صفیر گیلان؛قریب به ۱۵۰۰ راننده و بیش از ۵۶۰ بافنده افزون بر ۱۵ درصد از جمعیت بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی تالش را تشکیل میدهند .

به گزارش صفیر گیلان؛افشین نیازمند رئیس تامین اجتماعی شعبه تالش با اعلام این خبر افزود : تا پایان فروردین ماه امسال تعداد ۱۳۹۲۵ بیمه شده اصلی به اتفاق افراد تبعی خود تحت پوشش تامین اجتماعی تالش قرار داشته اند که از این بین ۱۴۹۵ نفر یعنی معادل ۱۰/۷ درصد مجموع بیمه شدگان اصلی را رانندگان تشکیل میدهند . 

وی با بیان اینکه این تعداد بیمه شده در گروه رانندگان ، پس از شهرهای بزرگ رشت – لاهیجان و بندرانزلی بیانگر بیشترین آمار در سطح استان میباشد افزود : در سال گذشته شاهد رشد ۳ درصدی بیمه شدگان مشاغل آزاد و افزایش افراد تحت پوشش این قشر بودیم .

افشین نیازمند خاطر نشان ساخت ، ۸۷۱ نفر کارگر ساختمانی ، ۵۶۱ بافنده و ۵۹۰ بیمه شده اختیاری نیز از دیگر گروههای پر جمعیت تحت پوشش در سطح شهرستان هستند که بر این اساس تعداد بیمه شدگان بافنده تالش نیز پس از شهرستانهای رشت ، لاهیجان و بندرانزلی ، بیشترین میزان در استان میباشد .

رئیس تامین اجتماعی شعبه تالش همچنین با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار نیز در سال گذشته به ۷۹۱۳ نفر رسیده است رشد ۸/۳ درصدی این گروه را معیاری برای افزایش اشتغال در منطقه برشمرد.

وی در بخش دیگری از گزارش آماری ارائه شده اظهار داشت : در یکسال اخیر تعداد بازنشستگان با ۶/۱ درصد رشد به ۲۶۴۴ نفر و تعداد بازماندگان با ۵/۳ درصد رشد به ۱۲۲۰ نفر رسیده است و دراین مدت مستمری بگیران ازکارافتاده نیز با ۲/۱ درصد رشد به ۲۸۱ نفر افزایش یافته اند .

نیازمند با اعلام اینکه تا پایان فروردین ماه امسال تعداد ۴۱۴۵ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود از تعهدات مربوطه بهره برده اند اذعان داشت : درحال حاضر بیش از ۴۴۲۰۰ نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی تالش قرار دارد .

شایان ذکر است بخش دیگری از جمعیت شهرستان توسط تامین اجتماعی شعبه اسالم پوشش داده میشود .