اختصاصی/صفیر گیلان؛ در جمهوری اسلامی ایران مردان رشید و محکمی هستند با نشان مهربانی بر دل که با گام‌های استوار خود و دستان پینه بسته و گاها” ضمخت تلاش می کنند تا هم امنیت را مانند مردان غیور دوران دفاع مقدس که با نثار جان خود به شهادت رسیدند به ما هدیه دهند وهم نان هلال را به خانه و خانواده برسانند و این حس را امروز من در این کار و تلاش مردان با لباسهای آغشته به گل دیدیم اینجا شالیزارهای رنج و برنج است و مردان رنج با تلاش مضاعف بدور از هر هیاهو کار می کنند.

 اختصاصی/صفیر گیلان؛به سمت یکی دیگر از پروژه های بزرگ شرکت برق منطقه ای گیلان با همکاران رسانه و محموعه روابط عمومی این شرکت در نزدیکی روستایی به نام پسه پیشه  از توابع بخش مرکزی شهر رشت حرکت کردیم؛ پس از طی کیلومترها مسیر، و عبور از روستاها  و شالیزارها به مقصد رسیدیم؛ پس از رسیدن به محل پروژه که در میان گل و لایه شالیزاران این روستاها بود با معرفی خود، کارگران شرکتی با روی خوش و گشاده از ما استقبال کردند و من از این استقبال نمی توانم به راحتی بگذرم .

وارد ساز و کار پروژه به دست این کارگران که شدیم جمعی از این کارگر نیروی شرکتی را دیدم که اخلاص و صداقت از چهره آنان گویای همه چیز بود؛ اینجا جایی است که تامین روشنایی خانه هایمان و پایداری برق توسط فرزندان این دیار بدون لحظه‌ای توقف در جریان است،

ایمان واقعی را در دل این کارگران زحمت کش روز مزد بگیر باید کشف کرد که به دور از خانواده و در میان سرمای اسفند ماه در گل و خاک و آب لباسشان شناور است و اینان خدمت صادقانه خود را به میهن اسلامی و مردم گیلان برای شناور بودن برق پایدار با جان و دل انجام می‌دهند.

جانفشانی‌های کارگران که در ارتفاع زیاد از آسمان به زمین آویزان هستند و از جان و زندگی و همچنین از بهترین لحظات جوانی خود می‌گذرند،آنان که” سقفشان آسمان هست و فرش زیر پایشان آب و گل”  تا آرامش را به مردم هدیه دهند  ، تاخانواده گیلانی به راحتی و در کمال آرامش هم از مزایای برق با فشار قوی بهرمند شود و هم چرخ صنعت و … بچرخد و هم از خاموشی در امان بماند .

در جمهوری اسلامی ایران مردان رشید و محکمی هستند با نشان مهربانی بر دل که با گام‌های استوار خود و دستان پینه بسته و گاها” ضمخت تلاش می کنند تا هم امنیت را مانند مردان غیور دوران دفاع مقدس که با نثار جان خود به شهادت رسیدند به ما هدیه دهند وهم رزق هلال را به خانه و خانواده برسانند و این حس را امروز من در این کار و تلاش مردان با لباسهای آغشته به گل که برای کسب روزی حلال دیدیم اینجا شالیزارهای رنج و برنج است و مردان رنج با تلاش مضاعف بدور از هر هیاهو کار می کنند.

امروز استان گیلان به لطف وزارت نیرو و شرکت برق منطقه ای گیلان و مردان دلیر و از خود گذشته، از لحاظ پایداری برقدر وضعیت بسیار خوب و بالایی برخوردار است و رشادت های این عزیزان کارگر و مدیران باعث شده است که ما خاموشی کمتر را تجربه کنیم

باید حواسمان به این کارگران باشد چرا که  در این روزها در بازارها و هر کوی و برزن شاهد جنب و جوش مردم هستیم که برای استقبال از انتخابات پر شور برای ایرانی آزاد و سرافراز و نیز  بهار طبیعت و عید نوروز آماده و در حال خرید نیازمندی‌های خود هستند،مردانی کارگر و نیروی شرکتی بدون حقوق ماهیانه و فقط  روز مزد بگیرهستند که در استان گیلان لحظه‌ای آرام و قرار ندارند برای آسایش و آرامش من و تو! مردانی که با نگاه تیزبین و کاربلد یا بهتر بگویم کار کشته این صنعت به همراه سایر متولیان امر، تلاش کرده تا مردم استانمان با خیال راحت در خانه‌های خود آرامش داشته و  با خیال راحت به تماشای برنامه‌های تلوزیون و حتی دیدن فوتبال بپردازند .

زیرا  این عزیزان هم در میان هیاهوی اینکه حسین سیم را بکش،اکبر طناب را بگیر،محمد کابل بنداز، و هزاران کلمات شیرین که در بین بالا و پایین بردن قطعات تیرهای فشار قوی و سیم و غیره داشتند در لابلای آن از انتخابات و ورزش فوتبال هم حر ف می زدند پس اینجا وظیفه نمایندگان مجلس چند برابر می شود که باید حواسشان به کارگران روز مزد بگیرکه هزینه بیمه آنها نیز با خودشان است و اگر برف باشد بیکار می شوند باشد.

با هر کدام از این کارگزان که آنگار برای مسابقه فوتچل(نوعی مسابقه فوتبال در شالیزارهای گیلان)آمدند سر صحبت باز می‌کردم، همه از جانفشانی و فداکاری سخن به زبان می‌آوردند، انگار همه متفق‌القول شده و  آمده بودند که برای مردمان کشور و استانمان جان بدهند! چون از آن ارتفاع البته با رعایت نکات ایمنی باز امکان هر اتفاقی هست.

گفتنی است//پروژه اتصالات ۲۳۰ کیلوولت غرب رشتورود و خروج خط دومداره ۲۳۰ کیلوولت رشت شمالی – سیادتی – پونل تا پست غرب به طول تقریبی ۱/۴ کیلومتر، نقش مهمی در جلوگیری از بروز خاموشی های گسترده در مناطق غرب شهر رشت بخصوص در پیک بار و شرایط بحرانی شبکه دارد.

با بهره برداری از این پروژه، علاوه بر افزایش قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع شهر رشت، امکان تغذیه مطمئن تر مشترکین موجود فراهم می شود. همچنین به دلیل افزایش ظرفیت جریانی خط، امکان افزایش ظرفیت پست و تأمین برق مشترکین جدید در سال های آتی میسر خواهد شد.

عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۴۰۱ آغاز شده، اضافه کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی و با اعتبار ۱۳۹ میلیارد ریال، برای ۲۵ نفر به صورت موقت و برای ۳ نفر بطور مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است.

در پایان از مجموعه مدیران و  روابط عمومی  شرکت برق منطقه ای گیلان که در یک برنامه منظم و هدفمند رسانه های استان را در تمام پروژه ها برای گزارش عملکرد همراهی می کند سپاسگزاریم.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری