صفیر گیلان؛علی پور خوش سعادت با اشاره به اینکه امروز  کسی نیست  که در میان حجم مشکلات درد و دل پاکبان شهر فومن ما  را بشنود در حالی که  پاکبانان؛ گنجینه‌هایی خاموش در عصر کرونا در شهر بودند و تمام  زباله عفونی تولید شده از بیماری کرونا را جمع آوری می کردند.

 گفتگاختصاصی/صفیر گیلان؛انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاباتی است که در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران برگزار خواهد شد.

امروز خواسته‌ها و انتظارات نامزد ها  حضور مردم در پای صندوقهای رأی است  چراکه حضور در پای صندوقهای رأی به عنوان منبعی مطمئن برای رشد سیاسی هر کشور و شهر شناخته می‌شود.

گفتگو می کنیم با کاندیدای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر فومن

علی پور خوش سعادت مهندسان عمران سازه که برای اولین بار از این حوزه در لیست ۳۰ نفر نامزد های انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر فومن در سال ۱۴۰۰ قرار گرفت و مهمترین هدفشان از حضور در انتخابات این اصلی‎ترین شاخص دموکراسی را چنین مطرح می کند.

۱-به عنوان مهندس عمران در انتخابات شورای شهر فومن شرکت دارید ،اهدافتان چیست؟

در این شهر زندگی می کنم و شهرم امروز شهری مرده و خاموش است  و آدم فنی تا امروز به نظر بنده وارد شورا و  شهرداری نشده و امروز می رود شهر فومن به روستا تبدیل شود.

علی پور خوش سعادت با بیان اینکه باید نگاهها به شهر فومن توسعه طلبانه  باشد گفت:در بدنه شهرداری جز پارتی و رانت چیز دیگری دیده نشده و این  یعنی سیر نزولی توسعه شهری.

مهندس پور خوش سعادت تصریح کرد؛امروز مسافر و گردشگر از شهر گذر می کنند و توقف چندانی ندارند  زیرا شهر را به فضاهای توقفی غنی نکردیم  و به نظرم این عدم توقف شهری بیمار را رقم زده و نیازمند حضور افرادی متخصص است.

۲- اگر پای یک مهندس عمرانی در شورای شهر باز شود چه میزان بر ساخت و ساز تاثیر گذار است؟

علی پور خوش سعادت با اشاره به اینکه اگر نظام مهندسی با شهرداری لینک شود طراحی  و کار برنامه ریزی شده ۴ ساله می تواند اثر گذار شود و در این راستا مهمترین رمز موفقیت  شوراها برنامه ریزی ۴ ساله و تدبیر و ارائه برنامه است تا با تصویب اعضای شورا و شهردار پا فراتر از فومن نهیم و شورا و شهرداری برنامه محور را رقم زنیم.

نامزد انتخابات ششمین دوره شورای شهر فومن تاکید کرد؛پکیج سرمایه گذاری با تفاهم ۵ عضو شورا باید تصویب تا هر کسی که می تواند ورود و کار انجام دهد نه اینکه بدون برنامه فقط شورا رای و مصوبات اجرایی نشود.

۳-آیا خدمات شهرداری فومن را عادلانه در سطح شهر و حاشیه شهر عادلانه می بینید؟

علی پور خوش سعادت می گوید:قاعداتا” در طی این سالها خدمات به مردم ارائه شد و در سطح خدمات شهری و جمع آوری پسماند و زباله  با یک ماشین صد در صد  نارضایتی است زیرا  شیرابه زباله در شهرپخش و بوی  زباله در شهر می پیچد و حتی کارگران رفت و روب در سطح شهر بخاطر عدم استخدام و دریافت به موقع حقوق و مزایا انگیزه کار ندارند.

علی پور خوش سعادت با اشاره به اینکه امروز  کسی نیست  که در میان حجم مشکلات درد و دل پاکبان شهر فومن ما  را بشنود در حالی که  پاکبانان؛ گنجینه‌هایی خاموش در عصر کرونا در شهر بودند و تمام  زباله عفونی تولید شده از بیماری کرونا را جمع آوری می کردند.

