اختصاصی/صفیر گیلان؛مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی گیلان با اشاره به اینکه گیلان یکی از استان‌های غنی در دریای خزر و منطقه اوراسیا است افزود:گیلان دارای ظرفیت مطلوبی در حوزه صادرات نیست و واحدهای تولیدی مستقر استان از ظرفیت کنسرسیوم ها، تاکنون آنگونه باید و شاید، سود نبرده‌اند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یک سازمان دولتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که وظایف مربوط به حمایت و توسعه صنایع کوچک و مطالعه و سازماندهی احداث شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی در ایران را بر عهده دارد. این سازمان دارای شرکت‌های استانی زیرمجموعه با عنوان «شرکت شهرک‌های صنعتی استان …» می‌باشد.

صنعت به عنوان یک رویداد اقتصادی، فضایی برای استقرار نیاز دارد تا بیشترین سود و کمترین هزینه تولید را به بار آورد. 

در دنیای امروزی، صنعت حد و مرزی نداردو تجربه کشورهای پیشرفته نشان دهنده آن است که صنعت می تواند به عنوان بخش پرچمدار بقیه بخش های اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد.

پیشرفت صنعت و تجهیز شهرک های صنعتی برای افزایش قدرت تولیدی و صادراتی کشور، سیاست های منطقی و برابر با توانایی ها و امکانات واقعی مناطق گوناگون کشور را طلب می کند.

در حال حاضر، صنعت در شهرک های صنعتی در ردیف بخش ها و ارکان مهم اقتصاد کشور قرار دارد و توسعه اقتصادی کشورها بدون توسعه این شهرک ها امکان ندارد. این توسعه می تواند تاثیرگذارترین وسیله برای رسیدن به اهدافی چون تامین نیاز های داخلی، ایجاد اشتغال، رفاه اجتماعی و قدرت اقتصادی، کارایی و بهره برداری بهینه از منابع اقتصادی و رشد شایسته و همه جانبه اقتصاد ملی و مانند آن هادر چارچوب اقتصاد ملی باشد.

 رسانه صفیر گیلان با بررسی مهمترین چالش امروز شهرک‌های صنعتی گیلان از جمله شهرک صنعتی کوچیچال فومن و شهرک صنعتی شفت(خرفکل) که شامل تامین آب و برق و گاز که به دنبال محدودیتهای ایجاد شده در تامین و تولید انرژی در کشور به وجود آمده است به مشکلات مخابراتی،  فقدان نقدینگی واحد های تولیدی،گران بودن مواد اولیه،کمبود بازار مناسب برای عرضه کالا،فراهم نبودن زیرساخت های لازم فنی و حمل و نقل در شهرک صنعتی و غیره  پرداخته و به مجموعه  شرکت شهرکهای صنعتی گیلان سری زد و از نزدیک با مدیریت این محموعه در گیلان به گفتگو نشست .

مهندس مهدی محبوبی حسن کیاده مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی گیلان با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی یک سازمان دولتی است و در سازمان دولتی منابع بسیار محدود است  گفت:بخصوص در شهرک صنعتی که نمی توانم اعلام کنم و منابع بسیار ناچیز است که برای کل استان کفاف نمی کند.

محبوبی تصریح کرد؛واحدهایی  در شهرک های صنعتی گیلان است که سالها تولید داشته ولی الان دیگر  کار نمی کند و قفل شده و سالهاست مالکان واحد نیز رفته و ما اجباری نمی تونیم داشته باشیم که شما اینجا قفل کردی باید حتما” تولید کنید زیرا فعلا” قانون و تدابیری بابت این اشکال وضع نشده و این از ابهامات و چالش ماست .

بله قفل های زنگ زده واحدهای صنعتی گیلان باز می شود!

