صفیر گیلان؛مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگرن استان گیلان ،  با نکوداشت یاد و خاطره ۱۸۰ آزاد متوفی و ۲۴ آزاده شهید استان گیلان گفت : با رعایت دستور العمل های بهداشتی ، شب  تاسوعای حسینی ، یاد و خاطره این عزیزان نیز گرامی داشته می شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان ، عبداله پاکاری مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگرن استان گیلان در جمع خبرنگاران، با عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم  گفت: با توجه تقارن سالگرد ورود آزادگان با ایام محرم ، ویژه برنامه های نکوداشت آزادگان و برنامه های این مناسبت  بصورت تلفیقی برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگرن استان گیلان ، احیاء و پاسداشت فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس را ضامن سلامت فرهنگی کشور بیان نمود و گفت: شکی نیست که موفقیت و پیروزی ما در جنگ تحمیلی و تمامی عرصه ها  در دوران انقلاب، به برکت جاری شدن فرهنگ عاشورا به دست آمده است و بقای آن نیز بر مبنای  این فرهنگی غنی می باشد.
پاکاری با اشاره به ایثار و از خود گذشتی رزمندگان در سالهای دفاع مقدس و صبر و استقامت آزادگان در اردوگاههای  رژیم بعثی ، اظهار داشت: آزادگان سرافراز در جبهه حق، همانند امام حسین (ع) و یارانش مظهر پاکی‌ها و نیکی‌ها بودند و  در مقابل دشمن به شیوه اخلاقی و انسانی عمل کردند .
وی افزود: رمز ایستادگی آزادگان در زندان‌های رژیم بعث، تکیه بر نیروی ایمان و پایبندی به آموزه‌های دینی و آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب و همچنین ولایتمداری آنها بود.
مدیرکل بنیاد شهیدوامورایثارگرن استان گیلان ،  با نکوداشت یاد و خاطره ۱۸۰ آزاد متوفی و ۲۴ آزاده شهید استان گیلان گفت : با رعایت دستور العمل های بهداشتی ، شب  تاسوعای حسینی ، یاد و خاطره این عزیزان نیز گرامی داشته می شود.
پاکاری اولویت برنامه های سال جاری را بر بستر فضای مجازی و استفاده از ظرفیت های رسانه ها و صداوسیما بیان نمود و اظهار داشت: با هماهنگی دستگاههای اجرایی استان تجلیل از آزادگان شاغل انجام خواهد شد و همچنین ویژه برنامه های تبلیغی و ترویجی ، برگزاری مسابقات فرهنگی ، سخنرانی در نماز جمعه ، دیدار با مسئولین ارشد استانی و … بخشی از برنامه های سالروز ورود آزادگان در استان گیلان می باشد.
گفتنی است ، استان گیلان ۲۶۸۰ آزاده سرافزار دارد که حدود ۶ درصد از آزادگان کشور را شامل می شود.