به گزارش صفیر گیلان؛علیرضا محمدی  با اشاره به اینکه ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره) در سال ۵۷ است اظهار کرد: ۱۴ اسفند ماه آغاز هفته احسان و نیکوکاری در کشور نامگذاری شده است. وی به تشکیل کمیته امداد براساس تفکر و اندیشه دینی و فقهی امام(ره) اشاره کرد و افزود: کمیته […]

به گزارش صفیر گیلان؛علیرضا محمدی  با اشاره به اینکه ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره) در سال ۵۷ است اظهار کرد: ۱۴ اسفند ماه آغاز هفته احسان و نیکوکاری در کشور نامگذاری شده است.

وی به تشکیل کمیته امداد براساس تفکر و اندیشه دینی و فقهی امام(ره) اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با هویت دینی، مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیر انتفاعی تاسیس شد تا پیام‌آور احسان، نیکوکاری و انفاق در جامعه اسلامی باشد و عزت نفس و کرامت محرومان حفظ شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان با بیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها از اهداف تاسیس این نهاد است، تصریح کرد: تامین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات حمایتی، فرهنگی و اجتماعی و معیشتی از دیگر اهداف تاسیس کمیته امداد است.

محمدی به تغییر و تحول در اساسنامه کمیته امداد در سال ۹۴ با تأیید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اساسنامه جدید با رویکرد چابک‌سازی و شفاف‌سازی کمیته امداد، توسعه و تقویت قرض‌الحسنه، هزینه‌کرد هدفمند درآمدهای اختصاصی و مردمی، توسعه فرهنگ احسان و انفاق و تقویت زیرساخت‌های این نهاد به هیأت امنا و رئیس کمیته امداد ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه چابک‌سازی از دستاوردهای کمیته امداد گیلان در سال جاری است، بیان کرد: امر مذکور در راستای ارائه خدمت بی‌منت و دسترسی نیازمندان در استان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان، ایجاد ۱۷ اداره جدید به منظور جلوگیری از مراجعه نیازمندان از مناطق دورافتاده و محروم به مرکز شهرها در نقاط مختلف استان را از اقدام‌های انجام شده در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: اداره‌های مذکور بدون آن‌که نیروی انسانی در کمیته امداد اضافه شود، با کمک خیران و مسؤولان استانی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مددکاران برای احصای نیازمندی‌های مددجویان به آنها مراجعه می‌کنند، یادآور شد: امر مذکور در راستای کاهش مراجعه‌های مردمی و متقاضیان به منظور کاهش هزینه خانواده‌ها انجام می‌شود./فارس