صفیر گیلان؛دکتر موسوی لمس کردن کتاب و داشتنن کتاب و خواندن کتاب را جلا دهنده روح و جان انسان خواند و گفت: امروز برای بنده افتخار بزرگی است که در مراسم رونمایی و تقدیر از یک جوان نویسنده کتاب و از خبرنگاران  پر تلاش حضور دارم.

اختصاصی/صفیر گیلان؛آئین رونمایی کتاب “خود مراقبتی در برابر آسیب های اجتماعی” و تجلیل از خبرنگاران گیلانی توسط مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان با  سخنرانی دکتر سید هاشم موسوی عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و به همت موسسه فرهنگ گیل کوچصفهان برگزار شد.

دکتر موسوی کتاب، در این نشست  ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: انسان در میان جانوران روی زمین تنها جانداری است که می تواند بنویسد و در طول دوران  تاریخ ، قبل تاریخ یا بعدتاریخ  شاید خط در این تاریخ کمترین فضا را به خود اختصاص دهد.

وی در آیین رونمایی کتاب گفت: کتاب خواندن به انسان آرامش می دهد و با کتاب و حضور فرهنگی  در اجتماع  به انسان یک حس خوب دست می دهد.

دکتر موسوی به آرامش درونی انسان با مطالعه کتاب اشاره و افزود: حضور در اجتماع بر مبنای کتاب و خواندن آرام بخش است.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان  نوشتن را امروز حلقه مفقوده جامعه خواند و گفت: با ورود فضای  مجازی این مفقودیت چند برابر شده است.

وی به نوشته های چارل دیکنز و نیز مرادی کرمانی اشاره و افزود: مرادی کرمانی بسیاری از اتفاقات زندگی خود را نیز شیوا و زیبا نوشتند.

موسوی کتاب را بی مثل و مانند خواند و گفت: من تلاش می کنم هر روز که از کتابخانه شهر رد می شوم کتابی را خریداری کنم.

نویسنده و گیلان شناس کتاب را تکان دهنده ذهن خواند و گفت: آنهایی که می نویسند از امتیاز خدا دادی برخوردارند و جایگاه آنها ویژه و به یاد ماندنی تر است.

وی لمس کردن کتاب و داشتنن کتاب و خواندن کتاب را جلا دهنده روح و جان انسان خواند و گفت: امروز برای بنده افتخار بزرگی است که در مراسم رونمایی و تقدیر از یک جوان نویسنده کتاب و از خبرنگاران  پر تلاش حضور دارم.

آیسا کمالی لرد در سال ۱۳۸۶ در شهر رشت متولد شد.

کمالی لرد شاعر، نویسنده و پژوهشگر اجتماعی از نوجوانان گیلانی است که فعالیت فرهنگی و ادبی خود با سرایش شعر و نوشتن نثر ادبی از دوران کودکی زمانی که در کلاس سوم ابتدائی بود آغاز کرده است. کتاب اول کمالی لرد با عنوان « از فضا تا خدا » در سال ۱۴۰۰ و کتاب دوم با عنوان « خود مراقبتی در برابر آسیب های اجتماعی » در سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات « حکم قانون » چاپ و منتشر شده است.

آیسا کمالی راد علاوه بر نوشتن به فعالیت هنری نیز علاقمند است و از فعالیت های هنری اش می توان به طراحی سیاه قلم و اوریگامی نام برد.

کمالی لرد در « جشنواره سفیران سلامت کشوری » دارای کسب مقام و لوح سپاس دریافت کرده است.

گفتنی است این برنامه با قراعت قرآن توسط محسن حاجی محمدی و مجری گری  عادله مقدم  و برنامه ریزی حمید نظرخواه علیسرایی ، رئیس مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان برگزار شد.

در لوح تقدیر خبرنگاران در این ویژه برنامه چنین نوشته شده بود/ ایی جرگه پور تلاش کسانی ایسید کی جامعه یو مردوما واخبا کنید و اوشانا جه اتفاقانی کی دکفه خبر دهید.
ا روزا ، کی شیمه روزه یو روز خبرنیگاره ، شمه‌را تبریک گیمی .

عکس/زلیخا صفری

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری