به گزارش صفیر گیلان؛هادی محمد زاده سرپرست بانک دی شهر رشت در نشستی که به مناسبت تجلیل از اصحاب رسانه گیلان برگزار شد ، اظهار داشت : روز خبرنگار به مناسبت شهادت شهید صارمی به حق روز خبرنگار نامگذاری شده تا تداعی بخش فعالیت های این قشر از جامعه باشد . رئیس […]

 

 

 

به گزارش صفیر گیلان؛هادی محمد زاده سرپرست بانک دی شهر رشت در نشستی که به مناسبت تجلیل از اصحاب رسانه گیلان برگزار شد ، اظهار داشت : روز خبرنگار به مناسبت شهادت شهید صارمی به حق روز خبرنگار نامگذاری شده تا تداعی بخش فعالیت های این قشر از جامعه باشد .

رئیس بانک دی  با اشاره به اینکه شما با قلمهایتان حماسه می افرینید و من خوشحالم با تاخیر این روز را برگزار می کنم افزود: زیرا کشیده شدن روز خبرنگار به هفته و ماه نشانه این است که مسئولان جایگاه رسانه ها را که مفقود مانده بودپیدا کردند واین جایگاه در حال تبیین شدن است.

محمد زاده افزود : رسانه ها رسالت بزرگی دارند چه رسانه های سمعی و بصری ، مکتوب و مجازی راه خود را در جامعه مشخص کرده اند و این رسانه ها به مردم آگاهی می رسانند.

ایشان با اشاره به اینکه خبرنگاران در گرفتن حقوق افراد تلاش می کنند گفت: امیدواریم روزی برسد تا ما کمک کنیم و زمینه را برای گرفتن حقوق خبرنگاران مهیا کنیم.

محمد زاده اظهار کرد؛سلامت فکری و فرهنگی جامعه و کشور و استان  ما از جمله رسالت بزرگ خبرنگاران است و این کار دشواری است که من این را در کسوت روابط عمومی شهرداری و تعاونی استان  درک کردم و سختی ها را  از نزدیک دیدم.

ایشان افزودند: خبرنگاران در  بدترین  و بهترین رویدادها حضور دارند  و اگر نباشند اتفاقات را از دست می دهند به همین جهت همه جا به موقع حاضر و مردم را اگاه می کنند.

وی ادامه داد : همانگونه که روابط عمومی نهادها پل ارتباطی بین مردم ، خبرنگاران و مسوولین هستند ، اصحاب رسانه نیز پل ارتباطی و انعکاس دهنده موضوعات و معضلات هستند .

محمد زاده با اشاره به نقش خانه مطبوعات در حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه عنوان کرد : خانه مطبوعات می تواند به عنوان یک موسسه صنفی  حامی خبرنگاران باشد و ما نیز در بانک دی با رایزنی هایی که با خانه مطبوعات گیلان داشته ایم به دنبال همکاری با این موسسه و کمک به جامعه خبرنگاران هستیم .

وی ادامه داد : خبرنگاران قشر پر تلاشی هستند که در تمامی رویداد ها و رخدادها حاضرند و خبرها را به گوش مردم می رسانند و سلامت فرهنگی جامعه ما به سلامت قلم خبرنگاران بر می گردد.

محمد زاده گفت : امیدواریم که زحمات خبرنگاران همواره مد نظر مسوولین قرار گیرد و قدردان این قشر از جامعه باشند.

وی افزود: من تیتر و لید و متن خبر را درک می کنم و بهترین دوران خدمت من دوران روابط عمومی بود زیرا بهترین و بیشترین  روابط را با مردم و مسئولان داشتم.

محمد زاده با اشاره به اینکه خبرنگار خوب فقط تعریف نمی کند  زیرا این تعریف به زبانها و شکل های  دیگر می تواند انجام گیرد تاکید کرد؛خبرنگار خوب  چنین خبرنگاری نیست و اگر امروز شما منتخبین خبرنگاران هستید بدانید خانه مطبوعات شما را به این دید نگاه می کند  « خبرنگار ویژه و مثبت با قلم  و بیان درست در جامعه حرکت و اطلاع رسانی می کنید» و این ستودنی است.

سرپرست بانک دی شهر رشت امیدوار شد تا مسئولان بدانند که کار خبرنگار به مانند کار آتش نشانی و  اورژانس فوریتی است  و نیاز است  نگاهشان صد در صد عوض شده و امتیازاتی برای خبرنگاران در بخش عبور و مرور و غیره مهیا کنند.

وی افزود:اگر به کلمه و کلمه خبر تولید شده شما فکر کنیم هر کلمه  دنیایی از معانی را در بر داشته و ساعات وقت گذاشتن شما بیشتر از حضور افراد در خیابانهاست که عبور و مرور می کنند و ضرورتی برای عبور و مرورشان نیست.

ایشان در بخشی دیگر ار سخنانش با اشاره به اینکه سنت پس انداز قرض الحسنه امروز رو به فراموشی است گفت: این سنت قرض الحسنه امروز نیازمند فرهنگ سازی است.

وی افزود: امروز مردم بیشتر به سمت سود بانکی  و قرعه کشی می روند گفت: این سنت در واقع برای رفع مشکلات افراد نیازمند بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت.

وی از رسانه ها خواست تا در ترویج پس انداز قرض الحسنه بیشتر تلاش کنند  زیرا وام قرض الحسنه باید از محل سپرده  های  قرض الحسنه به متقاضیان  پرداخت شود.

 

/زلیخا صفری