صفیر گیلان؛نشست بررسی ابعاد سیل اخیر در گیلان و آثار سوء آن با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ،محمدرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانیدر سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد. در این نشست هریک از دستگاه […]

 صفیر گیلان؛نشست بررسی ابعاد سیل اخیر در گیلان و آثار سوء آن با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ،محمدرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانیدر سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

در این نشست هریک از دستگاه های عضو ستاد بحران به بیان اقدامات خود در سیل اخیر و میزان خسارت وارد شده به ابنیه و تاسیسات زیربنایی و روبنایی پرداختند.

دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان با تقدیر از مسئولان کشوری به جهت پیگیری های مستمر و سفر به گیلان جهت ارزیابی میزان خسارت اظهار داشت: خوشبختانه هم افزایی مطلوبی برای حل مشکلات پیش آمده در استان وجود دارد.

وی از مسئولان خواست تا در جهت بهبود وضعیت پیش آمده و بازسازی تخریب ها با نگاهی خردمندانه و پشتکاری جهادی تلاش کنند.

محمدرضا تابش نیز در ادامه با اشاره به حجم خسارت وارد شده به استان به ویژه در بخش پل ها و محورهای مواصلاتی گفت: برای رفع این مشکل و کاهش نگرانی های عمومی تسهیلات بلاعوض ۴درصد برای روستاییان و ۵درصد برای شهرنشینان در نظر گرفته شده که در روزهای آتی اقدامات اولیه آن صورت می گیرد.

دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در ادامه بهه ارزیابی خود از میزان خسارت سیل اخیر در دو استان گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت:خوشبختانه عزم مسئولان استانی برای حل این معضل بسیار مطلوب است و تعامل خوبی برای کاهش بحران در دو استان وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سیل در گیلان به ابنیه ،زیرساختها و مزارع خسارات بسیاری وارد کرده، افزود: بخشی از خسارات به مردم واردشده که توسط هیئت دولت در حال ارزیابی است.

نوبخت با اشاره به کمک‌های دولت به آسیب دیدگان این حادثه تصریح کرد: بخشی از کمک‌های دولت بلاعوض بوده و بخشی به‌صورت تسهیلات ارزان پرداخت می شود.

وی با تأکید به اینکه برآوردهای اولیه خسارت ناشی از سیل توسط استانداری گیلان حداکثر تا بعدازظهر فردا اعلام میشود بیان کرد: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گزارشی از مشکلات به وجود آمده را مطرح می کنم تا تقسیم‌کار و تخصیص بودجه در اسرع وقت انجام می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر در گیلان افزود: صبر و استقامت مردم در برابر این مشکلات قابل تقدیر است؛لذا باید تمام مدیران به پاس این همکاری ارزشمند با جدیت برای بهبود امور گام برداریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اهتمام ویژه دولت برای جبران خسارت های سیل خبر داد و افزود: به زودی و پس از برآورد دقیق میزان خسارت وارد شده ، موضوع در جلسه هیئت دولت مطرح و اعتبار مورد نیاز تخصیص داده می شود.

نوبخت تاکید کرد: رفع مشکلات مردم مناطق سیل زده باید با جدیت دنبال شود.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود به دغدغه دولتمردان برای رفع مشکلات معیشتی مردم اشاره و خاطرنشان کرد: خرید تضمینی برگ سبز چای از جمله حمایت های دولت تدبیر و امید از قشر ضعیف کشاورز است.

وی فرمانداران را مکلف به پیگیری مطالبات باقی مانده چایکاران کرد و گفت: چنانچه حتی یک چایکار مطالبات عقب مانده دارد، فرمانداری ها باید گزارش کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور که مشکلات اقتصادی معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است، نباید اجازه دهیم مردم خسته شوند.

دکتر نوبخت از تلاش های استاندار گیلان در سیل اخیر و مدیریت خوب ایشان تقدیر کرد و گفت: دکتر سالاری در همان روزهای ابتدایی و زودتر از دیگر استان های سیل زده گزارش های مکرر خور و بودجه مورد انتظار را اعلام کردند و به صورت مستمر به دنبال جذب بودجه و تخصیص منابع اعتباری برای بازسازی و بهسازی مناطق آسیب دیده در جریان سیل هستند.