به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،سرهنگ فردین میرزاپورفرمانده سپاه ناحیه فومن در نشست با اعضای کانون های بسیج ضمن تبریک فرار رسیدن ایام دهه فجر  وتقدیر ازحضور در  این نشست گفت: نظام اسلامی و انقلاب مدیون وفاداری بسیجیان عزیز است و بسیجی مدیون فرهنگ جهاد و انقلاب است. وی تصریح کرد؛همه کمک کنید تا موانع […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،سرهنگ فردین میرزاپورفرمانده سپاه ناحیه فومن در نشست با اعضای کانون های بسیج ضمن تبریک فرار رسیدن ایام دهه فجر  وتقدیر ازحضور در  این نشست گفت: نظام اسلامی و انقلاب مدیون وفاداری بسیجیان عزیز است و بسیجی مدیون فرهنگ جهاد و انقلاب است.

وی تصریح کرد؛همه کمک کنید تا موانع را ببینیم و در این چنین نشست هایی موانع ومشکلات را مطرح و بررسی کنیم.

میرزاپورروشنگری را چراغ راه مقابله و مبارزه با اهداف دشمن خواند و گفت:بصیرت در تحلیل و درک مسائل راهگشا است و قرار دادن شما در چنین پستی با انگیزه ای که دارید مانع نفوذ دشمن  و اینکه دشمن نتواند اهدافش را به منسه ظهور برساند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن مهمترین ابزار دشمن را امروز در بخش هنر و رسانه و… خواند و تاکید کرد؛در کانونهایی که مسئولیت دارید سدی بسازید که دشمن نتواند باور جوانان را به تسخیر خود در اورد.نشست کانون3

ایشان همچنین از دیگر راههای نفوذ دشمن را ابزار اقتصادی خواند و گفت:هر جا که هستیم با پیروی از ولایت از پیچها  و تحریمهای دشمنان عبور خواهیم کرد.

میرزاپور با اشاره به اینکه ما تلاش کردیم با تغییرات در سال جدید کانون  اقشار ،تبلیغات ،برنامه ها و شیوه کاری و … را زیر چتر سپاه نواحی بگیریم گفت: هر برنامه ای که اقشار در کانون دارد باید با سپاه هماهنگ شود  و ما با رده های استانی هماهنگ خواهیم شد تا برنامه ها با موفقیت و جذابیت  اجرایی شود..

وی از مسئولان بسیج کانون شهرستان خواست تا ثابت قدم در مسیر ولایت مشکلات را حل و برنامه های جانبی  برای رفع مشکلات را مطرح کنند.

در این نشست که  مسئولان کانون از جمله شریفی بسیج هنرمندان ،نظر دخت دانشجویان، حجازی پیشکسوتان جهادی سپاه،صفری خبرنگاران،نجفی حقوقدانان ،آقایی پورمهندسین،جمادی ورزشکاران،حاجتی مهندسین کشاورزی،دکتر کوهستانی جامعه پزشکی ونیز مدیریت برنامه ریزی  و روابط عمومی سپاه ناحیه فومن و دیگر بزرگواران حضور داشتند.

در ابتدا شریفی مسئول  بسیج هنرمندان از مشکلات قشر هنرمندان و اهمیت هنر در جامعه و تاثیر گذاری آن مطالبی بیان داشت و اظهار کرد؛در جنگ امروز که دشمن داخل خانه ماست هنر می تواند نقش تاثیر گذاری ایفا کند.

وی از تاثیرات فیلم های هالیوود و جذب مخاطب توسط این فیلمها گفت: اگر ما نیز در هنر از ظرفیتها استفاده کنیم مثل فیلم مختار نامه،معمای شاه و فیلم های ساخته فرج اله سلحشور می توانیم هم اگهی و هم تاثیر گذار باشیم.

وی به جلسات رهبر انقلاب با شاعران و خواندن شعر توسط شاعران اشاره و افزود: رهبر ما می خواهد تاثیر هنر را همه ی ما درک کنیم و این جلسه احترام و بهاء دادن به هنر شعر است.نشست کانون2

وی خواستار اختصاص دادن بودجه به بخش هنر از جمله تئاتر وموسیقی و… شد.

نظر دخت مسئول کانون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در این نشست به دغدغه های فضای مجازی اشاره و افزود: دشمن در این بخش کارهای زیادی را با تخریب باورهای دینی و شبه افکنی  توسط فیلم کوتاه و دست به دست شدن انجام و کسی نیست که در مسیر جوانان که کنکاش می کنند قرار گیردو پاسخ دهد.