وی تصریح کرد؛ امروز پاکبان شهر ما با دریافت ناچیز حقوق از تنگ دستی رو به هر کاری می آورد  و دست به سوی هر کسی دراز می کند.

وی به مشکلات زباله و عدم وجود سطل زباله در کوچه های شهر اشاره و افزود:امروز حتی سطل زباله بر اساس ارتباطات در کوچه ها و خیابانها جانمایی می شود و این توزیع خدمات را ناعادلانه جلوه می دهد.

۴- رودخانه های شهر پتانسیل قوی برای جذب سرمایه گذار و گردشگر است آیا برنامه برای رودخانه های شهر دارید؟

در بحث رودخانه ها باید به فاضلاب که توسط بانک جهانی طراحی شده توجه  و بعد به سمت رودخانه برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر رفت امروز ما نتوانستیم از بانک جهانی برای ساماندهی رودخانه بودجه جذب و تا زمانی که فاضلاب به سمت رودخانه  و این فاضلابها مدیریت نشوند ما نمی توانیم از رودخانه استفاده کنیم و امروز حتی زمین حاشیه رودخانه های شهرمان با زباله پر شده و می شود.

۵-پارک فومن جذاب برای مسافر، اما سالها بی رنگ و بدون تغییر و مجسمه است؟

علی پور خوش سعادت در پاسخ با ما گفت:برای پارک فومن  در غالب پارک سر پوشیده می توان جذب سرمایه گذار داشت و برای جذب سرمایه گذار باید با طرح  تامین نظر اعضای شورا  را رقم زد  و تا جایی که در قرار داد ذکر می شود پارک را مدرن جلو و بخشهای  نوستالوژی پارک را با رنگ آمیزی زیبا سازی کرد.

خوش سعادت به انتهای پارک شهر فومن  که در گذشته جای مطالعه و فوتبال جوانان و حتی دست فروشی و … بود اشاره و افزود: قدمت دستگاههای پارک شهر بیش از ۳۰ تا ۴۰ سال است که امروز باطر کرونا به سمت فرسودگی می رود.

 

پی نوشت/به عنوان یک رسانه که وظیفه انتقال حرکات، اطلاعات و  اخبار را از یک فرد به فرد دیگر یا به تعداد زیادی از مردم دارم باید بگویم پاسخگویی کاندیدای  انتخابات شهر بدون هماهنگی به سوالات یک رسانه یعنی داشتن اطلاعات از پتانسیل ها و چالش ها و دغدغه های شهر و  شهروندان  ….

به ما اعتماد کنید

“علی پور خوش سعادت و دیگر سوابق”

از سوابق اجرایی وی همکاری با بخش عمران کمیته امداد فومن ،مسئول واحد عمران ناحیه ۳ رشت است.
وی در سال ۸۶ سرپرست کارگاه ویلا سازی شرکت نفت  جهت ساخت ۳۵۰ واحد ویلای به مدت ۲ سال درتنکابن بوده است.
از دیگر سوابق امور عملیاتی وی سرپرستی دفتر فنی شرکت بارژان برای محوطه سازی منطقه آزاد انزلی می باشد.
مهندس علی پور خوش سعادت همچنان سابقه سرپرستی دفترفنی و مسئول کارگاه مسکن مهر شهرستان صومعه سراو مدیر پروژه ۵۸۰ واحدی رشت را داردکه درسال ۹۰به بهره برداری رسیدند .

علی پور خوش سعادت عضو هیات موسس و عضو هیات مدیره و همچنان مدیرعامل شرکت پیشگامان توسعه و عمران فومن و همچنین عضو هیات موسس و نماینده تام الاختیار اتحادیه توسعه و عمران استان گیلان می‌باشد.

در کارنامه فعالیت های اجتماعی وی می توان به ۴ سال تلاش در حوزه ورزش در کمیته فوتسال فومن اشاره کرد.
این جوان با تجربه و کاربلد که از سوابق کاری قابل تاملی برخوردار است تنها با یک هدف پا در عرصه انتخابات شورای ششم نهاده و آن هم این است.

شعار مهندس علی پور وش سعادت…….” لذت توسعه شهری برای مردم ”

 

تهیه و تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری

 

  • نویسنده : در گفتگو با علی پور خوش سعادت،