اختصاصی/صفیر گیلان؛زلیخا صفری؛سیامک احمد زاده رئیس شورای شهر فومن درسی و جهارمین جلسه علنی شورای شهر فومن ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار و جانبازگفت: بهبود زیر ساخت های شهری،با ارتقای کیفیت اسفالت معابر و ایجاد پروژه های بزرگ و اشتغال زاییاز مهمترین رویکرد ماست. وی افزود:نامه های ارسالی از […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛زلیخا صفری؛سیامک احمد زاده رئیس شورای شهر فومن درسی و جهارمین جلسه علنی شورای شهر فومن ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار و جانبازگفت: بهبود زیر ساخت های شهری،با ارتقای کیفیت اسفالت معابر و ایجاد پروژه های بزرگ و اشتغال زاییاز مهمترین رویکرد ماست.

وی افزود:نامه های ارسالی از طرف شهروندان به شورای شهر در خصوص ترمیم و اسفالت کوچه های شهر از مهمترین دغدغه این مجموعه است.

photo_2018-04-21_01-18-52

احمد زاده از ارسال نامه به مدیران کل از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص واگذاری زمین پیش حصار که به نام شهرداری و امروز به کام  مرکز تحقیقات رفته خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات امروز در حال تکمیل سند این زمین است و این در حالی است که زمین به شهرداری در سالهای دور تعلق گرفته بود و توسط شهرداران درختکاری نیز در ان انجام شده بود.

وی با اشاره به اینکه  اجرای اسفالت و ترمیم معابر و کوچه ها از مهمترین رویکرد ماست گفت: از شهروندان فهیم فومنی خواستارم که ما را در اجرای درست  زیر ساختی و پروژه ها کمک کنند.

 

نورالدین؛ رتبه اول گردشگری شهرستان فومن  امتیاز بالایی نیست

سید نورالدین نعمتی عضو شورای شهر فومن از نوع نوشتن بسیاری از نامه  ها توسط شهردار  گلایه مند شد و گفت: وقتی در نامه ای نوشته می شود که اسفالت مسیری در قسمتی از شهر به صرفه نیست و بعد از ما توافق می خواهد این یعنی نوشتن نوع نامه ……

نعمتی از موافقت خود با اسفالت کوچه ها خبر داد و گفت: این موافقت من به شرطی است که زیر ساختها به درستی انجام شود.

سید نورالدین نعمی با بیان اینکه باید دقتها را در واگذاری ها از طرف شهرداری زیاد کنیم گفت:ما همیشه زمین نداریم که برای اسفالت مسیرها و معابر به پیمانکار بدهیم.

عضو شورای شهر فومن با اشاره به اینکه باید زیر ساختها در درجه اول اماده شود گفت: اگر این گونه نباشد و پروژه بدون زیر ساخت اجرایی شود ما با برخی مدیران در این شهر مشکل خواهیم داشت.

photo_2018-04-21_01-18-28

ایشان از قطع برخی اعتبارات به شهرداریها خبر داد و گفت: امسال علاوه بر قطع پولها به شهرداری ارزش افزوده ها هم نصف شده است پس در خرج کردنها دقت شود تا شرمنده پیمانکار و مردم نباشیم.

سید نورالدین نعمتی با اشاره به اینکه برخی کارهای کوچک را در این شهر بزرگ کردن زیاد کار درستی نیست گفت: روشن کردن فواره ها کار خوبی است ولی تلاش کنیم تا کارهای بزرگ مثل پل حاجی آباد و پارک ۱۲ هکتاری پیشحصار به اتمام برسانیم.

وی نتیجه کار بزرگ را ایجاد اشتغال  و اشتغالزایی دانست و گفت:شهردار تلاش کند با برنامه  و بررسی بودجه و درامدها کار کند و اگر وضعیت مالی شهرداری اجازه می دهد دنبال کار بزرگ باشد.

وی رسانه ای کردن کارهای کوچک را در شان شهرداری فومن ندانست و افزود:درست کردن فواره و پمپ نیاز به گزارش ندارد.

وی خواستار گرفتن مجوز از شرکتهای قیر توسط شهردار شد و افزود: نگرفتن مجوز از شورا یعنی مواجع شدن با برخی مشکلات در آینده و پیگیری و مشکل ساز شدن این حوزه.

