فرماندار صومعه سرا گفت:، امروز سه پروژه ورزشی در روستاهای کلسر، چمثقال و شهر گوراب زرمیخ را با ۱۲ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان اعتبار با حضور معاون رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از صومعه سرا؛ مهدی صفاتی در آیین افتتاح پروژه های ورزشی که عصر روز (پنجشنبه۲۰ بهمن ماه) با حضور دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و دکتر عباسی استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان و مردم منطقه به بهره برداری رسید با اشاره به بهره برداری از ۲۸۶ پروژه در دهه فجر امسال اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان در پنج بخش و سه شهر شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره برداری از ۲ سالن ورزشی چند منظوره با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد گفت: یازدهمین خانه ورزش در روستای ازگم از توابع بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر۰ ۱۶ میلیارد ریال و پروژه افزایش تکنولوژی uso در روستای دگور با عتباری بالغ بر۲۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری است.
فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه در بخش تولم ۱۸ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در روستای شیخ محله با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد، افزود: این منابع از محل تسهیلات و بلاعوض بنیاد مسکن، تسهیلات و بلاعوض کمیته امداد و آورده مددجو تامین شده است.
وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز دستاورد مدیران دستگاه‌ها قابل تحسین است، گفت: پروژه طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری در ۱۲۰ هکتار از اراضی نرگستان با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شده که ۱۷۱ خانوار از آن بهرمند شدند.


فرماندار صومعه سرا از پروژه ۳۰ هزار قطعه‌ای هوشمند پرورش طیور صنعتی لیفشاگرد با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: پاسگاه محیط بانی محیط زیست سلکه سر بخش تولم صومعه سرا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان تجهیز ونوسازی در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید.

صفاتی با اشاره به اینکه در فجر چهل و چهارم با اجرای ۳۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی سعی کردیم با ایجاد فضای شاداب و پرنشاط برای کودکان، نوجوانان و جوانان ظرفیت‌های لازم را برای شکل گیری بهتری رویش‌های انقلابی در شهرستان فراهم کنیم، گفت: ۲۱ طرح عمرانی شامل آسفالت راه روستاهای کوده اباتر و دهنده به مساحت ۶ هزار و ۹۰۰ متر مربع با اعتبار چهار میلیارد و ۴۰۰ تومان و بهره برداری پل کوده اباتر با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان از جمله طرح‌هایی بود که افتتاح شدند.

ویاز افتتاح ۱۷ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در روستای جاده کنار طاهر گوراب با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بنیاد مسکن، در بخش طاهر گوراب یکی دیگر از طرح‌هایی بود که به بهره برداری رسید.


فرماندار صومعه سرا با اشاره به بهره برداری از طرح‌های عمرانی در این شهرستان تصریح کرد: روکش آسفالت راه روستایی اسپند بخش ضیابر با اعتبار چهار میلیارد تومان، همچنین پروژه اصلاح هندسی جدول‌گذاری و نصب المان در ورودی روستای اسپند از سوی دهیاری این روستا با اعتبار ۶۰ میلیون تومان و بوستان روستایی کتمجان صالح این بخش با اعتبار ۹۰ میلیون تومان که از محل اعتبارات ماده ۴۲ و اعتبارات روستا تامین شده افتتاح شد.


به گفته فرماندار صومعه سرا، امروز سه پروژه ورزشی در روستاهای کلسر، چمثقال و شهر گوراب زرمیخ را با ۱۲ میلیارد و ۸۵۶ میلیون تومان اعتبار و ساختمان جدید پایگاه انتقال خون با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار، کلنیک ویژه تخصصی با ۷۸۰ متر مربع زیربنا و ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار و ساختمان جدید الاحداث ثبت اسناد و املاک با ۸۴۰ متر مربع زیر بنا و ۱۴ میلیارد تومان اعتبار و یک پست برق ۶۳.۲۰ کیلو ولت و اتصالات ۶۳ کیلو ولت به ارزش ۷۲۰ میلیارد ریال از پروژه‌های شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در ضیابر صومعه سرا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

  • نویسنده : خبرنگار عکاس؛زلیخا صفری راسته کناری