به گزارش صفیر گیلان،منصور انصاری بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه برای کنترل، نظارت و خدمات رسانی به مهمانان نوروزی گشت‌های ویژه و نظارتی انجام می‌شود، اظهارکرد: از روز گذشته در سراسر کشور نظارت‌ بر روند کالا و خدمات آغاز شده […]

به گزارش صفیر گیلان،منصور انصاری بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه برای کنترل، نظارت و خدمات رسانی به مهمانان نوروزی گشت‌های ویژه و نظارتی انجام می‌شود، اظهارکرد: از روز گذشته در سراسر کشور نظارت‌ بر روند کالا و خدمات آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در گیلان نیز این گشت‌ها و نظارت‌ها از روز گذشته آغاز شده است، افزود: سازمان تعزیرات زیر نظر وزارت دادگستری و وابسته به دولت در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، خدمات و کالا و سومین حوزه بهدشت و درمان فعالیت می کند.

قاچاق هیزم بیش از قاچاق کالا 

مدیرکل تعزیرات گیلان با اشاره به اینکه در این استان قاچاق هیزم بیش از قاچاق کالا مشاهده می شود، گفت: در حوزه صنوف کلیه تخلفات با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات بررسی و رسیدگی می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه غیرصنوف سازمان تعزیرات در دو بخش پرونده‌های شرکت‌های فاقد پروانه و تخلفات کارکنان دستگاه‌های اجرایی وارد می شود، بیان کرد: تخلفات در حوزه درمان بیشتر مربوط به تولید و توزیع موادخوردنی، آرایشی و بهداشتی، افراد فاقد پروانه صلاحیت درمانی، ایجاد موسسه درمانی غیرمجاز و خودداری بیمارستان از قبول بیماران و دریافت زیر میز است که به آن رسیدگی می شود.

انصاری با اشاره به اجرای طرح نظارت و گشت‌های نظارتی، تصریح‌کرد: این طرح از روز گذشته آغاز و در دو بخش تا ۱۶ فروردین با حضور ۳۷ نفر در مرحله اول و ۴۹ نفر در مرحله دوم اجرایی می شود.

وی حمایت از اقشار ضعیف، کمک به سالم‌سازی فضای کسب و کار، ایجاد شرایط توزیع منصفانه و گران‌فروشی به ویژه درحوزه مرغ و گوشت، پیش‌بینی و پیشگیری در حوزه کسب و کار به ویژه نمایشگاه‌های فصلی و فروشگاه زنجیره‌ای، برخورد با اخلالگران و عدم عرضه کالاهای اساسی را اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان ورود به حوزه گرانفروشی را مطالبه مردمی و خود بازاریان منصف دانست، افزود: در این زمینه نظارت‌های دقیق و برخورد قاطعانه است همچنین شماره ۱۳۵ آماده پاسخگویی به شکایت مردمی در این زمینه است.

وی در ادامه به آمارهای این حوزه در ۱۱ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در حوزه کالا و خدمات ۱۲ هزار و ۴۵۴ پرونده به شعب وارد و ۱۲ هزار و ۳۳۲ فقره مختومه شد که این آمار در پرونده‌های قاچاق کالا و ارز هزار و ۷۵۹ فقره وارده و هزار و ۷۸۹ فقره مختومه و در بخش بهداشت و داور ۲هزار و ۲۵۵ پرونده وارد شعب و ۲ هزار و ۲۲۷ فقره پرونده مختومه شده است.

انصاری با بیان اینکه در مجموع در سه حوزه ۱۶ هزار و ۴۷۰ فقره پرونده وارد و ۱۶ هزار و ۳۲۸ فقره پرونده مختومه شده که ارزش جریمه‌ها ۲۸۴ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال بوده است، تصریح کرد: بیشترین پرونده‌ها مربوط به شهرستان‌های رشت، آستارا، انزلی و کمترین مربوط به سیاهکل است.

وی ادامه داد: عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور در حوزه قاچاق کالا و ارز، عرضه و فروش کالاهای قاچاق در واحدهای غیرصنفی از مهم‌ترین موارد تخلفاتی است که در ۱۱ ماهه نخست  امسال با آن روبه رو بوده‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان افزود: در حوزه اجرای احکام نیز در۱۱ ماهه نخست امسال در مجموع ۱۴ هزار و ۸۹۲ فقره وارده و با احتساب پرونده‌های مانده از گذشته ۱۵ هزار و ۵۸ فقره به ارزش ۴۳ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریال مختومه شده است.

انجام ۶۱۳۳ مورد بازرسی در ۱۱ ماهه نخست امسال در گیلان 

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۷۱ اکیپ گشت مشترک در ۱۱ ماهه گذشته با سازمان‌های مربوطه انجام شده است، گفت: ۶ هزار و ۱۳۳ مورد بازرسی صورت گرفته که در این بازرسی‌ها ۲ هزار و ۲۱ مورد تخلف کشف و با تشکیل پرونده به ارزش ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

انصاری در ادامه به کشف ۷۶ مورد احتکار کالا از ابتدای امسال تاکنون در استان گیلان اشاره و بیان‌کرد: از این تعداد ۷۳ پرونده مختومه و مابقی در حال رسیدگی است. ۱۴ مورد نیز محکوم به پرداخت جریمه ۵۴ میلیارد ریالی به خزانه دولت شده‌اند.