سید نور الدین نعمتی با اشاره به اینکه از سال ۵۵ فواره ها در شهر فومن ساخته و برخی سالها خاموش بودند گفت: تمام فواره های شهر باید کار کنند و اینکه شهردار فومن کارهای مانده شهرداران دیگر را انجام می دهد قابل تقدیر است .

وی از خبرنگاران خواست تا در نوشتار خود عدالت را رعایت کنند و کامل بنویسند زیرا برخی کانالها در این شهر یک سوی عمل می کنند و وقتی مسئولی در بازار دور می زند عکس او را پخش می کنند در حالی که مسئول  وظیفه دارد کار و مشکلات شهر را رصد کند.

این عضو با تجربه شورای شهر فومن ازرسانه ای شدن رتبه اول گردشگری شهرستان فومن که امتیاز بالایی نیست بسیار  گلایه مند شد و گفت: رسانه ها چرا زباله هایی را که حاصل دست گردشگران است و بر دوش مردمان شهرستان سنگینی می کند را ندیدند.

ایشان تاکید کرد؛ما شهری گردشگری و مسافر پذیر داریم ولی ایا مکنهایی برای سکونت و ماندگاری گردشگران داریم؟

وی رضایتمندی شهروندان را مهمترین دغدغه ی شهردار و اعضای شورا دانست و از خبرنگاران خواست تا فضاها را برای عمران و آبادانی شهر فرهنگ سازی کنند

 

علیزاده؛فضای شهرداری فومن کمی غبار الود است

شاهین علیزاده عضو شورای شهر فومن سکوت خود را ناشی از کم رنگ بودن مشورت شهردار با مجموعه اعضای شورا دانست و گفت: فضاها کمی غبار الود است و وقتی بعد از انجام کارها تمام مشکلات به طرف ما شوت می شود ما هم کنار کشیده و سکوت می کنیم.

وی تاکید کرد؛من موافق اسفالت مسیرها و کوچه ها هستم ولی تاکیدم بر این است که زیر ساختها به درستی انجام شود و اسفالت کوچه بدون زیر ساخت یعنی روبرو کردن مردم با اعضای شورا و مجبور کردن شورا به پاسخگویی به مشکلات و چالش های شهروندان است.

علیزاده در خصوص واگذاری زمین به شهروندانی که اراضی ملکی سند دار خود را برای خیابان  مسیر پشت جهاد دادند گفت: ما در دوره قبل و دوره قبل تر از ما برای ساخت خیابان امام علی به مردمی که زمینشان در مسیر خیابان بود قول دادیم که در مکانی دیگر به انها زمین واگذار کنیم و امروز زمینی که از طرف شهرداری به این عزیزان واگذار شده مالک دارد و زمین مرز و دیسک خورده برای کشاورزی است و این زمین را شهرداری با سند از را  راه و شهر سازی گرفته بود.

photo_2018-04-21_01-19-06

وی افزود:امروز  ما اعضای شورا  باید پاسخگوی کسانی باشیم که جهار سال دوندگی کردن تا زمین خود را از شهرداری گرفتند گفت:امروز مالکان با مشکل مواجه هستند و شهردار باید پاسخگو  و تکلیف این عزیزان را روشن کند.

علیزاده با اشاره به اینکه چطور می شود زمینی راکه شهرداری به نام این عزیزان سند صادر کرده امروز مالکی دیگر در حال کاشت زمین باشد تاکید کرد؛زمانی که می خواهیم خیابان یا مسیری را باز کنیم  نگذاریم حق کسی ضایع شود .

ایشان با بیان اینکه رسالت خبرنگاری در این شهر به درستی انجام نمی شود گفت: خبرنگاران همه را یکسان ببینند و فقط در این شهر دنبال عده ای خاص نباشند.

در این جلسه جلیل سندی و علیرضا علیدوست مطالبی را بیان کردند و اعضای شورا پاسخگوی برخی نامه ها و درخواستها از شهروندان شدند.

گزارش؛زلیخا صفری

photo_2018-04-21_01-19-10 photo_2018-04-21_01-18-52  photo_2018-04-21_01-18-46 photo_2018-04-21_01-18-36 photo_2018-04-21_01-18-15 IMG_6577 IMG_6576 photo_2018-04-21_01-24-31