به گزارش صفیر گیلان؛سورنا چایچی با اشاره به اینکه کم آبی در تولید عسل در استان اثر می‌گذارد زیرا تولید عسل وابسته به گل و گیاه و وجود انبوه گل گیاه هم وابسته به آب کافی است،اگر امسال آب کافی برای گیاهان نداشته باشیم،ممکن است،شاهد کاهش تولید عسل در استان باشیم. وی ادامه داد:در هر […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛سورنا چایچی با اشاره به اینکه کم آبی در تولید عسل در استان اثر می‌گذارد زیرا تولید عسل وابسته به گل و گیاه و وجود انبوه گل گیاه هم وابسته به آب کافی است،اگر امسال آب کافی برای گیاهان نداشته باشیم،ممکن است،شاهد کاهش تولید عسل در استان باشیم.

وی ادامه داد:در هر کندوی زنبور عسل به طور میانگین ۱۸ کیلوگرم عسل تولید می‌شود.

چایچی با بیان اینکه عسل معمولا باید دارای رطوبت بین ۱۷تا ۱۹درصدی باشد،خاطر نشان کرد:به دلیل رطوبت بالا در گیلان عسل گیلان به طور متوسط رطوبت ۲۲ درصد است.

سرپرست امور طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گیلان تصریح کرد:در سه منطقه جلگه ای،کوهستانی و میان بند گیلان عسل تولید می‌شود و براساس ذائقه‌های متفاوت،عسل‌های مختلفی از زنبورداران خریداری می‌شود.

وی افزود:زنبورداری در گیلان رو به پیشرفت است اما باید با توجه به پتانسیل استان برای افزایش تعداد کلونی استان برنامه ریزی کرد.

مهندس چایچی تصریح کرد:عسل نازلترین محصول زنبور عسل است و زنبورداران علاوه بر عسل محصولات دیگری چون زهر زنبور،گرده گل،برموم و… نیز تولید می‌کنند و چندین سال است اقبال مردم به دیگر فراورده‌های زنبور عسل در استان افزایش یافته است.

وی افزود:مردم و مسافرین باید توجه داشته باشند،حتما از افراد مطمئن عسل و دیگر فرآورده‌های زنبور عسل را خریداری کنند./ایسنا