به گزارش صفیر گیلان؛استاندار گیلان به عقب‌ماندگی پرداخت مطالبات چایکاران توسط کارخانه‌داران چای در استان اشاره کرد و گفت: مطالبات چایکاران با وصول از کارخانه‌داران به طور کامل پرداخت شده است.  محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جمع فرمانداران گیلان با تبریک ولادت سالروز حضرت فاطمه (س)، میلاد امام (ره) و عید نوروز با […]

به گزارش صفیر گیلان؛استاندار گیلان به عقب‌ماندگی پرداخت مطالبات چایکاران توسط کارخانه‌داران چای در استان اشاره کرد و گفت: مطالبات چایکاران با وصول از کارخانه‌داران به طور کامل پرداخت شده است.

 محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جمع فرمانداران گیلان با تبریک ولادت سالروز حضرت فاطمه (س)، میلاد امام (ره) و عید نوروز با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری که حافظ قانون اساسی و رئیس قوه مجریه به عنوان دومین مقام کشور پس از رهبری محسوب می‌شود، حائز اهمیت است.

وی، بر حضور جدی فرمانداران در عرصه انتخابات تأکید کرد و افزود: فرمانداران اجازه ندهند جلسه‌هایی برای ناامید کردن و یأس مردم برگزار شود ضمن اینکه مسؤولان اجرایی با رسیدگی به امور مردم تلاش کنند به این امر دامن زده نشود.

استاندار گیلان با بیان اینکه شرایط شور و نشاط در جامعه باید فراهم شود، تصریح کرد: ممکن است عده‌ای از موضوع مذکور خوش‌شان نیاید اما زمینه برای گردشگری مردم در استان فراهم است ضمن اینکه شاد بودن تنها با موسیقی نیست.

نجفی در ادامه از پرداخت صددرصد مطالبات چایکاران در گیلان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه پرداخت مطالبات چایکاران با تأخیر ۳.۵ ماهه انجام شده، این تأخیر به دلیل عقب‌ماندگی پرداخت حق سهم کارخانه‌داران چای است.

وی، بر حضور مسؤولان در ایام نوروز در جامعه تأکید کرد و گفت: با فراهم کردن امکانات باید تلاش کنیم شادی، رفاه و معیشت مردم در استان فراهم شود.

استاندار گیلان همچنین از سفر رئیس جمهور در نیمه نخست فروردین‌ماه سال ۹۶ به این استان خبر داد و متذکر شد: بسیاری از وزرا همراه رئیس جمهور به استان سفر می‌کنند و فرمانداران باید در آماده‌باش باشند و وظایفی که به عهده دارند به‌خوبی انجام دهند.

نجفی با اشاره به اینکه کنترل ترافیک از موضوع‌های مهم در ایام نوروز است، خاطرنشان کرد: حضور راهور و پلیس راه در جاده‌ها بسیار مهم است ضمن اینکه فرمانداران باید در محل خدمت خود حضور مستمر داشته باشند.

وی بر حضور مستمر اعضای ستاد سفر در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: ایام نوروز دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در کنار مسؤولان حضور داشته باشند و اجازه ندهند نارضایتی ایجاد شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری از ۱۶.۵ درصد در سال ۹۲ به ۱۱.۳ درصد پس از چهار سال ازتوفیق‌های کسب شده در استان است، اظهار کرد: نرخ بیکاری گیلان از رتبه سوم به بیستم کشور کاهش پیدا کرده است اما برخی از کاهش نرخ بیکاری در استان غصه‌دار می‌شوند.

نجفی به توفیق‌های کسب شده در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گیلان اشاره کرد و افزود: تعهدات رئیس جمهور در بخش راه‌آهن قزوین ـ رشت در حال تحقق است و با چهار ماه عقب‌ماندگی در بهار سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، پرداخت مطالبات صیادان را از توفیق‌های دولت برشمرد و تصریح کرد: تسطیح اراضی شالیزاری از توفیق‌های کسب شده در گیلان محسوب می‌شود و در این زمینه حرف برای گفتن داریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه از نظر بیکاری از استان‌های البرز، قزوین، مازندران و گلستان در سال‌های گذشته عقب بودیم، تصریح کرد: اکنون از استان‌های مذکور عبور کردیم.

نجفی متذکر شد: علاقمند به تعامل با تمام جریان‌ها و گروه‌ها برای نگه‌داشتن فضای آرام در جامعه هستیم اما خط قرمزهایی داریم که از آن عدول نمی‌کنیم و تکالیفی را که نظام و مقام معظم رهبری به عهده رئیس جمهور گذاشته، انجام می‌دهیم/فارس