صفیر گیلان، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی، سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و قیام خونین ۱۵خرداد را که منشأ شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بود را نیز گرامی داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان به نقل از(وبدا)؛ در متن پیام رئیس دانشگاه  آمده است:

۱۴ خردادماه، یادآور روزی اندوه‌بار  در تاریخ انقلاب اسلامی و به سوگ نشستن آزادی‌خواهان در جهان است که پس از گذشت ۳۳سال از این ضایعه دردناک، هنوز اندوه آن از دل ها زدوده نشده است.
ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران -حضرت امام خمینی(ره) – در ۱۴خردادماه سال ۶۸ ، مسلمانان آزاده و پیروان راستین آن بزرگمرد تاریخ را در غمی جان‌کاه فرو برد؛ شخصیت بزرگی که با رهبری قیام ۱۵ خرداد در سال ۴۲ و شهادت جمعی از یارانش،  نهال نوپای  انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را  به ثمر رساند.
امام عظیم‌الشأن، همواره جایگاه ویژه‌ای برای دانشگاه‌ و دانشگاهیان قائل بودند بطوری‌که در بخشی از وصیت‌نامه سیاسی -الهی خود تاکید فرمودند ” دانشگاه مبداء همه تحولات و مقدرات یک کشور است و دانشگاه است که یک کشور را اصلاح یا تباه می‏‌کند”. در بخش دیگری از وصیتنامه امام راحل آمده است: “تربیت و اصلاح انسان‌ها و تربیت دانشمندان و متخصصان دو وظیفه دانشگاه‌ها است که هر دو کار، باید در کنار یکدیگر انجام شود.
اینجانب ضمن گرامیداشت قیام  خونین ۱۵ خرداد، فرا رسیدن سالروز ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را به مسلمین جهان، ملت سوگوار ایران و دانشگاهیان علوم پزشکی گیلان تسلیت عرض می نمایم.
دکتر ارسلان سالاری
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان