پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه آبرسانی گوراب زرمیخ|اجرای تأسیسات فاضلاب شهر صومعه سرا

  پرینت
پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه آبرسانی گوراب زرمیخ|اجرای تأسیسات فاضلاب شهر صومعه سرا
شناسه خبر : 38827 | تاریخ انتشار : 16 شهریور 1399 - 17:50 | 7133 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

معاون امور مجلس و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح های آب و فاضلاب گیلان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه بری و تحلیلی صفیر گیلان؛ سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این بازدید در راستای اجرای پروژه های آب و فاضلاب استان تصریح کرد: طرح فاضلاب مسکن مهر رشت در قالب اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۵۷۶۰ متر ۸۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که درصورت تخصیص اعتبار به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال ، پروژه تا پایان سال مالی ۹۹ تکمیل خواهد شد.

وی همچنین به احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت اشاره نمود و گفت: این پروژه ۵۶درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری تا پایان سال مالی ۹۹ می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان در تشریح طرح آبرسانی به فومن، صومعه سرا و شفت گفت: در پروژه خط آبرسانی به شفت، اجرای خط انتقال به طول ۱۶ کیلومتر پیش بینی شده که با اجرای ۴.۹ کیلومتر از خط انتقال، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اجرای ۲.۶ کیلومتر خط انتقال تا رودخانه شاخرز و حفر ۳ حلقه چاه، آب بصورت موقت تا شهر شفت انتقال می یابد و در صورت تخصیص اعتبار تا دهه فجر سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی پروژه خط انتقال رفت و برگشت به مخزن فومن را در ادامه اجرای این طرح اعلام کرد و افزود: اجرای خط انتقال به طول ۴.۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۰% نیازمند ۱۴۸ میلیارد ریال اعتبار جهت بهره برداری تا دهه فجر سالجاری می باشد که از این مبلغ ۹۲ میلیارد ریال هزینه خرید لوله و اتصالات و ۵۶ میلیارد ریال هزینه اجرا پیش بینی شده است.

وی همچنین پیشرفت فیزیکی احداث مخزن ۱۰۰۰۰ مترمکعبی فومن و تأسیسات جانبی آن را ۸۶ درصد اعلام کرد و افزود: با جذب و تخصیص اعتبار مورد نیاز، این پروژه در دهه فجر سالجاری به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل آبفای گیلان از پروژه آبرسانی به گوراب زرمیخ با پیشرفت فیزیکی ۸۵درصد خبر داد که نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار جهت بهره برداری در دهه فجر سال ۹۹ می باشد و گفت: به منظور اجرای این پروژه ۲.۸ کیلومتر خط انتقال با لوله ۳۱۵ میلیمتر پلی اتیلن اجرا خواهد شد که تاکنون ۲.۶ کیلومتر لوله گذاری انجام شد.

وی در ادامه به تشریح طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب صومعه سرا پرداخت و خاطرنشان کرد: اجرای خط اصلی شبکه فاضلاب به طول ۱۵۳۲ متر در یک زون با پیشرفت فیزیکی ۶۶درصد به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال نیازمند است که پس از تکمیل پروژه در پایان سال مالی ۹۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.

حسینی با اشاره به خریداری پکیج تصفیه فاضلاب به ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب افزود: ساخت فونداسیون و ایستگاه پمپاژ آن با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد درصورت تخصیص اعتبار مورد نیاز در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اجرای خط اصلی شبکه فاضلاب به طول ۱۲۶۶ متر در زون دیگر را با پیشرفت فیزیکی ۹۷درصد و همچنین اجرای شبکه و انشعابات شهرک گلشهر به طول ۲۸۵۰ متر و نصب ۴۲۸ فقره انشعاب با پیشرفت فیزیکی ۸۶درصد را از دیگر پروژه های تعریف شده در طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر صومعه سرا اعلام کرد و خواستار تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه ها جهت بهره برداری در ایام مبارک دهه فجر سالجاری شد.

گفتنی است در بازدید یک روزه دکتر قاسم رمضانپور نرگسی، معاون امور مجلس و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح های آب و فاضلاب گیلان، اعتبارات مورد نیاز بررسی و از نزدیک فعالیت کارگاهها و روند پیشرفت پروژه ها مشاهده شد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
بین ۱.۵ تا ۲ درجه دمای هوا در تابستان پیش رو گرم‌تر خواهد شد
میزبانی از ۷۹۰ هزار گردشگر در نیمه اول تعطیلات نوروزی / افزایش ۱۲ درصدی حضور مسافران در نخستین منطقه آزاد شمال کشور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.