وی به فضای تلگرام و در دست داشتن این فضا توسط ایرانی ها که یک چهارم فضای دلگرام جهان را اشغال کردند اشاره و افزود:این در حالی است که در ایالات متحد  این فضا هنوز خوب شناخته شده نیست.

نظردخت خواستار روشنگری نسل جوان شد و گفت: دانشگاهها باید با روشنگری و جوانان  را اغنا و رهنمود کنند.

حجازی از حضور در جلسه مجمع عالی بسیج کشور با رهبر انقلاب گفت:مقام معظم رهبری در این نشست تاکیداتی داشتند از جمله تاثیر گذاری بسیجیان و دخالت در تصمیم گیری ها و……

مسئول کانون بسیج خبرنگاران نیز از فضای رسانه در شهرستان و نبود برنامه و هدف در این حوزه گفت: باید از تشویش ها یی که توسط فضاهای مجازی و  افراد غیر کارشناس با عنوانهای خبری پخش می شود برخورد و اگاه سازی ایجاد شود.

وی شهرستان را با بیشترین فضای خبری مجازی مطرح و گفت: در هیچ شهری در گیلان به اندازه این شهرستان فضای خبر در گروههای تلگرامی نداریم.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشورهای پیشرفته دنیا نشریات مکتوب از جایگاه ویژه برخوردار است گفت: متاسفانه بی برنامگی و ازادی فضاهای مجازی نشریات مکتوب را به کرسی فراموشی می سپارد .

وی خواستار شد تا همه کمک کنند شهرستان از این اشفته بازار خبر  که برخی با نفوذ دشمن همراه است خارج و فضای خبری پر محتوا و روشنگری داشته باشیم.

مسئول بسیج پزشکان دکتر کوهستانی از برگزاری این جلسه تقدیر و امیدوار شد این جلسات مداوم تکرار شود تا مشکلات مطرح و برای رفع آنها راهکار ارائه شود.

کوهستانی اهمیت بسیج پزشکی را بر کسی پوشیده ندانست و گفت:صاحبان علم پزشکی فکر می کردند با پیشرفت در علم پزشکی مشکلات کم و برطرف ولی امروز چالش ها در زندگی بیشتر شده است.

وی به برنامه های این کانون که حضور پزشکان در مناطق محروم و ویزیت رایگان و .. است اشاره و افزود:امیدوارم این کار خداپسندانه را بیشتر با حضور پزشکان بسیجی داشته باشیم.

جمادی مسئول بسیج ورزشکاران  نیز در این نشست ورزش را هنر وافتخار افرینی خواند و گفت:بسیج دریایی پر موج است و اگر نباشد معلوم نیست چه بر سر ما خواهد امد.

ایشان بحث فرهنگی ورزشی  را مهم و رعایت اصول اخلاقی و فرهنگی  را در ورزشکاران مهمتر خواند و تاکید کرد؛آموزش و پرورش باید برنامه های دقیق تر و پر محتوا ارائه دهد تا ما امروز اینچنین با حضور دانش آموزان در قلیانسرا مواجه نباشیم.

جمادی از حضور کم رنگ جوانان در مکانهای ورزشی گفت:این کم رنگ شدن  زنگ خطری است که جامعه را تهدید می کند.

حاجتی مسئول کانون مهندسین کشاورزی نیز از حضور بسیجیان در این کانون خبر داد و گفت:امروز بیکاری چالش بزرگ برای مهندسین کشاورزی است این در حالی است که با راه اندازی خوشه صنعتی می توان علاوه بر اشتغال  محرومیت زدایی کرد و اگر مسئولان همکاری کنند بسیج مهندسین کشاورزی پیشگام خواهد بود.

آقایی پور مسئول کانون مهندسین عمران و صنایع گفت:ما کارها را تا جایی پیش می بریم و بعد عقب می مانیم و اگر دغدغه فضا و مکان ما حل شود ما برنامه داریم.

نجفی مسئول کانون حقوقدانان گفت:این کانون هفت سال پیش تشکیل شد و این احساس نیاز بود که جذب نیرو متخصص با اهداف دیگر داشتیم.

وی حضور حقوقدانان بسیجی را در ادارات و نیروی انتظامی و دادگستری و اصناف و… ضروری خواند.

سرهنگ میرزاپور در پایان از اعضا خواست تا حضور میدانی داشته و پر رنگ  و فعال و برنامه های فصلی داشته باشند  و قول داد که تمام توان خود را برای همکاری با کانون ها بکار گیرد و از هیچ کمکی دریغ نورزد.