به گزارش صفیر گیلان ،عباس فلاحتی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه مددجویان علاوه بر خدمات بیمه تأمین اجتماعی و بیمه آتیه ایتام از بیمه حوادث و سوانح هم بهره‌مند هستند گفت: بیمه حوادث شامل آتش‌سوزی، سیل، زلزله، صاعقه، طوفان و سایر بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه است. وی به نقش بیمه […]

به گزارش صفیر گیلان ،عباس فلاحتی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه مددجویان علاوه بر خدمات بیمه تأمین اجتماعی و بیمه آتیه ایتام از بیمه حوادث و سوانح هم بهره‌مند هستند گفت: بیمه حوادث شامل آتش‌سوزی، سیل، زلزله، صاعقه، طوفان و سایر بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه است.

وی به نقش بیمه در جبران خسارت خانوارهای تحت حمایت اشاره کرد و افزود: گیلان به دلیل آب‌وهوا و موقعیت جغرافیایی که دارد جزء استان‌های حادثه‌خیز به شمار می‌آید و هرساله شاهد بروز حوادث طبیعی در استان هستیم ازاین‌رو لزوم توجه به اهمیت بیمه حوادث و بلایای طبیعی دوچندان می‌شود.

فلاحتی بابیان اینکه مسکن و اثاثیه منزل همه مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه حوادث قرارگرفته است ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۵۸ خانوار از مددجویان گیلانی ۶۵۰ میلیون تومان بابت خسارت ناشی از بلایای طبیعی از بیمه دریافت کرده‌اند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد: از ۲۵۸ خانوار، ۲۳۸ خانوار روستایی و ۲۰ خانوار شهری بوده‌اند که از این تعداد، ۴۸ مورد دریافت خسارت بابت سیل،۸۰ مورد برای آتش‌سوزی و ۱۳۰ مورد هم بابت طوفان بوده و در این میان ۱۶۸ واحد مسکونی و ۹۰ مورد لوازم منزل آسیب‌دیده است.

وی بابیان اینکه خانوارهای تحت حمایت و حتی خانوارهایی که چند خدمتی دریافت می‌کنند از بیمه خسارت ناشی از حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله، طوفان، آتش‌سوزی و سایر بلایای طبیعی برخوردار هستند افزود: علاوه بر منازل مسکونی مددجویان، انباری‌ها، جایگاه‌های دام و طیور، ابزارآلات اشتغال‌زایی هم شامل بیمه حوادث می‌شوند که پس از کارشناسی و برآورد اولیه خسارت از سوی بیمه‌های طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

فلاحتی همچنین به بیمه حوادث گروهی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این بیمه برای اولین بار در کشور اجرایی شده است و غرامت آسیب‌دیدگی در کلیه مراکز فرهنگی تربیتی، کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌های وابسته به کمیته امداد را شامل می‌شود و بدون محدودیت زمان و مکان هزینه‌های ناشی از آسیب‌دیدگی پرداخت می‌شود.

شایسته ذکر است طبق برنامه کمیته امداد در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۰۵ نفر از مددجویان گیلانی از آموزش‌های پیشگیری از حوادث بهره‌مند شده‌اند.