اختصاصی/صفیر گیلان،پل ارتباطی ، آب شرب، عدم زیر ساخت های مناسب از جمله آسفالت و برق  و گاز و … از دغدغه‌های روستانشینان در استان سرسبز گیلان است. در شرایط کنونی، کشور در وضعیت سخت اقتصادی قرار داریم و فشارهای بسیاری بر مردم از جمله روستانشینان وارد شده است زیرا امسال کشاورزان  و شالیزارها در […]

اختصاصی/صفیر گیلان،پل ارتباطی ، آب شرب، عدم زیر ساخت های مناسب از جمله آسفالت و برق  و گاز و … از دغدغه‌های روستانشینان در استان سرسبز گیلان است.

در شرایط کنونی، کشور در وضعیت سخت اقتصادی قرار داریم و فشارهای بسیاری بر مردم از جمله روستانشینان وارد شده است زیرا امسال کشاورزان  و شالیزارها در رنج و رنج غوظه ور شدند و دیگر رمقی برای کشاورز نمانده است که فریادی بلند کند زیرا هر آنچه در توان داشت در شالیزارها گذاشت.

امسال علارغم اینکه کشور با کسری بودجه روبه روست  نیاز است تا  در این شرایط حاد توجه به روستا و تولیدات روستایی بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرد و این در سایه داشتن زیر ساختها در هر روستایی است.

اگر چه در روستاها ما حضور دهیاران را داریم که می توانند پشتوانه گرمی برای رسیدن هر روستایی به مطالباتشان از مسئولان باشند اما امروز منابع دهیاری ها که باید برای روستا هزینه شود  صرف دیگر امورات می شود که نباید این منابع توسط بخش های دیگر یا از طرف بخشدار در حوزه های دیگر صرف شود.

سری زدیم به روستای زیبای حسینکوه تا بتوانیم لحظاتی جان دل به درد دلهای مردم این منطقه بسپاریم.

در شهرستان فومن، روستایی واقع است که حسین کوه نام دارد و در جوار روستای شولم و مودگان قرار دارد. پادگانش را بیشتر از خودش می شناسند(پادگان حسینکوه) این روستای کوچک از نعمت خدماتی چون گاز ، آسفالت ،  اینترنت، و… کمتر برخورداراست. یک عدد نانوایی دارد، یک باب مسجد و چند دهنه مغازه و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ خانوار. که آن هم به خاطر بیکاریهای موجود در روستا، اغلب جوانانش راهی مهاجرت شده اند و زمینها به چوب هراج گذاشته شده است. حال ما از داشته ها و نداشته های این روستا هم می گذریم.اما از پلی که مسیر ارتباطی چندین خانوار از جمله انواده شهیده حوزه سلامت شهرستان فومن است نمی گذریم.

پلی که سال ۹۶ استارت خورده و تا امروز نتوانسته مسیر عبور خانوارها شود و این خود عامل عدم رسیدن حتی شعله گاز به چندین خانوار روستا است.

یکی از اهالی روستا در گفت و گویی عنوان کرد: مشکلات روستا متاسفانه زیاد هست و یکی از مهمترین مشکلات نبود زیر ساخت از جمله پل و راه است و حتی راه ما شن ریزی هم ندارد.

وی می گوید؛پلی که سال ۹۶ استارت خورده و تا امروز نتوانسته مسیر عبور خانوارها شود و این خود عامل عدم رسیدن حتی شعله گاز به  خانواده و فرزندانمان در  روستا است.

دهیار روستای حسینکوه  در گفتگویی با ما عنوان نمود، که این پل در سال ۹۶ با اعتبارات دهیاری استارت خورد و در مسیر کوچه انتظام که بزودی نام آن به کوچه شهیده خدمت تغییر خواهد کرد ، قرار دارد.

اکبری ازود:این یک دهنه پل به طول ۱۰ متر و عرض ۳/۵ متر دارای گوشواره و پایه های شمع کوبی و عرشه فلزی لانه زنبوری با ورق گالوانیزه در دست اقدام قرار گرفت و  فونداسیون آن توسط دهیاری انجام شده است .

وی افزود:در حال حاضر ساکنین آن طرف رودخانه از نعمت گاز محروم بوده که خانواده شهیده خدمت خانم فیروزه خوشگفتار نیز از آن جمله است.
دهیاری حسینکو از آمادگی خود برای همکاری با هر نهاد و یا سازمانی که بتواند دست دهیاری را در اتمام پروژه بگیرد خبر داد و گفت: اگر اعتبارات به ما برسد در کمترین زمان ممکن کار پل را  با کمترین هزینه و با استحکام بالا به سرانجام خواهیم رساند.

 

به گزارش صفیر گیلان  مشکلات برخی از روستاهای شهرستان فومن بارها و بارها بر روی خروجی این سایت قرار گرفته است، مشکلاتی که با بیان شدنشان، هنوز با گذشت ماه ها مردم عکس العمل خاصی از مسئولان برای رفع آن ندیده اند و این در اوضاع حال و کنونی کرونایی کشور چیزی به دور از انتظار نیست.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کنای