اختصاصی/صفیر گیلان،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان از پرداخت ۲ و نیم میلیارد تومان در غالب ودیعه مسکن خبر داد و گفت:ما ۳۲ میلیارد تومان وام کارگشاهی داشتیم که در این وام تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد و کارمزد صفر و تا سقف ۵۰ میلیون تومان هم وام داشتیم که وام ۲۰ میلیون تومانی بدون ضامن می باشد و این بانکداری اسلامی است.

اختصاصی/صفیر گیلان؛عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان امروز دو.شنبه ۱۴ اسفند  در نشست خبری با رسانه از جمعیت ۱۳۰ هزار و ۳۵۸ خانوار تحت پوشش گیلانی در این نهاد  خبر داد و گفت ؛ گیلان سالمندترین استان کشور است چون امید به زندگی در آن بالاست.
اهرابی جمعیت بالای ۱۰۰نفری تحت پوشش کمیته امداد گیلان را نشانه امید به زندگی خواند و گفت ؛حمایت از این تعداد سالمند جای خرسندی است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: کمیته امداد نهادی است که هیچ چیز پنهانی ندارد و تمام هزینه‌های اجرایی آن از حاکمیت تأمین می‌شود، کمیته امداد واسطه‌ای بین مردم و خیران است تا حمایت‌های خیران با حفظ کرامت به دست نیازمندان برساند و  کمیته امداد در تمامی اقدامات خانواده‌ها را در نظر می‌گیرد و برای ایجاد مشاغل خانگی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار تلاش میکند.

مدیر کل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه امسال ۱۳۲ میلیارد تومان کمک معیشتی ماهیانه  به مدجویان دادیم ویا در حال پرداخت هستیم گفت؛امسال در بخش اسکان موقت ما ۵۷۲۱ نفر را  حمایت و بالغ بر ۶ میلیارد تومان اجاره مسکن کمک کردیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان کمیته امداد را بال مهربانی نظام  بر سر مستضعفین خواند و اظهار نمود؛ما ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در گیلان داریم که به مردم خدمت می کنند و ما امسال بالغ بر ۳۴۷ میلیارد تومان کمک مردمی و خیران را داشتیم که احسن بر همتشان و ممنون از کرمشان هستیم.

وی مهمترین رویکرد جذب این نهاد را برای افرادی با دهک پایین خواند و گفت:افراد سه دهک اول که از نظر برخورداری هم در سطح پایین هستند و زنان سرپرستان خانوار و  بیماران صعب العلاج ،ایتام   بیشترین افراد تحت پوشش ما هستند که البته حتی افرادی که جز دهک نباشند هم می توانند از مراکز نیکوکاری ما استفاده کنند.

اهرابی با اشاره به اینکه ما برای خانواده زندانیان مددجو در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ میلیارد و نیم پرداخت کردیم گفت: در سال ۱۴۰۲ این رقم به ۱۸ میلیارد تومان رسید که هم رقم و هم عدد بالا رفت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان توزیع عادلانه خدمات را برای خانوارهای تحت پوشش یک وظیفه خواند و افزود:تمام کسانی که ما را در این  مسیر کمک رسانی همراهی می کنند همکار ما هستند مثل شما رسانه ها که همیشه در کنار مردم و خیران عزیز کنار ما هستید.

اهرابی از اهدای ۲ هزار و ۴۵۴ فقره جهزیه خبر داد و گفت: ما برای ۱۳۳ نر از دختران نو عروس ۷۹ میلیارد تومان جهزیه تهیه و اهدا کردیم .

 

وی  از تحت پوشش بودن ۲۸۶۳ بیمار صعب العلاج در این نهاد در استان گیلان خبر داد و گفت: ما همچنین ۲۸۵۸ نفر بیمه شده تامین اجتماعی داریم  که بیمه زنان سرپرست خانوار هم در این لیست قرار دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان از پرداخت ۲ و نیم میلیارد تومان در غالب ودیعه مسکن خبر داد و گفت:ما ۳۲ میلیارد تومان وام کارگشاهی داشتیم که در این وام تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد و کارمزد صفر و تا سقف ۵۰ میلیون تومان هم وام داشتیم که وام ۲۰ میلیون تومانی بدون ضامن می باشد و این بانکداری اسلامی است.

اهرابی در بحث اشتغال کمیته امداد که کارهای خوبی را ایجاد کرده خبر داد و گفت: برای اشتغال سقف وام ما تا ۱۵۰ میلیون تومان  در سال ۱۴۰۱ بوده و ما در استان گیلان فقط برای اشتغال در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۱۳۵ میلیارد تومان پرداخت داشتیم .

وی از ایجاد ۹۶۹۵ فرصت شغلی در گیلان خبر دادو افزود: این پرداختی اشتغال فقط برای تحت پوششی های ما نبوده بلکه دهک ۱ تا ۵ هم در این لیست بودند و ما برای پایداری اشتغال مهارت آموزی را نیز برای ۱۱۹۱ نفر در راستای اشتغال پایدار  در این طرح مهم داشتیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه در طرح ملی مسکن مددجویان ما از سال ۱۴۰۱ تا کنون بیش از ۲۴۰۰ انوار ثبت نامی داشتیم که ۹۰۰ عدد مسکن امسال تحویل و بیش از ۱۰۴۵ مسکن در دستور ساخت و اجرایی است.

وی در حوزه فرهنگی با بیان اینکه امسال ۲۶۰ دانشجوی قبولی در آزمون داشتیم که حتی در رشته پزشکی ما دوقلوهای پزشکی داشتیم که حائز رتبه شدند گفت: ۱۹ هزار ۳۸۶ دانش آموز تحت پوشش در مقاطع مختلف داریم.

اهرابی به حضور ۱۳۱۳ دانشجو در دانشگاههای گیلان از افراد و خانوارهای تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۵۲ نفر دختر و ۳۶۱ نفر پسر هستند که از میان این دانشجویان و دانش آموزان ما ۶۵۰ نخبه شناسنامه دار داریم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان از دریافت ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صدقه مردمی و همچنین  دریافت ۷۰ میلیارد تومان زکات مردمی خبر داد و گفت:انتظار داریم در جشن نیکوکاری پیش رو در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ بتوانیم مبلغ ۴۰ میلیارد را داشته باشیم.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری