مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: پل سیبلی بر اثر سیلاب کاملا تخریب شده و قابلیت بازسازی ندارد و لذا مقدمات ساخت پل جدید را فراهم کردیم که جایگزین می شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛غلامعلی نیک‌فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به تخریب یک دستگاه پل در شهرستان آستارا به دنبال وقوع سیلاب، اظهار کرد: محور آستارا – تالش چهار بانده بوده که با همکاری پلیس راه یکی از لاین ها(رفت) را مسدود کردیم و لاین مخالف به صورت دو طرفه زیر بار ترافیک رفته است.

وی با بیان این که هم اکنون تردد روان در محور آستارا – تالش جریان دارد، افزود: پل سیبلی کاملا تخریب شده و قابلیت بازسازی ندارد و لذا مقدمات ساخت پل جدید را فراهم کردیم که جایگزین می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هزینه ساخت پل جدید را حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد و متذکر شد: در حال حاض کلیه محورهای اصلی و فرعی باز بوده و هیچ‌گونه انسدادی نداریم.

نیک‌فهم از آب‌شستگی برخی از محورهای روستایی خبر داد و گفت: به دنبال بارش باران در محورهای روستایی کوهستانی با ورود گل و لای به جاده مواجه هستیم؛ البته بارندگی روز گذشته در ۵۰ سال اخیر سابقه نداشته و لذا آب‌شستگی محورهای خاکی بیش از پیش بوده است، اما جاده ای مسدود نشده است.

وی در پایان از حضور ۴۰ نیروی راهدار در منطقه برای پاکسازی محورها و روان‌سازی جریان تردد خودروها خبر داد و افزود: نسبت به اعزام ناوگان و تجهیزات راهداری مورد نیاز از مرکز استان به شهرستان آستارا اقدام شده است.