امیری با بیان اینکه با همه مشکلات چرخ توسعه کشور کماکان پرشتاب در حال چرخش است اظهار کرد:این دولت تا آخرین روز متعهد به پذیرفتن مسئولیت و متعهد به خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم است

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛«حسینعلی امیری» صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ خرداد) در حاشیه آیین کلنگ‌زنی تصفیه خانه فاضلاب صومعه سرا اظهار کرد: با توجه به مشکلات و تحریم‌های ظالمانه و وجود کرونا منابع دولت به شدت آسیب دید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه با وجود همه تحریم‌ها توسعه در هیچ جای کشور معطل نمانده است افزود: پروژه‌های متعددی در حوزه آب و فاضلاب استان گیلان در حال انجام است.

وی به شرایط کشور در دوران کنونی اشاره و ازود: تحریم‌های ظالمانه آسیب‌های زیادی به کشور وارد آورد و هیئت نابخرد آمریکا به ریاست ترامپ به‌نحوی برنامه‌ریزی و طراحی کرد که شمارش معکوس نظام جمهوری اسلامی در تقویم‌شان تهیه شد و هر چه تلاش کردند، انجام دادند تا کشور با مشکل مواجه کنند.

امیری با بیان اینکه آمریکا از تمام امکاناتی که در اختیارش بود، استفاده کرد تا نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرد تصریح کرد: به لطف خداوند و با رهبری های مقام معظم رهبری و با مقاومت مردم، دشمن به زباله‌دان تاریخ پیوست و مردم ایران اسلامی سربلند و با افتخار ماندند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه بحث تحریم‌ها واقعیتی بود که مشکلات کرونا هم به آن افزوده شد خاطرنشان کرد: در چند وقت گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به خاطر کرونا بیکار شدند و درآمدهای کشور با مشکلاتی مواجه شد اما عزم دولت بر اجرای وعده‌هایی که به مردم داده شده بود،است.

وی با بیان اینکه با همه مشکلات چرخ توسعه کشور کماکان پرشتاب در حال چرخش است اظهار کرد: خیلی از مسائل مربوط به نحوه اداره کشور شاید به خاطر محرمانگی قابل طرح نباشد اما اداره کشور در چنین شرایط تقریبا شبیه معجزه بود.

امیری با بیان اینکه کشور به شدت به سوی توسعه پایدار و متوازن پیش می‌رود افزود: این پروژه یکی از صدها پروژه‌ای است که در این روزهای پایانی دولت افتتاح می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان ساخت: این دولت تا آخرین روز متعهد به پذیرفتن مسئولیت و متعهد به خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم است و روزهای پایانی دولت برای دولتمردان همچون روزهای آغازین دولت است و خدمت به مردم تعطیل بردار نیست.

گفتنی است؛در نخستین برنامه از سفر یک روزه دکتر حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری به گیلان ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب صومعه‌سرا در روستای چوبه شهرستان آغاز می‌شود.

برای ساخت این طرح با ۱۲ و نیم کیلومتر شبکه لوله گذاری فاضلاب داخل شهر در ۲ سال ، ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب صومعه‌سرا به روش EPC بوده و در فاز نخست با ظرفیت ۶ هزار و ۳۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز ۴۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان صومعه‌سرا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

جلوگیری از ورود فاضلاب به آب‌های سطحی و تالاب بندرانزلی ، تبدیل فاضلاب شهری به آب قابل استفاده در زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و شست‌وشوی معابر، افزایش قدرت خودپالایی رودخانه‌های محلی، افزایش سطح سلامت شهروندان و کمک به نجات تالاب بندرانزلی از جمله مزایای اجرای این طرح است.

 

ب