صفیرگیلان /مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: سرقت علائم و تجهیزات ایمنی در سطح راه‌ها ایمنی کاربران جاده‌ای را به حداقل رسانده و سبب بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود.

صفیر گیلان؛غلامعلی نیک فهم امروز شنبه در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: سال گذشته به منظور تأمین امنیت جاده‌ها ۸۰۷ میلیارد ریال برای ایمنی و حریم راه‌های استان هزینه شد.

وی افزود: با این اعتبار اقداماتی از قبیل اجرای حفاظ ایمنی، نصب نیوجرسی و گاردریل به طول ۱۳ کیلومتر در محور امامزاده هاشم، انزلی و سیاهکل دیلمان، اجرای روشنایی در سطح ۳۷ کیلومتر راه‌های استان، تهیه و نصب ۱۲۵۰ علائم اخطاری، انتظامی، مسیر نماها همچنین تعمیر و مرمت گاردریل ها به طول ۱۸ کیلومتر صورت گرفت.

نیک فهم ادامه داد: تعمیر و نگهداری روشنایی در ۲۱۷ کیلومتر راه‌های استان، نگهداری ۲۴۰۰ چراغ چشمک زن، نگهداری، تکمیل و اجرای ۱۱ دستگاه تأسیسات تونل به عنوان بخش دیگری از کارهای انجام شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بوده است.

وی اضافه کرد: این اقدامات به منظور تأمین امنیت و کمک به تردد آسان و ایمن مردم در راه‌های گیلان انجام شده و به سرقت رفتن علائم و تجهیزات روشنایی یکی از عوامل بسیار خطرساز در راه‌ها است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: سرقت علائم و تجهیزات ایمنی در سطح راه‌ها ایمنی کاربران جاده‌ای را به حداقل رسانده و سبب بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان افزود: مردم و شهروندان نیز نسبت به سرقت این موارد حساس بوده و هرگونه سرقت این اقلام را به راهداری و پلیس اطلاع دهند.

گفتنی است؛ گیلان از ۱۱ هزار و ۲۰۶ کیلومتر راه شامل ۳۰۱.۱ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۵۵ کیلومتر راه فرعی، ۴۸۶.۶ کیلومتر بزرگراه و ۶۸.۶ کیلومتر آزاد راه برخوردار است.