صفیر گیلان/زلیخا صفری؛اوسط اکبری مقدم سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در شهرستان شفت با اشاره به اینکه شهرستان شفت در بن بست ارتباطی قرار گرفته گفت:مردمان این منطقه در تملک اراضی خود وضعیت مشخصی ندارند و وضعیت جاده ها ، پل ها ،سر دهنه ها ،راهها و….در این شهرستان مطلوب نیست  به گزارش […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛اوسط اکبری مقدم سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در شهرستان شفت با اشاره به اینکه شهرستان شفت در بن بست ارتباطی قرار گرفته گفت:مردمان این منطقه در تملک اراضی خود وضعیت مشخصی ندارند و وضعیت جاده ها ، پل ها ،سر دهنه ها ،راهها و….در این شهرستان مطلوب نیست 

به گزارش صفیر گیلان ازشفت،اوسط اکبری مقدم در نشست بررسی پروژههای مهم در شهرستان شفت که با حضور فرماندار و نماینده شهرستان ، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای،مدیر عامل توزیع برق،مدیر عامل شرکت گاز،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهر سازی،مدیر عامل آب منطقه ای گیلان، مدیر عامل شرکت آبفار گیلان ،مدیر کل دفتر فنی استانداری گیلان،و محیط زیست در سالن میرزای شفتی برگزار شد گفت: من در این جلسه فقط از مدیران گفتمان نمی پذیرم بلکه باید مدیر استانی به من زمان و تاریخ مشخص اجرایی شدن کارها را بدهد .

وی افزود: من نیز مدیر دستگاه اجرایی بودم و پروژه را می شناسم و امروز بسیاری از پروژه های ما در استان رها شده و بلا تکلیف  هستند.

ایشان با اشاره به اینکه امروز مردمان این منطقه در تملک اراضی خود وضعیت مشخصی ندارند و وضعیت جاده ها ، پل ها ،سر دهنه ها ،راهها و جاده ها در این شهرستان مطلوب نیست گفت: من از آب منطقه ای جواب کامل می خواهم زیرا کشاورزان ما نمی توانند روی قول مدیران حساب باز کنند و همچنین از مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و …..

اوسط مقدم ضمن تقدیر از حضور مدیران در شهرستان شفت گفت: همه ی ما بر مشکلات شما مدیران در منابع مالی واقف هستیم ونیاز است با توجه به شرایط حاکم بر کشور و استان  و قیمت ها عملکرد و کارنامه خوب ارائه دهیم.

وی اظهار کرد؛ تنها پروژه تعریف کردن کافی نیست و نیاز است تا با همدلی و وفاق و دوستی شاهد اتفاقات خوب باشیم .

ایشان شهرستان شفت را با موقعیت های فراوان و مستعد و پتانسیل بالا خواند و افزود: شهرستان شفت به دلیل موقعیت جقرافیایی به بن بست ختم شده و نیاز است تا برای خروج از این بن بست راه شفت به طارم و زنجان برای جابجایی محصولات علارغم مشکلات زیست محیطی  و منابع طبیعی بازگشایی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه تمام دستگاها منابع مرتبط با هر پروژه را در جابجایی ببینند نه در اجرای پروژه گفت: ما و شما و شهردار و شورا و فرماندار و نماینده و دیگر بزرگواران حاضر در این نشست همه خواستار تحول در شهرستان هستیم و این به تنهایی ممکن نخواهد شد.

اوسط مقدم خواستار تسریع در اجرای پروچه طرح فاضلاب امام زاده ابراهیم و امام زاده اسحاق و نیز نصب تیر برق های منتهی به بلوار شهرستان شفت و گاز رسانی به روستاهای محروم منطقه از این نعمت را خواستار شد.

ایشان ضمن اینکه خود را یک شفتی و کشاورز معرفی کرد گفت: سیل اخیر در استان ۱۲ شهرستان را متاثر از خود کرد که تخریب سر دهنه های کشاورزی از مهمترین آسیب بود.

وی با اشاره به اینکه این تخریب  سردهنه ها علارغم اینکه مشکلات و کارهای بزرگی را برای مهندس خرمی و اب منطقه ای رقم زد گفت:امروز  در استان ۳۰% شخم زمستانه انجام و دغدغه شهرستان شخم زمستانه است و کشاورزی بدون آب معنی ندارد.

وی از آب منطقه ای خواست تا ویژه به دو سر دهنه نهزوم و خانم جوب بپردازد زیرا این دو سر دهنه اراضی زیادی را در پوشش آبی به خود اختصاص داده است.

ایشان شهرداری شفت را فاقد در آمد  پایدار خواند و گفت : ساخت و ساز به علت بن بست بودن شهرستان و اینکه اعضای شورا و شهردار برنامه ای برای در آمد زایی ندارند بی رونق است.

وی از شهرداران و اعضای شورا در شهرستان شفت خواست تا برای درآمد زایی برنامه و راه را برای ورود سرمایه گذاران در تمام حوزه ها باز بگذارند.

وی شهرستان فومن را با قدمت طولانی و انگیزه های فراوان برای حضور گردشگر و سرمایه گذار خواند  و گفت: در فومن کلوچه فومن و پارک شهر فومن با مجسمه ها یک جاذبه اقتصادی  و تحول در درآمدزایی ایجاد کرده علارغم اینکه شهرستان مناطق چون ماسوله و قلعه رودخان را با پتانسیل زیاد نیز دارد.

مقدم خواستار ایجاد پارک و بلوار و دیدن یک ورودی خوب برای شهرستان شفت شد و گفت: در ورودی فومن چناران را ببینید که هر کسی در آن مسیر به فکر کسی که آن فضا را ایجاد کرده رحمتی می فرستد.

IMG_0907 IMG_0789 IMG_0941 IMG_0949 IMG_0967 IMG_0863 IMG_0956 IMG_0790 IMG_0912IMG_0979 IMG_0944 IMG_0976