مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: بازرسان این اداره کل موفق به کشف کالاهای قاچاق به ارزش ۳۶ میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال شدند

به گزارش صفیر گیلان از رشت تیمور پورحیدری با اعلام این خبر گفت: این اقلام در طول اجرای طرح تشدید ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تاکنون ادامه دارد کشف گردید.

وی افزود: در طول این مدت ۲۱۳ فقره بازرسی در حوزه قاچاق کالا و ارز صورت پذیرفت که تعداد ۳۶ تخلف محرز گردید و تعداد ۴۲۲۶ قلم کالای قاچاق کشف شد.

پورحیدری در خصوص کشف کالاهای دخانی قاچاق افزود: در این بازرسی‌ها تعداد ۸ هزار و ۲۴۰ نخ سیگارت قاچاق به ارزش ۱۸۷ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال کشف شد.

وی همچنین از کشف ۶۹ دستگاه تلفن همراه قاچاق در استان خبر داد و افزود :این تعداد در طول اجرای طرح نظارتی کشف گردید که ارزش ریالی تلفن‌های همراه قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد و ۹۳۲ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال بوده است.

دکتر پورحیدری همچنین تشریح کرد: تعداد ۲۴۴ مورد اقلام ورزشی به ارزش ریالی ۴ میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال کشف شد.

مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه طرح ویژه بازرسی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت تصریح کرد: شهروندان در سراسر استان با مشاهده هرگونه تخلف با شماره تماس ۱۲۴ این اداره کل تماس گرفته تا توسط بازرسان در اسرع وقت رسیدگی گردد.