به گزارش صفیر گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک با اشاره به اهمیت کارگروه سلامت و امنیت غذایی، تاکید کرد: کلیه پروژه های مصوب استان، باید پیوست سلامت داشته باشد. این پیوست، با توجه به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، الزام […]

به گزارش صفیر گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک با اشاره به اهمیت کارگروه سلامت و امنیت غذایی، تاکید کرد: کلیه پروژه های مصوب استان، باید پیوست سلامت داشته باشد. این پیوست، با توجه به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، الزام قانونی دارد.

وی افزود: بیمارستان‌های بزرگ، نیز باید پیش از اجرای هر پروژه جدید، پیوست سلامت آن را تدوین کنند .

یوسف زاده  با بیان اینکه دستگاه های مجری پروژه ها باید آثار مثبت و منفی طرح را شناسایی کنند، اظهار کرد: این آثار نباید منتهی به درمان و افزودن هزینه‌های گزاف بر دوش وزارت بهداشت و مردم شود. اگر گزارش پیوست سلامت برای طرح تهیه نشود، می‌تواند آثاری منفی بر سلامت مردم داشته باشد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به راه اندازی کانون های سلامت محله و مجامع سلامت استان، نقش سازمانهای مردم نهاد و خیریه را حایز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد:  هم اکنون ۸۶ سازمان مردم نهاد مرتبط با سلامت با برقراری ارتباط با معاونت اجتماعی دانشگاه، در حال فعالیت هستند که بستر مناسبی برای مشارکت مردم در زمینه سلامت فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون ۱۳ کانون سلامت محله در شهرهای رشت، بندرانزلی، آستانه اشرفیه، آستارا، لاهیجان، صومعه سرا، رضوانشهر، تالش، رودسر، فومن، سیاهکل، و شفت افتتاح و به بهره برداری رسیده و به زودی در سایر شهرستانها نیز راه اندازی می شود.