اختصاصی/ صفیر گیلان:در این همایش با پیام استاندار گیلان، کاروان سلامت جمعیت هلال احمر گیلان در “طرح ملی نفس خدمت”  فعالیت خود را در یکی از محلات رشت آغاز کرد که در این طرح پنج روزه، گروه‌های جهادی هلال احمر خدمت رسانی های مختلفی را از قبیل ویزیت رایگان، معیشت و سلامت در محله‌های کم برخوردار انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت؛همایش داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان  امروز (چهارشنبه) با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور ،استاندار گیلان و اعضای جمعیت برگزار شد

کارنامه عملکرد هلال احمر درسواحل استان درخشان است

   اسدالله عباسی استاندار گیلان  در این همایش از تلاش های امدادگران جمعیت هلال احمر و نقش آنان در مدیریت بحران قدردانی کرد ، گفت: بروز حوادث طبیعی همچون سیل، تندباد و آتش‌سوزی در استان زیاد است اما نیروهای جمعیت هلال احمر همواره در خط مقدم کمک‌رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی پلیس در تامین امنیت مردم و امنیت روانی جامعه از حضور خدمتگزاران در این بخش،افزود: درهنگام وقوع مشکلات و بلایای طبیعی نیز مردم با مشاهده نیروهای جمعیت هلال احمر، احساس آرامش می‌کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: خدمات نیروهای هلال احمر تنها مختص به داخل کشور نیست ،چنانکه در وقوع حادثه در دیگر کشورها نیز امدادگران هلال احمر حضور پیدا می کنند و خدمات ارزنده‌ای را ارائه می دهند که از آن جمله می‌توان به حضور این نیروها در کشورهای ترکیه، پاکستان، سومالی و همچنین غزه اشاره کرد.

استاندار گیلان اضافه کرد: این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه از تلاش نیروهای جمعیت هلال احمر کشور ما در کمک‌رسانی هنگام وقوع زلزله قدردانی کرد که این امر نشان می دهد نیروهای ما متعهد، باتجربه و در خدمت مردم هستند.

عباسی اضافه کرد: نیروهای هلال احمر خستگی ندارند زیرا برای خدا کار می کنند که حضور به موقع آنان در وقوع بلایای طبیعی و سایر مشکلات بسیار ستودنی است و امیدواریم که با تجهیز بیشتر نیروهای جمعیت هلال احمر، شاهد فعالیت نوعدوستانه بیش از پیش آنان باشیم.

عضویت در جمعیت دواطلبین هلال احمر معامله با خداست 

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور در این همایش ضمن عرض تبریک و خدا قوت به دواطلبین حاضر در همایش گفت ؛شما صادقانه و با عشق برای آلام درد و رنج در کنار آسیب دیدگان هستید و روز دواطلب با شعار ایمان و … نمونه بارز از کار خداپسندانه شماست.

وی به ویژه برنامه تشییع  شهید محمد رضا یعقوبی  در گیلان اشاره و افزود؛ این شهید در راستای اهداف بلند انقلابی و الهی گام برداشت و به آنچه می خواست در دفاع از حریم اهل بیت رسید.

سلیمانی با تقدیر از اعضای جمعیت داوطلب  این نهاد گفت؛امروز ما شاهد حضور خیران که در راستای حس بشر دوستانه گام برداشتند نیز در این همایش هستیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور جمعیت هلال احمر را جمعیتی با روحیه دواطلبین و خدمات دهی اجتماعی در راستای کاهش درد و رنج و در راستای آلام مردم با حضور فعال خواند و گفت ؛فعالیت این جمعیت در راستای تعالیم نظام است.

 سلیمانی به ۲۳۰ هزار شهید دوران انقلاب و دفاع مقدس اشاره و افزود؛این شهدا جان خود را فدا کردند تا انقلاب بماند و بیشتر این شهدا در سن ۱۳تا ۲۵ سال سن داشتند و امروز نیز برخی با قلم و برخی با وقت گذاشتن و برخی با نذر های مختلف به مردم خدمت می کنند

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور  به جمعیت داوطلب ۲میلیون و ۷۰۰ هزار نفری هلال اشاره و افزود؛جمغیت هلال احمر  در محور نظام جز برترین ها هستند و باید به این نگاه توجه کنیم تا ترویج روحیه داوطلبی و کمک خیران با نگاه نیکوکارانه افزایش و معامله و تجارت در این  جمعیت فقط خداست.

نیروهای هلال احمر جزو نخستین افراد حاضر در کنار آسیب دیدگان

آقازاده رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش به عملکرد نیروهای جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت:در گیلان نیز شاهد خدمات زیادی از نیروهای جمعیت هلال احمر هستیم و تلاش آنان باعث شد تا تعداد مغروقین در گیلان طی سال جاری کاهش چشمگیری نسبت به قبل داشته باشد که این خود کار بزرگی بود.

وی اظهار کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن گیلان، کار نیروهای هلال احمر در استان زیاد و مشکل است اما این افراد جزو نخستین کسانی هستند که در صحنه‌های امداد و نجات حضور می یابند و به آسیب دیدگان کمک رسانی می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس اضافه کرد: با وجود اینکه مسافران زیادی در طول سال به گیلان سفر می‌کنند، هلال احمر در خدمت مسافران است و انتظار داریم که تجهیزات بیشتری در اختیار آنان قرار گیرد و از سوی دیگر نیروهای انسانی بیشتری جذب هلال احمر گیلان شوند.

در این جلسه با پیام استاندار گیلان، کاروان سلامت جمعیت هلال احمر گیلان در “طرح ملی نفس خدمت”  فعالیت خود را در یکی از محلات رشت آغاز کرد که در این طرح پنج روزه، گروه‌های جهادی هلال احمر خدمت رسانی های مختلفی را از قبیل ویزیت رایگان، معیشت و سلامت در محله‌های کم برخوردار انجام می‌دهند.

همچنین در این همایش از تعدادی از خیران عضو جمعیت هلال احمر و نیز تعدادی از داوطلبین تقدیر به عمل آمد.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری