صفیر گیلان؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: به مناسبت هفته درختکاری ۵۰ هزار نهال در ۲۰ هکتار در زمین های موقوفات گیلان کاشت می شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛حجت الاسلام ستار علیزاده روز گذشته( سه شنبه، ۱۷ اسفند) در حاشیه کاشت ۱۳ هزار نهال صنوبر در زمین موقوفه مرحوم غروی در شهرستان املش گفت: در هفته درختکاری امسال، ۵۰ هزار نهال در ۲۰ هکتار در زمین های موقوفات ۱۵ شهرستان در گیلان کاشت می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: نهال های کشت شده عموماً از نوع صنوبر و تعداد محدودی پالونیا هستند.
وی گفت: دو هکتار از زمین موقوفه مرحوم غروی املش به زیر کشت ۲۵ هزار بوته چای می رود.
علیزاده اعلام کرد: برای خرید نهال های یاد شده ۳۰۰ میلیون تومان از محل عواید موقوفات هزینه شده است.
وی ازشناسایی زمین های موقوفه در ییلاقات گیلان خبر داد و گفت: در این زمین های موقوفه در فصل مناسب ۲۰ هزار نهال گردو و فندق کاشت می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ایجاد بانک نشا با ظرفیت تولید۳۰ هزار نهال صنوبر در زمین موقوفه طالبزاده رودسر خبر داد و گفت: این طرح دانش بنیان و با مشارکت نخبگان گیلان بوده و موقوفات استان را از خرید نهال بی نیاز خواهد کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تولید درختان زینتی در زمین های موقوفه بی بی حوریه بندرانزلی از دیگر طرح های است که در سال جاری اجرا شده و در سالهای آتی به ثمر خواهد نشست.
علیزاده با بیان اینکه در اسلام تاکید خاصی بر کاشت درخت شده است گفت: توصیه های رهبر معظم انقلاب و اقدام عملی ایشان برای کاش نهال، یک تکلیف سنگین بر پیروان ایشان ایجاد می کند.
وی گفت: سالانه ۱۰ میلیون متر مکعب چوب در کشور نیاز داریم که چهار و نیم میلیون متر مکعب از این میزان در گیلان تولید می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: کاشت نهال در زمین های موقوفه یکی از راه های افزایش بهره وری موقوفات بوده که ضمن رونق اقتصادی در منطقه و ایجاد اشتغال، به احیا و حفظ منابع طبیعی هم کمک می کند.