با اشاره به حادثه خیز بودن گیلان افزود: راه اندازی پژوهشکده تروما در گیلان منجر به کاهش آسیب‌های تصادفی و جاده‌ای در استان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، محمدتقی آشوبی صبح شنبه در مراسم راه اندازی پژوهشکده تروما در گیلان اظهار کرد: مجوز راه اندازی این پژوهشکده برای اولین بار به استان گیلان داده شد.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن گیلان افزود: راه اندازی پژوهشکده تروما در گیلان منجر به کاهش آسیب‌های تصادفی و جاده‌ای در استان می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم انجام کارهای تحقیقی و پژوهشی در حوزه تروما بیان کرد: کاهش عوارض تروما در گیلان و همچنین بهبود و توان بخشی به آسیب دیدگان تصادفی مورد تاکید پژوهشکده تروما است.

آشوبی با بیان اینکه مراقبت پیش بیمارستانی در اولویت دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، گفت: بسترهای درمان بیماران ترومایی با راه اندازی این پژوهشکده در استان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده تروما در گیلان در ساختمان دو طبقه‌ای ایجاد شده است، افزود: تحقیقات کاربردی و علمی برای کاهش آسیب‌های ترومایی، مرگ و میر حوادث و پیشگیری در دستور کار قرار دارد.