مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ۱۲۰ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در راستای حمایت از تولیدکنندگان بوده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولیدکنندگان در استان پرداخت شد.

به‌ گزارش صفیر گیلان؛روابط عمومی اداره کل صمت گیلان تیمور پورحیدری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان افزود: امسال یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب کارگروه رفع موانع تولید به استان اختصاص یافته بود که تاکنون قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به حدود ۳۰۰ بنگاه اقتصادی مولد در استان پرداخت شده است، اظهار کرد: علاوه بر اعطا تسهیلات؛ بخشودگی جرائم، امهال بدهی‌های معوق، چالش‌های زیرساختی با منابع طبیعی، محیط زیست، بیمه تامین اجتماعی و تامین انشعابات برق و گاز واحدها از دیگر مصوبات این کارگروه بوده است.

به گفته دکتر پورحیدری عمده مشکل واحدهای صنعتی؛ کمبود نقدینگی، در گیری های حقوقی، چک برگشتی و مباحث مربوط به معوقات بدهی، جرائم بانکی و مالیاتی در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان هم در این جلسه تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید نسبت به اجرایی شدن مصوبات جلسه اهتمام و نظارت داشته باشند.

محمد اسحاقی افزود: در زمینه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز باید بعد از پرداخت نظارت های لازم انجام شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت در حال حاضر حدود ۲ هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.