عباسی با تاکید بر اینکه ما مدیون و مرهون تک تک شهدا هستیم، خاطر نشان کرد: آثار و وصایای شهدا تنها نباید در سطح شهر و مکان های مختلف نصب یا گفته شود بلکه باید در وجودمان نهادینه کنیم، موفقیت ما رسیدن به این مرتبه است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در کارگروه ترویج فرهنگ و شهادت استان گیلان اظهار کرد: مسایل درمانی خانواده های شهدا و ایثارگران و رفع مشکلات آنان در گیلان مورد توجه است.

وی با اشاره به سفرقبلی  معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به گیلان خطاب به وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با مسایل درمانی و رفع مشکلات خانواده شهدا و موارد مربوط به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران تاکیدی که داشتید و دستوری که دادید، اقدامات لازم انجام شده و در دستور کار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به ارتقاء شغلی فرزندان شهدا در دستگاه‌های استان خاطر نشان کرد: سعی کردیم فرزندان شهدا را در دستگاه های اجرایی گیلان در عناوینی از جمله بخشدار، معاون فرماندار و مسئول اجرایی ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با گلزارها و یادمان شهدا کارهایی انجام شده و ادامه دارد، اضافه کرد: کارهای ترویجی و تبلیغی توسط دستگاه‌های گیلان در دستور کار قرار دارد. وظیفه ماست آنچه که نظر رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است در ارتباط با خانواده شهدا و ایثارگران در استان انجام دهیم.

استاندار گیلان در ادامه افزود: مسئولان بنیاد شهید در گیلان در برنامه‌های مربوط به ترویج ایثار و فرهنگ شهادت به تمام معنی و با تمام وجودشان در خدمت هستند، وظیفه همه ماست، خیلی باید تلاش کنیم تا شرمنده شهدا و خانواده آنان نباشیم.

وی با اشاره به برنامه های دیدار با خانواده های شهدا در استان گیلان اظهار کرد: با این دیدارها و گفت و گو با خانواده های شهدا، سبک بال می‌شویم و نفس تازه می گیریم که خیلی برای ما ارزشمند است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه خانواده شهدا هیچ توقعی از ما ندارند، اضافه کرد: آنان در این دیدارها، رسیدگی به مشکلات مردم را مطرح می کنند که نشان از بزرگی خانواده‌های شهدا است، این ها را باید مستندسازی کرده و نصب العین خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما مدیون و مرهون تک تک شهدا هستیم، خاطر نشان کرد: آثار و وصایای شهدا تنها نباید در سطح شهر و مکان های مختلف نصب یا گفته شود بلکه باید در وجودمان نهادینه کنیم، موفقیت ما رسیدن به این مرتبه است.

در این جلسه همچنین از کتاب سوم و چهارم وصیت نامه شهدای والامقام گیلان رونمایی شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و حضور در جمع نخبگان شاهد و ایثارگر از جمله برنامه های سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  به استان گیلان است.

  • نویسنده : زلیخا صفری