وی در خصوص این سوال که آیا قفل های زنگ زده واحدهای صنعتی گیلان باز می شود؟ گفت:قفل خوردن واحدهای شهرکهای صنعتی گیلان  یک مطالبه تکراری مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی گیلان است که بارها در وزارتخانه مطرح شده تا این واحد ها تعیین تکلیف شوند زیرا از امکانات دولتی استفاده می کنند و تولید ندارند.

وی افزود: در کنار این واحد تولیدی قفل شده که اکثر آنها قفلشان به گفته شما زنگ زده است واحدهایی هستند که با ما قرار داد دارند ولی اینها با تبدیل قرار داد از جهاد که داشتند زیر مجموعه ما شدند ولی پروانه و سند مالکیت نگرفتند و ما روی این واحد هاداریم کار می کنیم.

محبوبی از صدور ۵۷۰ اخطار تا امروز برای کلیه واحد های تعطیل گیلان خبر داد و گفت: در سراسر گیلان ما برای تمامی واحدهای شهرکها این اخطار را زدیم تا پیشرفت فیزیکی خود را به حد مطلوب برسانند.

وی افزود:  در حال حاضر بیش از ۳۰ واحد صنعتی که تولید نکردند و کار ساخت و ساز خود را به اتمام نرساندند به قوه قضاییه معرفی کردیم برای ابطال قرار داد، پس ما کارها را انجام می دهیم و در مرحله اول پایش و رصد می کنیم مشکلات را احسال می کنیم  و بعد در انواع کمیسیون و کار گروه و کمیته مشکلات را مطرح و برطرف می کنیم.

وی از حضور اعضای ستاد احیای ریاست جمهوری به دعوت شرکت شهرکهای صنعتی در گیلان خبر داد و گفت: این ستاد احیا از واحد صنعتی که  مشکلات داشتند در  جلسه حضور  و مشکلات را مطرح و رفع کردیم اما برخی مشکلات که مشکلات عدیده هستند بعنوان مثال بحث نقدینگی بعضی از واحدها که دنبال تسهیلات با نرخ سود بانکی بسیار پایین هستند ولی شورای عالی اعتبار و پول اعلام می کنه که نرخ سود بانکی اینقدر !و نمی تونه اعلام کنه که کمتر از آن مبلغ باشد! ولی  سرمایه گذاران واحدها میگن به ما کمتر بدهید که سیاست دولت این اجازه را نمی دهد! پس از دست شهرک صنعتی خارج است و در همان چهار چوب قانون دولت ما هم کمک می کنیم..

در دولت سیزدهم چه تعداد واحد صنعتی در استان به چرخه تولید برگشته است؟

محبوبی:بیش از ۱۱۱ واحد تولیدی نیمه تعطیل در دولت سیزدهم چرخه تولید قرار گرفته است

وی افزود: در دولت سیزدهم  بیش  از ۱۱۱ واحد صنعتی را در گیلان به چرخه تولید برگرداندیم که همین امسال  ۳۴ واحد به چرخه تولید برگشت و ۳۰ واحد صنعتی که کاهش ظرفیت داشتند با کمک شرکت شهرک صنعتی و حمایت استاندار و کار گروه تسهیل افزایش ظرفیت تولیدداشتند و انهایی که با ۵۰ کارگر تولید داشتند الان به  ۱۰۰ نفر رسیده و تولید در حال افزایش است.

محبوبی ماهیت شهرک صنعتی را دوگانه خواند،گفت؛ یک ماهیت شرکت شهرک صنعتی ایجاد زیر ساخت است و ماهیت دوم توانمند سازی واحد صنعتی است که حمایت همه جانبه برای افزایش تولید ، صادرات ، فروش در فرایند تولید و فن اوری است.

مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی گیلان گفت:شهرک های صنعتی با اتفاقات خوبی که در استان رقم می زنند که ساعتها می توان در مورد آنها حرف زد تمام کارها را نیروی محدود و متخصص بعنوان یک سازمان مادر تخصصی انجام می دهد.

