به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر نجفی به تشکیل جلسات اقتصادی با حضور رییس جمهور بصورت هفتگی اشاره و اظهار داشت: شخص معاون اول رییس جمهور نیز بخش اصلی کار خود را به موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص داده که نشان از اهمیت موضوع اقتصاد در مقامات عالی رتبه کشور دارد. وی به نامگذاری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ دکتر نجفی به تشکیل جلسات اقتصادی با حضور رییس جمهور بصورت هفتگی اشاره و اظهار داشت: شخص معاون اول رییس جمهور نیز بخش اصلی کار خود را به موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص داده که نشان از اهمیت موضوع اقتصاد در مقامات عالی رتبه کشور دارد.
وی به نامگذاری سال های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب به عناوین اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال نیز که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل نامگذاری شده است نشان از تأکیدات رهبری بر عملیاتی شدن اقدامات اقتصادی دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه خوشبختانه سیاستهای دولت در بخش مهار تورم و رشد اقتصادی جواب داده است گفت: قطعاً رشد اقتصادی منفی ۶.۸ درصد و تورم بیش از ۴۰ درصدی به سرمایه گذاران صدماتی وارد و اثرات خود را به مردم نیز وارد کرده است.
وی افزود: رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی که براساس اعلام بانک مرکزی است نیز اتفاق ویژه ای برای دولت محسوب می شود.
دکتر نجفی گفت: برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران در استان نیز بصورت روزانه با آنان دیدار دارم تا اقدام موثری برای گیلان شکل بگیرد.
وی افزود: یک سرمایه گذار با تمام داشته های خود ورود پیدا می کند و ممکن است در مقاطعی با مشکل مواجه شود که نیازمند حمایت از سوی بانک ها است.
نماینده عالی دولت در گیلان مدیران بانک های استان را مجرب دانست و افزود: بسیاری از شما با دلسوزی و حساسیت برای ارتقاء سطح حمایت از سرمایه گذاران گام بر می دارید که جای قدردانی دارد.
استاندار گیلان گفت: مدیران بانکی موانعی که با آن روبه رو هستند را اعلام کنند.
وی به جایگاه دوم تا سومی گیلان در پرداخت تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید اشاره و اظهار داشت: با اهتمام ویژه باید تلاش شود تا این جایگاه ارتقاء پیدا کند.
دکتر نجفی به گزارش بانک ها در خصوص سطح قابل قبول منابع و مصارف بانکی استان اشاره و خاطرنشان کرد: در خصوص دریافت مطالبات بانکی از دانه درشت ها از طریق مقامات قضایی استان پیگیری خواهم کرد.
وی بر ضرورت بررسی دقیق پرونده های پرداخت تسهیلات رونق قبل از ارجاع به کارگروه رفع موانع تولید تأکید و تصریح کرد: دستگاه های نظارتی و نیز اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری دقت لازم را داشته باشند.
وی گفت : نظارتهای لازم انجام شود تا تسهیلات رونق تولید حتما در همین بخش استفاده شود .
نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم ساماندهی تقاضاهای مردمی برای دریافت تسهیلات تأکید کرد و گفت: با همکاری صندوق کارآفرینی امید می توان تسهیلات پرداختی به مردم را به سمت تولید هدایت کرد.
دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا در بخش های مختلف اقتصاد، فرهنگ و سیاست به صورت معقولانه برخورد کند افزود: نماد بارز این رفتار و منش دولت یازدهم در روابط منطقی با کشورهای دنیا بویژه مذاکرات به صورت زیبا تجلی پیدا کرد.
وی به شرایط خاص کشور در ابتدای دولت یازدهم اشاره و اظهار داشت: در چندسال گذشته با توجه به تهدیداتی که از سوی دشمنان انجام می گرفت هرلحظه سایه ی جنگ بر کشور سنگینی می کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در قضیه ی برجام وزیرخارجه ی وقت عربستان وصهیونیستها کارشکنی های بسیاری انجام دادند گفت: با عنایت خاص و رهنمودهای عالمانه ی رهبر معظم انقلاب، دولت تدبیر و امید توانست از این چالش بزرگ عبور کند.
وی با اشاره به اینکه تلاش کشورهای استکباری بر این بود تا با پایین آوردن قیمت نفت ایران اسلامی را از پای درآورند افزود: بحمدا… امروز کشور در شرایطی قرار دارد که وزیرامورخارجه کشورمان به نمایندگی از ملت ایران در رفع مشکلات منطقه و تصمیمات نقش تعیین کننده ای ایفا می کند.
در این جلسه مدیران بانک های استان به بیان مشکلات،دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.