شرکت گاز استان گیلان با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از امکانات فراهم شده همگام با پویش سبز گازرسانی توانسته است در طول مدت ۷ سال ۲۵۸۷ واحد صنعتی را بهره مند از گاز نماید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر گازرسانی به ۱۸ واحد صنعتی در هفته دولت ۹۹ اظهار داشت: حجم گاز جایگزین برای این واحدها ۸ هزار و ۲۸۰ مترمکعب بر ساعت می باشد و برای گازرسانی به این واحدها در مجموع بالغ بر هشت و نیم میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: این واحدهای صنعتی در ۹ شهرستان آستارا، آستانه اشرفیه، انزلی، تالش، رشت، رودبار، رودسر، شفت، فومن، لاهیجان و لنگرود قرار دارند و با جذب این تعداد مشترک، مجموع مشترکین صنعتی گاز در استان به ۵ هزار ۸۳۵ عدد رسیده است.

مهندس اکبر با اشاره به نقش مهم گاز در توسعه و آبادانی کشور بیان کرد: با آغاز به کار دولت تدبیر و امید، گازرسانی گسترده به حوزه های مختلف مصرف بویژه مشترکین صنعتی در دستور کار قرار گرفت و  در همین راستا گاز استان گیلان با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از امکانات فراهم شده همگام با پویش سبز گازرسانی توانسته است در طول مدت ۷ سال،  ۲۵۸۷ واحد صنعتی را بهره مند از گاز نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: شهرستان های رشت با ۶۵۸ واحد صنعتی، صومعه سرا با ۲۲۸ و لاهیجان با ۲۲۳ واحد صنعتی، بیشترین تعداد مشترک را در این حوزه دارا می باشند.

مهندس اکبر ادامه داد: گازرسانی گسترده به واحدهای تولیدی و صنعتی در استان سبب شده تا وضعیت اقتصادی و کسب و کار در روستاها رونق یابد و این مهم زمینه را برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها فراهم نموده است.

وی در خاتمه از حمایت های شرکت ملی گاز ایران، همراهی و همکاری سازمان های مرتبط در استان گیلان و تلاش و همت همه پرسنل وظیفه شناس شرکت گاز استان گیلان بجهت گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان تشکر و قدردانی نمود.

تمهیدات شرکت گاز گیلان برای ارائه خدمات غیرحضوری

 شرکت گاز استان گیلان شرکت پس از شیوع ویروس کرونا به علت فراهم نمودن زیرساخت های لازم، کلیه خدمات خود را به سمت خدمات غیرحضوری و مجازی منتقل کرده است.

حسین اکبر در گفت وگو با خبرنگاران از انجام بیش از ۱۲۵ هزار خدمت در شرکت گاز استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: با اجرای آموزش ها و جلسات توجیهی توانستیم به صورت شایسته ای به درخواست ها و نیازهای مشترکین رسیدگی کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: بیشترین خدمات انجام شده در سال ۹۸ متعلق به دفاتر پیشخوان با انجام بیش از ۸۵ هزار خدمت است و پس از آن بخش حضوری با بیش از ۳۰ هزار و بخش الکترونیک با انجام بیش از ۹۰۰۰ خدمت در رده های بعدی قرار دارند.

وی گفت: این شرکت پس از شیوع ویروس کرونا به علت فراهم کردن زیرساخت های لازم، کلیه خدمات خود را به سمت خدمات غیرحضوری و مجازی منتقل کرد و در این راستا با اطلاع رسانی گسترده از طریق صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی از مردم و مشترکین درخواست شده تا از این درگاه ها استفاده نمایند.

اکبر تصریح کرد: در همین راستا این شرکت اقدام به گسترش خدمات خط تلفنی ۳۴۱۴ نموده و مشترکین پس از تماس با این شماره علاوه بر ثبت نظرات، درخواست ها و شکایات، می توانند با کارشناسان امور مشترکین ارتباط برقرار کرده و یا کارکرد کنتور خود را ثبت و قبض آن را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان تصریح کرد: البته هم اکنون بخش ارتباط با کارشناسان امور مشترکین ۳۴۱۴ مختص به شهرستان رشت می باشد که در حال آماده سازی این خدمت برای سراسر استان هستیم.

وی افزود: هم اکنون سامانه های تلفنی ۳۴۱۴ و ۳۴۱۵، سایت اینترنتی گاز گیلان به آدرس  www.nigc-gl.ir، سامانه ۲۰۰۰۶۱۹۴، نرم افزار موبایلی و دفاتر منتخب پیشخوان شش درگاهی است که آماده خدمت رسانی به مردم و مشترکین گرامی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان بار دیگر از مردم فهیم استان درخواست کرد تا به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا از مراجعه حضوری به ادارات گاز خودداری کرده و خدمات مورد نیاز را از طریق درگاه های ارتباطی مطرح و پیگیری نمایند.