وی افزود: من ۳۳ شهرک صنعتی در گیلان  دارم که از این ۳۳ شهرک صنعتی من فقط ۱۱ شهرک دارای تصفیه خانه است و ما موظف هستیم که تصفیه خانه را طبق دستور دولت در جایی بزنیم که کارخانه های زیادی باشد و خروجی به حد مطلوب برسد.

چرا رشد صنعتی و اشتغال در گیلان متناسب نیست؟

محبوبی با بیان اینکه  من تلاش دارم کار را اساسی انجام دهم و یکی از مشکلات عمده استان در بحث اشتغال ،اشتغال افراد تحصیل کرده در استان است که کسی به آن نپرداخته ولی من  به این موضوع فکر کردم و به آن پرداختم ،چون هدف من فقط رفع مسئولیت نیست بلکه من به آینده فکر می کنم به اینکه چرا نباید رشد صنعتی و اشتغال در گیلان متناسب هم باشند.

مدیر شرکت شهرکهای صنعتی گیلان ازایجاد  ۳۸۰ کارگاه دانش بنیان کنار شهرک سفید  رود خبر داد و گفت:با پارک علم و فن آوری هم نشست داشتیم تا بتوانیم از افراد نو آور و فرهیخته بیشتر بهره ببریم.

وی از استقرار وزارت دفاع در گیلان با تو جه به شرکت های اقماری و وابسته و تولیدات زیادی که دارد خبر داد و گفت:با استقرار وزارت دفاع در نتیجه اشتغال پایدار ایجاد می شود و اشتغال افراد تحصیل کرده و دانش بنیان نیز در این وزارت مطرح است .

آیا صنعت فولاد آلودگی زیست محیطی دارد یا خیر؟

وی ایجاد صنایع فولاد را نیز یکی از نگاههای خود برای پیشرفت صنعت و اشتغال خواند و گفت:  اگر محیط زیست  و نهادها همکاری کنند این را نیز مثل صنایع دفاع نهایی می کنم ولی باید تلاش کنیم تا سرمایه گذار را حفظ کنیم و با مطرح کردن محیط زیست صورت مسئله را پاک نکنیم بلکه حل کنیم.

 محبوبی در مورد صنعت فولاد گفت: المان  چه فرقی با گیلان ما دارد؟المان از لحاظ زیست محیطی و جقرافیایی با گیلان فرق ندارد و بارندگی ما بیشتر است و همه می دانیم فولاد آب می خواهد آیا المان صنایع فولاد ندارد آیا صنعت ندارد؟ آلمان قطب صنعت دنیاست ابر صنعت و مغز صنعت دنیاست و شرکت های مهم خودرو سازی  مثل گلف را کنار رودخانه دارد چه طور در المان که از لحاظ زیست محیطی شبیه گیلان است به دنیا خودرو و فولاد و صنعت می دهد ولی  در گیلان  نمی توانیم پس اشتباه نکنیم  و روزنامه نگاران راه محیط زیست را نروند و صورت مسئله را پاک نکنیم بلکه رعایت الزمات محیط زیست را در صنعت و فولاد مثل پیش تصفیه و موارد ایمنی و بهداشت رعایت نه آینکه آقا فولاد نیاید! این ضربه به گیلان می زند به صنعت می زند.

برای توانمند سازی واحد صنعتی نمایشگاه داشتید؟

محبوبی بابیان اینکه در دولت محترم رئیسی ما ۵ تصفیه خانه را اجرایی کردیم که برخی بهره برداری رسیدند مثل تصفیه خانه لوشان، لاهیجان ،کوچیچال فومن و …؟

وی افزود: ایجاد نمایشگاه برای توانمند سازی واحد صنعتی و تولیدی یکی دیگر از عملکرد شهرک صنعتی  بوده و در نمایشگاههای داخله و خارجه بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه را خودش تقبل می کند بعنوان کمک  به واحد صنعتی و تشویق و ترقیب واحد صنعتی به جهت اینکه محصولات خود را به فروش برسانند.

