پنج پروژه بهزیستی استان گیلان امروز دوشنبه با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت؛ این پروژه ها به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان های آستانه اشرفیه، سیاهکل، خمام، رشت و املش به صورت همزمان به بهره برداری شد.

مرکز روزانه حرفه ای مهر جهان آستانه اشرفیه با میزان اشتغال هفت نفر با سرمایه گذاری ٩٠٠ میلیون تومان ، طرح های اشتغالزای در شهرستان سیاهکل با اشتغال ۳۵ نفر با میزان تسهیلات اعطایی یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از جمله طرح های افتتاحی امروز بهزیستی بودند.

همچنین اورژانس اجتماعی در خمام نیز با اشتغال هشت نفر با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، مرکز مشاوره روانشناختی و مشاوره در رشت با اشتغال پنج نفر اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان و طرح های اشتغالزایی در اماش با اشتغالزایی ۸۴ نفر با میزان تسهیلات اعطایی سه میلیارد تومان نیز به بهره برداری رسید.

علاوه بر این پروژه ها در هفته بهزیستی امسال پنج مرکز روانشناختی ، سه مرکز در حوزه توانبخشی، سه مرکز در حوزه اجتماعی، ۶۰ واحد مسکونی در حوزه مسکن و بروژه هایی در حوزه اشتغال در مجموع ٧٢ پروژه به بهره برداری رسید.

٢٢ تا ٢٨ تیرماه هفته بهزیستی است و شعار امسال این هفته نیز بهزیستی در گام دوم انقلاب ، هوشمندسازی محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده نام گرفته است. 

براساس آخرین آمار ۶۵ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می گیرند.