به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان،استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری انتخاباتی وزین، بدون حاشیه و در امنیتی کامل در سال گذشته از افتخارات خدمتگزاران دولت در گیلان بود گفت:بسیاری اعتقاد دارند گیلان جزو آرام‌ترین استان‌های کشور است اما عده‌ای هر روز به بهانه‌ای می‌خواهند در این شهر و استان آشوب بپا کنند.   […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان،استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری انتخاباتی وزین، بدون حاشیه و در امنیتی کامل در سال گذشته از افتخارات خدمتگزاران دولت در گیلان بود گفت:بسیاری اعتقاد دارند گیلان جزو آرام‌ترین استان‌های کشور است اما عده‌ای هر روز به بهانه‌ای می‌خواهند در این شهر و استان آشوب بپا کنند.

  در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و ادارات، برخی از فعالان سیاسی و احزاب، ائمه جمعه و جماعات و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن بانک ملی استان برگزار شد دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه شاخص‌ها در بخش‌های مختلف در ابتدای شروع به کار دولت در رشت از میانگین استان و کشور فاصله داشت خاطر نشان کرد : امروز جای بسی خوشحالی است که با کمک مدیران و کارکنان دلسوز در استان می‌توانیم رشت را به عنوان شهرستان سبز در حوزه‌ی گازرسانی اعلام کنیم.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود : به گواه مدیرعامل شرکت گاز کشور گیلان در عرصه‌ی گازرسانی به روستاها جزء ۳ استان برتر است.
وی به گزارش مرکز آمار ایران درخصوص نرخ بیکاری گیلان اشاره و اظهار داشت : نرخ بیکاری ۱۵.۶ درصدی گیلان در ابتدای شروع به کار دولت در پایان سال ۹۴ به ۱۱ درصد و در شش ماهه نخست سالجاری به ۹.۶ درصد تقلیل پیدا کرده است.
دکتر نجفی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری به ۹.۶ درصد در ۱۶ سال گذشته بی نظیر بوده گفت : اگر چه کسانی که روزهایی خود متولی امر بودند و نرخ بیکاری استان به ۱۵.۶ درصد و بالاتر را شاهد بودند هرگز مطالبه‌ی اسناد آن را نمی‌کردند اما در حال حاضر که براساس مرکز آمار ایران این شاخص اعلام شده است درخواست سند می‌کنند.
استاندار گفت : به آن ها بارها گفتم که آمار در تهران است و به آنجا مراجعه کنید.
وی به کسب رتبه‌ی سوم گیلان در بخش سرشماری عمومی نفوس و مسکن سالجاری در کشور اشاره و خاطر نشان کرد : این موفقیت با تلاش ویژه‌ی مدیران، فرمانداران، دهیاران و نیز همکاری مردم شریف استان بدست آمده و در روز دوشنبه‌ی هفته جاری با حضور معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور تجلیل می‌شود.
استاندار گیلان به کسب رتبه‌ی اول گیلان در پدافند غیرعامل کشور اشاره و خاطر نشان کرد : کسب این موفقیت نیز با حضور قوی نیروهای سپاه، بسیج، نیروی دریایی، ارتش و دستگاه‌های اجرایی که در حوزه‌ی مصون سازی استان در مقابله با بحران‌ها و استفاده از فرصت‌های علمی گیلان بوده بدست آمده است.
وی اظهار داشت : برگزاری انتخاباتی وزین، بدون حاشیه و در امنیتی کامل در استان گیلان در سال گذشته نیز از افتخارات خدمتگزاران دولت در گیلان است.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود : به اذعان دکتر ظریف در سال گذشته اگر جلوی وضعیت بحرانی گرفته و برجام محقق نمی‌شد امروز صادرات نفت به کمتر از ۲۰۰ هزار بشکه می‌رسید.
وی به رشد اقتصادی بالای ۷ درصد کشور اشاره و خاطر نشان کرد : علی‌رغم پیش بینی رشد اقتصادی ۸ درصد در پایان برنامه‌ی پنجم توسعه جای بسی خوشحالی است که توانستیم نرخ رشد اقتصادی منفی ۶.۸ درصدی در ابتدای دولت یازدهم را به ۷.۴ درصد ارتقاء بخشیم.
استاندار گیلان افزود : در این دولت برای اولین بار صادرات کشور از واردات پیشی گرفته است.
وی خاطر نشان کرد : بعد از ۴۱ سال اولین قرارداد با ۲ شرکت بزرگ هواپیمایی ایرباس و بوئینگ نهایی شده اما عده‌ای اعلام می‌کنند که برجام کاری نکرده است.
دکتر نجفی با بیان اینکه چه اتفاقات و نگرانی‌هایی که قبل برجام حادث شده بود گفت : این توفیقات که به دست آمده از تلاش‌هایی است که تیم دیپلماسی کشور در مذاکرات داشته است.
وی با اشاره به اینکه فرماندار رشت در ارائه آمار ضمن قیاس با سال های گذشته عملکرد مثبت و موفق خود را اعلام می‌کند گفت : این افزایش شاخص‌ها در کل استان نیز وجود دارد که افزایش شاخص میانگین راه روستایی که در ابتدای دولت ۱۴ درصد عقب تر بودیم هم اکنون به میانگین نزدیک شدیم.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دولت هر کاری که انجام می دهد وظیفه خود در قبال مردم می‌داند اظهار داشت : این توفیقات مرهون هدایت‌ها و نگاه‌های عالمانه‌ی رهبر معظم انقلاب است.