وی تاکید کرد؛ اگر واحد صنعتی فروش پایدار و فروش صادراتی داشته باشد خود به خود اشتغال پایدار را هم خواهد داشت.

برای ایجاد کنسرسیوم صادرات کشاورزی توسط شرکت شهرک صنعتی برنامه ای داشتید ؟

مدیر عامل شرکت شهرک صنعتی گیلان با اشاره به اینکه گیلان یکی از استان‌های غنی در دریای خزر و منطقه اوراسیا است افزود: که دارای ظرفیت مطلوبی در حوزه صادرات نیست و واحدهای تولیدی مستقر استان از این ظرفیت، تاکنون آنگونه باید و شاید، سود نبرده‌اند.

وی یکی از دلایلی که باعث شده این واحدها از ظرفیت منطقه در زمینه صادرات سود آنچنانی نصیبشان نشود، کوچک بودن و نداشتن آگاهی و ابزار مالی لازم و همچنین تکیه به فعالیت انفرادی خواند.

مدیر شرکت شهرک صنعتی گیلان نیاز به بازار جهانی را مهمترین اصل خواند و گفت: ما برای رسیدن به بازار جهانی با استفاده از اساتید دانشگاه ،اهل فن و کسانی که خبره این کار هستند مدام جلسات متعدد برگزار و کنسرسیوم صادراتی را عملیاتی کردیم.

چای اولانگ کنسرسیومی از شرکت شهرک صنعتی گیلان!

وی ازکنسرسیوم  پلاستیک،کیک و کلوچه،چای و غیره  در استان خبر داد و گفت: حتی با حمایت شرکت شهرک صنعتی  و اساتید مجرب چای تولید کردیم در فن آوری به نامچای اولانگکه چای ما بین چای سبز وچای سیاه به نام چای قهوه ای است این چای یک چای گرانبهای صادراتی است که شهرک صنعتی رقم زد .

وی افزود: در مورد خوشه صنعتی شالیکوبی همین کارخانه های برنجکوبی ما خوشه صنعتی شالیکوبی را با کمک دانشگاه گیلان و اساتید و نخبگان ایجاد کردیم که اگر به گذشته نگاه کنید خواهید دید که کارخانه های برنجکوبی چه برنجی به ما می داد بماند که ضایعات کارخانه برنجکوبی هم زیاد بود.

محبوبی افزود: ایجاد خوشه صنعتی و کنسرسیوم به کمک اساتید دانشگاهی در بحث خرید ماشین الات و تجهیز ماشین الات و مهندسی معکوس ماشین الات و آموزش  در همه ی قسمتهای وابسته به کشاورزی را انجام دادیم تا باعث ارتقای کارخانه برنجکوبی استان شود .

مدیر شرکت شهرک صنعتی گیلان افزود: امروز ما در مقابل یک گونی شلتوکی که به کارخانه می دهیم ۷۰ درصد برنج و ما بقی هم برای فرایند دیگر صنعت استفاده می شود و این افزایش تولید برنج  را ما مدیون شرکت شهرک صنعتی هستیم که دیده نشده و شما بعنوان یک روزنامه نگار تا الان شاید نشنیده باشید.

وی  افزود؛شرکت شهرک صنعتی کارهای بزرگ انجام داده که هر کدام ساعتها نیازمند توضیح دادن است و اگر در مورد خوشه صنعتی شالیکوبی فقط توضیح بدم باید بگویم که تعدادی از شالیکوبان کارخانه برنج کوبی گیلان را برای خارج از کشور فرستادیم در بحث صادرات برنج با حمایت شرکت شهرک صنعتی و این ها با همین خوشه صنعتی رفتند تا برنج گیلان را در معرض نمایش بزارند و انواع فرایند تولید را در نمایشگاه ببینند و با  مهندسی معکوس باعث ارتقا و توانمندی  تولید برنج ما  بشود .

 فندق ما باید پسته رفسنجان بشود!

