به گزارش صفیر گیلان؛ ظهر سه‌شنبه در مراسمی با حضور مسئولان استان گیلان کتاب خاطرات زنان رزمنده عرصه بهداشت دوران دفاع مقدس رونمایی شد. در این مراسم معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه امنیت و آسایش امروز جامعه مدیون خون شهدا است، گفت: حفاظت و حراست از خاطرات شهدا و رزمندگان دوران […]

به گزارش صفیر گیلان؛ ظهر سه‌شنبه در مراسمی با حضور مسئولان استان گیلان کتاب خاطرات زنان رزمنده عرصه بهداشت دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

در این مراسم معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه امنیت و آسایش امروز جامعه مدیون خون شهدا است، گفت: حفاظت و حراست از خاطرات شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس وظیفه مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی است.

مسعود اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ شهید عرصه بهداشت و درمان دوران دفاع مقدس از استان گیلان شناسایی شده‌اند، افزود: آثار و خاطرات این شهیدان به واسطه خانواده‌ها و دوستان آنها تهیه و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های معاونت بهداشت امداد و درمان سپاه قدس گیلان چاپ و نشر این آثار است، گفت: در دوران دفاع مقدس نقش بانوان به ویژه جوانان در حوزه درمان و بهداشت غیر قابل انکار است.

سه عنصر رهبری، ایدئولوژی و مردم عامل استمرار انقلاب 

در ادامه این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه سه عنصر رهبری، ایدئولوژی و مردم مبنا و پایه اصلی انقلاب اسلامی  را تشکیل دادند، اظهارکرد: ملت ایران با همراهی و هدایت رهبری آگاه و مسلط به مسائل سیاسی موفق شد بر استکبار جهانی و طاغوت پیروز شود.

سرهنگ عباس بایرامی با اشاره به حضور تمامی اقشار در دوران دفاع مقدس، افزود: استمرار و اقتدار نظام مقدس اسلامی به واسطه وجود سه عنصر یاد شده بوده است.

وی در ادامه با تأکید براینکه دفاع مقدس متعلق به فرد و یا سازمان خاصی نبوده و همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند، بیان‌کرد: مردم ایران بعد از گذشت سال زیر سطله طاغوت و استکبار جهانی با رهبری امام راحل در برابر ظلمت ایستادگی کرده و پیروز شدند.

بایرامی به برخی از مولفه‌های پیروزی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بهداشت و درمان یکی از مهمترین عوامل در جریان پیروزی‌های دوران دفاع مقدس بوده است.

منبع/مهر