زارع با بیان اینکه : البته، پروژه های مهمی همچنان نیمه تمام هستند که باید با نهایت جدیت، پیگیری‌های لازم برای به ثمر نشستن آنها صورت گیرد گفت:موضوع پسماند یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولان گیلان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری گیلان که با حضور معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای گرانقدر دستگاه قضایی به‌ویژه شهید بهشتی و ۷۲ یار صدیق انقلاب، اظهار کرد: خدمت به مردم؛ اندیشه‌ای والا برای ارائه بهترین ها به ولی نعمتان انقلاب و مسئولیت، فرصتی برای بروز و ظهور این اندیشه است که باید قدر دانسته شود.

وی تحقق اقدامات چشمگیر در گیلان در حوزه‌های زیرساختی و عمرانی را یک واقعیت غیرقابل کتمان دانست و گفت: البته، پروژه های مهمی همچنان نیمه تمام هستند که باید با نهایت جدیت، پیگیری‌های لازم برای به ثمر نشستن آنها صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان، اتصال گیلان به خط ریلی سراسری را از آرزوهای مردم این خطه عنوان و خاطرنشان کرد: با اهتمام دولت تدبیر و امید این مهم انجام شده، فواید آن نه فقط برای مردم استان، بلکه در عرصه های ملی و فراملی جلوه گر شده است و به یقین، تکمیل این خط ریلی به بنادر کاسپین و آستارا ، تحولات فزون‌تری را رقم می زند.

وی به رشد چشمگیر شاخص‌ها در حوزه های خدمات زیرساختی همچون راه، ارتباطات، برق، آب و گاز اشاره و با بیان اینکه به این میزان، نباید بسنده شود، افزود: با وجود کمبود بارش ها و ذخائر نیمی از نیاز استان در پشت سد، در راستای مدیریت مسئله آب کشاورزی در گیلان به عنوان یکی از دغدغه‌ها تلاش شد با جلب همکاری جامعه کشاورزان، سال زراعی را با دشواری های کمتری، پشت سر بگذاریم.

استاندار گیلان با اشاره به بهره‌برداری از سدها برای مدیریت بهینه آب طی سال های اخیر در مناطق مختلف استان به ویژه سدهای لاستیکی، گفت: عملیات تکمیل شماری از سدها نیز با پیشرفت های فیزیکی مناسب در حال انجام است و انتظار دارم، فرآیند کارها بی وقفه استمرار داشته باشد و تا پایان سال شاهد بهره برداری از دو یا سه سد دیگر باشیم.

وی بر ضرورت نقش آفرینی موثر دستگاه ها و ادارات برای مدیریت مصرف برق تأکید کرد و از گیلانیان عزیز به ویژه فعالان صنایع خواست تا همچون همیشه به ویژه در ساعات اوج مصرف، همکاری لازم را با متولیان این حوزه داشته باشند.

دکتر زارع موضوع پسماند را یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولان گیلان دانست و با اشاره به جذب منابع اعتباری قابل توجه و پیشرفت خوب طرح‌های مدیریت این حوزه طی دو تا سه سال اخیر، گفت: اجرای طرح مدیریت پسماند روستایی (مپ) نمونه ای از اقدامات صورت گرفته، است اما در این مسیر، استمرار مشارکت موثر مردم می تواند کمک شایان توجهی به متولیان این بخش داشته باشد.

وی تصریح کرد: موضوع مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ، تکمیل پروژه های در دست اجرا، طرح مدیریت پسماند روستایی، آموزش نیروی انسانی، تقویت ماشین آلات حمل زباله و دفن بهداشتی زباله ها باید همچنان جزء اولویت شهرداران و دهیاران باشد.

وی همچنین به تلاش‌های مستمر مدافعان سلامت و فاصله معنادار میزان بستری شدگان با فوتی ها به واسطه مراقبت های موثر کادر درمان اشاره کرد و گفت: عالی ترین جلوه های سپاس از کادر پرتلاش درمان با رعایت توصیه های بهداشتی نمایان می شود.

دکتر زارع بار دیگر از مردم فهیم گیلان برای مشارکت عزتمندانه در انتخابات ۲۸ خرداد و از تلاش‌های صادقانه تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، نیروهای قضایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و اصحاب رسانه‌ قدردانی کرد.

وی ادامه داد: حضور آگاهانه گیلانیان بیش از میانگین میزان مشارکت مردم در سطح کشور، علاوه بر ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات استان و نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب، مردم و نظام؛ نشان داد در سایه تبعیت از رهنمود‌های رهبر انقلاب و حفظ انسجام و وفاق و با بهره گیری از همه توان‌ به‌ویژه ظرفیت های بیکران مردمی؛ تعالی و پیشرفت کشور محقق می‌شود.

استاندار گیلان همچنین دو رخداد غمبار واژگون شدن اتوبوس حامل جمعی از خبرنگاران رسانه های کشور در ماموریت بازدید از دریاچه ارومیه و زخمی شدن و فوت شماری از آنان و همچنین وقوع سانحه برای اتوبوس حامل سرباز معلم‌ها که منجر به جان باختن و مجروح شدن عده ای از آنان شد را تسلیت گفت.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در ثبت اطلاعات املاک مربوطه در سامانه جامع اموال دستگاه های اجرایی و نیز اجرای مصوبه کارگروه مولدسازی درخصوص اموال و املاک مازاد و برگزاری مزایده تأکید کرد.

دکتر زارع حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی را در هماهنگی و انسجام بخشی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای پیشبرد پروژه های عمرانی بسیار اثرگذار دانست و ضمن قدردانی از تلاش های موثر و ارزنده علی اوسط اکبری مقدم در دوران تصدی مسئولیت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و افشین عزیزی در دوران سرپرستی، به عباس صابر معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استانداری توصیه کرد در اجرای وظایف همراه با مردم داری و خلوص نیت عمل کند.

در این جلسه، نوروزی مدیرکل اقتصادی و دارایی استان گزارشی از سامانه جامع اموال دستگاه های اجرایی و هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گزارشی از میزان مصرف برق و ضرورت مدیریت مصرف بهینه دستگاه ها و مردم ارائه کردند.

همچنین حجت الاسلام صفری رئیس مجمع نمایندگان گیلان، آقازاده و احمدی از نمایندگان مردم رشت، فرخی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود پرداختند.