به گزارش صفیر گیلان ؛آب آشامیدنی ۲۰ هزار خانوار روستایی گیلان که دیروز و امروز به دلیل بارش برف و قطعی برق ایستگاه های پمپاژ قطع شده بود، وصل شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان دقایقی قبل گفت: هنوز آب شرب ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار در ۲۵ روستای استان قطع است. […]

 

به گزارش صفیر گیلان ؛آب آشامیدنی ۲۰ هزار خانوار روستایی گیلان که دیروز و امروز به دلیل بارش برف و قطعی برق ایستگاه های پمپاژ قطع شده بود، وصل شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان دقایقی قبل گفت: هنوز آب شرب ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار در ۲۵ روستای استان قطع است.
محبعلی رنج ور افزود: تعداد زیادی از این روستاها در شهرستان لاهیجان قرار دارند که امیدواریم با تلاش همکاران شرکت آبفار، آب آشامیدنی این روستاها تا امشب برقرار شود.
وی تصریح کرد: ۱۰۰ نفر در قالب ۲۰ گروه برای رفع مشکل قطعی آب خانوارهای روستایی تلاش می کنند.
رنج ور از روستاییان گیلان خواست با توجه به یخبندان شامگاهی از امشب، کنتورها و اتصالات آب شرب را با پارچه های ضخیم و گونی بپوشانند.

روستاییان گیلان کنتورهای آب شرب را بپوشانند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز گفت: با توجه به کاهش دما، افزایش برودت هوا و بروز یخبندان از امشب، روستاییان استان نسبت به محافظت از کنتورها و اتصالات آب شرب اقدام کنند.
محبعلی رنج ور، با بیان اینکه سرما و برودت هوا باعث یخ زدگی و شکستگی کنتورها می شود، خاطرنشان کرد: مشترکان محترم می توانند با استفاده از گونی، الیاف، پارچه های پشمی و نایلون، کنتورها و اتصالات آب شرب را بپوشانند. به دلیل بارش سنگین برف و قطع برق ایستگاه های پمپاژ، آب شرب حدود ۲۷ هزار خانوار روستایی قطع است.
شایان ذکر است که  به علت شدت برف  قطع برق مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه، آب ۲۰ هزار خانوار گیلان در شهرستان های آستانه اشرفیه، لاهیجان و لنگرود  و همچنین آب آشامیدنی ۳۵ درصد از مشترکان روستایی شهرستان رشت هم قطع  شده بود..