وی از تشکیل خوشه فندق خبر داد و گفت: چرا نباید فندق ما پسته رفسنجان بشود؟ در حالی که  من اعتقاد دارم که میشود و چرا  باید کشاورزان فندق ما ضعیف باشند  ولی کشاورزان پسته رفسنجان قوی باشند ما باید به آنها برسیم پس کارهای بزرگی داریم و تمام این اقدامات شهرک صنعتی را نمی توانم یکجا بگویم.

وی در پاسخ به سوال ما در کشاورزی و خواهر خواندگیش با شهرکهای صنعتی گفت: زیتون  با وسعت تولید و فروش صادرات که البته هنوز راه طولانی در پیش دارد حاصل تلاش و زحمات و حمایت شهرک های صنعتی است و ما کارخانجات روغن کشی در لوشان داریم که به کل کشور فروش دارند.

وی به محصول کیوی  اشاره کرد،گفت: کنسر سیوم کیوی  اگر نگاه کنید ما مطالعه بازار را انجام دادیم و چون روسیه دیگر از ما خرید نکرد به این جهت  ما با مطالعه بازارها توانستیم بازار هندوستان را پیدا کنیم و کیوی گیلان به این کشور صادر می شود و اساتید اهل فن ما در پاکستان و مسکو و عمان و آذربایجان و …نیزمطالعه بازار  را دارند.

محبوبی با اشاره با اینکه شناخت بازارهای جهانی و نوع ضائقه ها  و علاقمندی  بسیار برای ما مهم و حائز اهمیت است گفت:پس با مطالعه علمی  بازار را بدست می اوریم و بعد به تناسب آن کار کرده و  تولید و صادرات می کنیم. 

مشکلات عدیده شهرک صنعتی کوچیچال فومن عدم احیای واحد است چرا؟

محبوبی شهرک کوچیچال فومن را شهرکی ناخواسته خواند که به شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در گذشته داده شد چون این شهرک در گذشته در اختیار جهاد کشاوری بود و با تمام معضلات و مشکلاتی که داشت از جهاد به ما رسیده پس قبول داشته باشیم که کار زیاد دارد تا همه ی واحدها به چرخه تولید برگردد و همه باید برای احیای این شهرک کمک کنیم .

وی افزود: ما تلاش زیادی برای ساماندهی این شهرک داشتیم و گاهی سنگ هم از طرف برخی جلوی پای ما قرار گرفته ولی باید دقت کنیم که چرا در شهرک لاهیجان که بسیار کوچک است ۵ هزار نفر مستقیم کار می کنند و اندازه همین شهرک لاهیجان در فومن است که هزار نفر هم هم کار نمی کنند و این فقط خواستن است.

برای کوچیچال فومن چه کارهایی انجام دادین؟

محبوبی به هزینه دولت در هر بخش اشاره کرد و گفت: دولت مثل یک خانواده است برای پل سازی،مسکن،اشتال و … برنامه ریزی دارد مثل خانواده ای که یکبار برای خرید ماشین و یک بار برای خرید لوازم خانگی یا رفتن به مسافرت هزینه می کند و برای کوچیچال ما هم همین کار را کردیم یعنی از زمانی که از جهاد به ما رسید برخی پروانه بهره برداری و سند مالکیت داشتند و طبق قانون شرکت شهرک صنعتی آنهایی که سند مالکیت و پروانه بهره وری داشتند از حیطه اختیارات ما خارج بودند چون مالکیت دارند ولی برای بقیه ما برنامه ریزی داشتیم.

وی به واحد لنت سازی در شهرک کوچیچال فومن اشاره و افزود: این تولید کننده بعنوان یک مستاجر حمایت شهرک صنعتی را داشته و حتی برای نمایشگاه خودش هم از کمک شهرکهای صنعتی بهره گرفته است.