وی خاطر نشان کرد : به دلیل دعوت‌های فراوان کشورهای مختلف از رییس جمهور ایشان برای رسیدن به امورات داخلی کشور بسیاری از آنان را نمی‌پذیرد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان طی ۱۰ سال لغو شده بود افزود : در هفته‌ی جاری سومین کمیسیون مشترک بین ایران و آذربایجان برگزار خواهد شد.
وی گفت : یکی از مسائل مهم قابل طرح در این کمیسیون اتصال راه آهن آستارا به آستارا و اتصال شمال به جنوب است.
دکتر نجفی افزود : علی رغم مشکلات موجود بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان و به دلیل موفقیت دیپلماسی کشورمان در کنار ۶ دیدار رییس جمهور ایران و آذربایجان، رییس جمهور ارمنستان از دکتر روحانی برای سفر به کشورش دعوت می کند.
وی با قدردانی از مهندس جعفرزاده برای حمایت از دولت تدبیر وامید گفت : به قول رییس جمهور آقای جعفرزاده مثل شیر از ملت و دولت مظلوم در مجلس دفاع می‌کند.
وی با بیان اینکه نقدهای بسیاری از دولت مطرح می‌شود گفت : در سمینار ائمه جمعه استان اعلام کردم که دولت می‌داند با چه وضعیتی خزانه‌ی خالی را تحویل گرفته است.
وی ذخیره‌ی گندم کشور را در ابتدای دولت ۳ روز عنوان کرد و افزود : ذخیره‌ی گندم استان گیلان نیز بین ۷ تا ۱۰ روز بوده است.
استاندار گیلان اظهار داشت : دوستان یاد بیارند که پول ها را با چمدان به کشتی ها می بردند تا گندم را تحویل بگیریند .
وی با بیان اینکه مگر چند ماه از افزایش صادرات نفت و افزایش قیمت آن می گذرد گفت : علی‌رغم تمامی تلاش‌هایی که بسیاری از کشورها داشتند تا قیمت نفت ایران به ۳۰ دلار برسد و برای ایران صرفه‌ی اقتصادی در شریان نفتی وجود نداشته باشد کشور به توفیقات خوبی در اوپک دست یافته است.
دکتر نجفی با اشاره به اینکه در بحث برنج استان علی‌رغم مشکلات موجود تلاش ما این بوده کارنامه‌ی درخشانی داشته باشیم افزود : دولت در فصل توزیع برنج با تعیین تعرفه‌ی واردات بالای ۴۰ درصد و جلوگیری از واردات این محصول از تولید برنج داخلی حمایت همه جانبه داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان یارانه به تولید چای پرداخت شده خاطر نشان کرد : بعد از ۱۱ سال بهسازی مزارع چای با تسیهلات ارزان قیمت به چایکاران اقدام شد.
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : بسیاری از بدهی‌های دولت گذشته در سال‌هایی که بیش از ۱۱۴ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته برگردن این دولت مانده است.
وی تأکید کرد : نباید نسبت به توفیقات دولت بی انصافی شود .
استاندار گیلان با اشاره به اینکه ما فرزندان این ملت هستیم و کارنامه‌ای روشن از قبل از انقلاب داشته و داریم گفت : نباید مسائل ریز را به میادین مختلف بکشانیم.
وی تصریح کرد : بسیاری اعتقاد دارند گیلان جزو آرام‌ترین استان‌های کشور است اما عده‌ای هر روز به بهانه‌ای می‌خواهند در این شهر و استان آشوب بپا کنند.
دکتر نجفی با اشاره به اینکه استاندار رییس شورای تأمین استان و فرماندار رییس شورای تأمین شهرستان است اظهار داشت : در کنار مدیران قضایی، نظامی و امنیتی استان کارها را به جلو می‌بریم .
وی خاطر نشان کرد : برخی افراد با کوچکترین نشست و تجمع حساس می شوند اما این جزو حقوق شهروندی است و حق مردم است .
وی بر ضرورت استفاده از اندیشه‌های نو، جوانان و بانوان در پست های مدیریتی تأکید و تصریح کرد : بکارگیری بانوان و جوانان جزء ارزیابی‌های مدیران است و باید به جدی تر شدن این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.
دکتر نجفی با ابراز خرسندی از حضور گسترده‌ی مدیران برای تقدیر از خدمات شایسته‌ی یک مدیر در عرصه‌ی خدمتی افزود : آقای مهدوی کارنامه‌ای خوب و درخشان از دوران خدمت خود به مردم شریف شهرستان رشت برجای گذاشت.
وی گفت : آقای مهدوی فردی اخلاقی، ارزشی، متدین و پاکدست است که برای استفاده از وی در عرصه‌های خدمتی دیگر پیشنهاداتی شده است تا خود انتخاب
وی با معرفی سیروس شفقی به عنوان فرماندار جدید شهرستان رشت گفت : نگرانی هایی که با رفتن آقای مهدوی وجود داشته با سوابق آقای شفقی قطعاً جبران خواهد شد.
وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های توسعه ای شهرستان رشت با جذب بیش از پیش سرمایه‌گذاران در عرصه‌ی مدیریت جدید شهرستان تأکید و تصریح کرد : امیدواریم با اقداماتی که در چند سال اخیر آغاز شده از شرمندگی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دربیاییم.
استاندار گیلان خاطر نشان ادعایی که در ابتدای ورودم به استان داشتم مبنی بر افزایش شاخص‌های مختلف استان و قراردادن گیلان جزء استان های برتر تاکنون توانسته‌ایم عمده شاخص‌ها را از رتبه‌ی ۱۰ به رتبه‌ی اول تا پنجم برسانیم.