گسترش شرکت تعاونی ،پادزهری برای تحریم ظالمانه است

  پرینت
گسترش شرکت تعاونی ،پادزهری برای تحریم ظالمانه است
شناسه خبر : 38915 | تاریخ انتشار : 19 شهریور 1399 - 13:45 | 23794 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

نشستی به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون و تجلیل از تعاونگران برتر شهرستان رشت با حضور علیزاده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، فتح اللهی فرماندار رشت، معاونین و روسای فرمانداری و اداره کل و جمعی از تعاونگران و مدیران تعاونی های برتر استان گیلان در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.

به گزارش صفیر گیلان؛نشستی به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون و تجلیل از تعاونگران برتر شهرستان رشت با حضور علیزاده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، فتح اللهی فرماندار رشت، معاونین و روسای فرمانداری و اداره کل و جمعی از تعاونگران و مدیران تعاونی های برتر استان گیلان در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.

در این نشست علیزاده ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک هفته تعاون یاد و نام شهدای کشور و شهدای عرصه درمان را گرامی داشت و افزود:”مسئولان در یک نظام مردمی و اسلامی باید گوش شنوای مردم و نهادهای مردمی باشند.”

مدیرکل با اشاره به شهید بهشتی و فرصتی که برای مردمی شدن اقتصاد و اثر مردم در این حوزه ایجاد کرد وی را از مهمترین بنیانگذاران فرهنگ تعاون در کشور عنوان  و اضافه کرد : سهم تعاون در اقتصاد کشور ۲۵ درصد تعیین شده است که باید ضمن تحقق این میزان با توجه به ظرفیت و پتانسیل های این بخش به سهم های بیشتری در این حوزه از اقتصاد دست یابیم.

وی با بیان اینکه بهره بردن از خرد جمعی و کارگروهی در پیشبرد اهداف کلان کشور ضروری است؛ گسترش شرکت های تعاونی را عامل مهمی در بی اثر کردن تحریم ها دانست.

علیزاده در همین راستا با اشاره به ۳۰۰ شرکت تعاونی در دنیا با گردش مالی ۲ تریلیون دلار گفت: این رقم نشان دهنده ظرفیت بالای این شرکت ها در فعالیت های اقتصادی است و ما همواره باید از نقاط قوت و توانایی این بخش وارد عرصه اقتصاد شویم.

مدیرکل نقش شرکت های تعاونی مصرف و توزیع به ویژه تعاونی های مصرف را به عنوان تشکل های هدفمند و نظامند در نقاط حساس و بحرانی کشور نظیر جنگ تحمیلی و ایام شیوع ویروس کرونا پررنگ دانست و بر لزوم تشکیل و گسترش این شرکت ها تاکید کرد.

علیزاده ضمن تاکید بر لزوم اعتماد به تعاونی ها ،تلاش در راستای ایجاد همگرایی و استفاده از نخبگان و پیشکسوتان را در گسترش تعاونی ها و  از عوامل موثر و کاربردی در پیشبرد اهداف این بخش بیان و اتاق تعاون را به عنوان پل ارتباطی تعاونگران با سایر دستگاه های اجرایی استان دانست.

فتح اللهی نیز در ادامه وظیفه دولت را برطرف کردن موانع و بسترسازی برای جذب سرمایه عنوان کرد.

وی در همین راستا با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی ، به کارگیری خرد جمعی و اراده تحقق آن و از همه مهمتر لزوم احساس وظیفه در قبال مردم را در تمام زمینه ها به ویژه فعالیت های اقتصادی مشکل گشا دانست.

فرماند ار شهرستان رشت در این نشست بر به روز کردن و گسترش شرکت های تعاونی و استفاده از ظرفیت های بالای گردشگری در استان تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست لقمانی مدیریت تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت گزارشی از عملکرد و فعالیت های این مدیریت در شهرستان رشت بیان داشت و دیگر تعاونگران حاضر نیز در راستای ارتقای عملکرد بخش تعاون به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان نیز از ۹ تعاونی برتر شهرستان رشت تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.