وی افزود: به جهت اهمیتی که بحث محیط زیست  و صنعت سبز در استان گیلان دارد ما تصفیه خانه شهرک کوچیچال را احداث کردیم در حالی که ما در شهرک صنعتی آستارا تصفیه خانه ندارد یا سفید رود ما ۷۱۹ هکتاری هنوز تصفیه خانه آماده نشده یا کارخانه های رونق زیتون ما  تصفیه خانه ندارد ولی آنجا زدیم پس  منابع را توزیع کردم.

در شهرک صنعتی شفت چه برنامه ای داشتید؟

محبوبی گفت: با توجه به استقبال سرمایه گذاران از شهرک صنعتی خرفکل شفت گام‌های عملیاتی طرح توسعه ۵۰ هکتاری این شهرک صنعتی با هدف تامین زمین برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کلید خورد.

وی افزود: ایجاد امکانات زیرساختی و تامین خدمات مورد نیاز از برنامه‌های توسعه این شهرک است تا مشکلات سرمایه گذاران برطرف شود.

محبوبی گفت: با اجرای این طرح توسعه، ۵۰ هکتار به مساحت شهرک صنعتی شفت افزوده می‌شود که بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاران فراهم خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم با اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی شفت و جذب سرمایه گذاران جدید شاهد، هرچه سریعتر در مدار تولید قرارگرفتن واحدهای صنعتی باشیم تا اشتغال و توسعه صنعتی شهرستان بیش از پیش محقق گردد.

.

محبوبی :شهرستان شفت در ردیف اول دریافت تسهیلات شرکت شهرکهای صنعتی

وی از تخصیص اعتبارات به برخی شهرک های صنعتی گیلان از جمله شفت خبر داد و گفت:همچنین  در دریافت ارقام تسهیلات شهرستان شفت در ردیفهای  اول دریافت تسهیلات شرکت شهرکهای صنعتی  است و انتظار می رود تولید را هم داریم  و اشتغال بیشتر را هم داریم

وی از بستن قرار داد ۱۸ میلیاردی در شهرک صنعتی شفت برای رفع مشکل برق و دیگر زیر ساخت ها خبر داد و گفت:این مبلغ کامل پرداخته شده از طرف شرکت شهرکهای صنعتی و توزیع برق باید به تعهدات خود عمل کند.

آیا شهرکهای صنعتی مثل کوچیچال و خرفکل و غیره ژنراتور هم برای مواقع ضروری دارند؟

مدیر شرکت شهرکهای صنعتی گیلان از تامین برق کلیه شهرکهای صنعتی گیلان و بستن قرار داد با شرکت توزیع برق و برق منطقه خبر داد و گفت:ما مبلغ را جایی کامل پرداخت و در برخی شهرک ها اقساطی در حال پرداخت هستیم.

وی ژنراتور را جز الزامات شهرکهای صنعتی خواند و گفت:با توجه به شرایط اقلیمی استان گیلان و نزدیکی شهرک صنعتی به روستاها و شهرها ،شهرکهای صنعتی و واحد صنعتی از این موضوع قافل شدند و متاسفانه ژنراتور ندارند ولی در استانها دیگر بخاطر دوری مسافت هر واحد صنعتی برای خودژنراتور دارند و این امر الزامی است.

وی از تامین برق شهرک صنعتی شفت خبر داد و گفت: در شهرک صنعتی شفت در بحث تامین برق در حال حاضر مشکلی نیست و این کارهای مهم با مبالغ مهم و بالا ما برای شهرکها انجام دادیم.

محبوبی با اشاره به اینکه دولت برای شهرکها یکبار یا دو بار هزینه می کند و این هزینه باید به تناسب انجام شود چون اموال دولت است  و نباید حیف و میل شود.

در خصوص تناژ تولید واحدهای شهرکهای صنعتی  و اینکه تولید دستی است یا سیستمی است؟

مدیر شهرکهای صنعتی گیلان با بیان اینکه سوال شما با توجه به پیچیدگی نیازمند آشنایی خواننده با صنعت دارد زیرا هر واحد و هر کارخانه یک تولید دارد،یکی لنت،یکی ماشین،یکی قطعات،یکی رنگ، یکی بیسکویت،یکی پلاستیک پس در هر واحد و هر شهرک یک چیز تولید می شود و این ظرفیت تولید متغییر است و همه ی این موارد به بازار فروش بر می گردد.

وی از صادرات برخی شرکت های تولیدی شهرکهای صنعتی گیلان  و فروش در دنیا خبر داد و گفت:با توجه به ظریت فروش و صادرات تناژ تولید هم بالا می رود و این بالا و پایین دارد که به وابسته به  سیاست کلان اقتصادی کشور و دنیا دارد .

مشکل اینترنت یکی از چالش شهرک های صنعتی به ویژه در شهرک کوچیچال است برای رفع این مشکل چه تدابیری اندیشده شده است؟

مدیر شرکت شهرک های صنعتی گیلان به قانون و به استناد ماده ۸۱ الحاقی ماده ۲ قانون و به استناد احکام ۵۴ دائمی کشور اشاره کرد و گفت:دستگاه خدمات رسان موظف و موکلف است به جهت  اینکه تمام خدمات خود  تا درب کارخانه به واحد صنعتی بدهند.

تجهیز زیر ساخت برقی شهرک صنعتی شفت با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان

وی افزود: اما شرکت شهرک صنعتی چون تمام واحد صنعتی را خانواده خود می داند و به استناد این اقدام می کند تا شرایط را فراهم کند مثل برق که باید دستگاه خدمات رسان برق را به درب شهرک برساند و ما در شهرک صنعتی شفت خود بابت برق ۱۸ میلیارد پول  و هزینه کردیم و این نشان دهنده کمک ماست.

محبوبی در خصوص رفع مشکل اینترنت شهرک صنعتی کوچیچال فومن گفت: مشکلی نیست و ما همکاری لازم را خواهیم داشت و من سال گذشته برای لاهیجان و امسال ماسال در حال انجام هستیم و ما دو میلیارد برای شهرک ماسال با مخابرات گیلان قرار داد بستیم تا کار انجام شود و به تناسب در حال انجام بقیه شهرکها در حوزه مخابرات و زیر ساخت ها هستیم.

وی قول مساعد داد تا در راستای نصب فیبر نوری از طرف مخابرات درشهرک کوچیچال کمک لازم را مبذول دارند تا این شهرک کوچیک از فیبر نوری در راستای سرعت خرید و فروش تولید کنندگان از اینترنت پر سرعت برخوردار شود.

مدیر شرکت شهرکهای صنعتی گیلان ایجاد راه آهن را یک ظرفیت برای حمل کالا و صادرات خواند و گفت:انشالله انتقال این ریل تا منطقه آزاد و بندر کاسپین توسط رییس جمهور محترم و استاندارافتتاح شود تا شاهد رونق بیشتر حمل و نقل استان باشیم.

محبوبی در پایان این نشست ۳ ساعته کار ۳۰ ساله خود را با توجه به شناختی که از صنعت دارد برای رضای خداوند خواند و گفت: خدا همیشه هست و خدا به حق نشسته و من به لطف خدا در خدمتگذاری هستم و از بیان مشکلات و چالش ها برای رفع موانع استقبال می کنم ولی از نقد غیر منصفانه بیزار هستم.

وی  افزود: شهرکها و واحد صنعتی  فرزندان ما هستند و علارغم کمبود بسیار زیاد منابع همکاران ما دارن تلاش می کنند و با دست خالی و محدودیت کار می کنند و خواهشم از رسانه و روزنامه نگاران اینکه با دید باز تر و نگاه همه جانبه ببینند و منعکس کنید.

مدیر شرکت شهرک های صنعتی گیلان از رسانه خواست تا درست مشکلات را مطرح کنند و در حد توان انتظارات را بالا ببرند تا مدیران به مشکل بر نخورند اگر چه ما دل دریایی داریم دل وسیع داریم که اینجا هستیم.

پایان

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری