اختصاصی/صفیر گیلان؛مهندس هادی فرزانه مدیر شرکت شهرک صنعتی کوچیچال فومن از تکمیل آسفالت،برق معابر و تصفیه خانه بزرگ شهرک صنعتی کوچیچال فومن خبر داد. مهندس فرزانه در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان از فومن از عزم جدی شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی کوچیچال فومن خبر داد و اظهارداشت: عملیات روشنایی […]

 اختصاصی/صفیر گیلان؛مهندس هادی فرزانه مدیر شرکت شهرک صنعتی کوچیچال فومن از تکمیل آسفالت،برق معابر و تصفیه خانه بزرگ شهرک صنعتی کوچیچال فومن خبر داد.

مهندس فرزانه در گفتگو با خبرنگار صفیر گیلان از فومن از عزم جدی شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی کوچیچال فومن خبر داد و اظهارداشت: عملیات روشنایی معابر شهرک ،آسفالت و تصفیه خانه  به همت مدیر شرکت شهرکهای صنعتی گیلان اجرا شد.

وی با بیان اینکه من تمام تلاش خود را داشتم تا با مدیران در راستای رفع مشکلات شهرک تعامل بیشتری داشته باشن گفت:نقش مهم فراهم سازی زیرساخت ها در راستای جذب سرمایه‌گذار در شهرک شامل  آسفالت و مسیر دسترسی، روشنایی و کابل کشی، احداث تصفیه خانه  و پوشش  فیبر نوری مخابراتی  مهم‌ترین مشکلات زیر ساختی این شهرک بود که برخی اجرایی و  ما بقی نیز در حال پیگیری و  اجرا است.

مهندس فرزانه با اشاره به اینکه روزی که ما شهرک کوچیچال را گرفتم ۱۷ واحد در حال کار بودند که امروز به ۲۷ واحد رسیده است و این را با علارغم کم و کاستی ها  با کمک  مدیر شهرکهای صنعتی گیلان و نماینده شهرستان و مسئولان داشتیم.

وی از آسفالت شهرک به طول ۳۲۲ کیلومتر با ۶۰۰ تن قیر آسفالت در شهرک خبر داد و گفت:  برای آسفالت یک میلیارد و  ۶۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

فرزانه از تاسیس ساختمان تصفیه خانه شهرک با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان با کمک مدیر شرکت شهرکهای صنعتی گیلان جناب مهندس محبوبی خبر داد و گفت:از این مبلغ ۵ میلیارد تومان آورده ملی بوده که با آوردن وزیر توسط نماینده شهرستان جناب بهروزی فر این اعتبار گرفته شد و ما بقی از شرکت شهرکهای صنعتی گیلان بود.

وی از ایجاد اشتغال شش نفر در تصفیه خانه کوچیچال خبر داد و  افزود: این تصفیه خانه ۱۵۰ متر مکعب آب را پذیرش و تخلیه به رودخانهای ما کند و با این تصفیه خانه ما در شهرک آمادگی فرایند و تولید هر صنعت که با گرید شهرک کوچیچال همخوانی داشته باشد  را داریم.

مدیر شهرک صنعتی کوچیچال فومن از اجرای نقشه برداری شهرک برای ایجاد فیبر نوری خبر داد و گفت: به جهت اینکه ما شهرک را آسفالت کردیم اجرای فیبر نوری در باغچه شهرک اجرایی شود.

فرزانه مشکل گاز را در شهرک قابل پیگیری خواند و گفت؛ برای تصفیه خانه شهرک هنوز علامک گاز نصب نشده است که انشالله با قول مساعدی که شرکت گاز داد این مشکل هم به زودی رفع شود.

وی ضعف و مشکل برق را برای شهرک کوچیچال حیاتی خواند و گفت:اگر ما تا سال ۱۴۰۳ بخواهیم تمامی واحدهای شهرک را به چرخه صنعت و تولید برگردانیم باید مشکل برق را رفع کنیم.

مهندس فرزانه  افزود: وقتی سرمایه گذار مبلغ میلیاردی در این شهرک هزینه می کند صد در صد باید زیرساخت برق و گاز و مخابرات با همراهی مدیران جهادی استان و شهرستان رفع شود .

وی مشکل برق  را که در زمان جهاد برای شهرک ۷ کا بود خواند و گفت: امروز شهرک با ۵ کا برق در حال فعالیت است که این امر سبب بروز مشکلاتی برای تولید کننده می شود و ما قادر به افزایش برق نیستیم.

فرزانه  رفع مشکلات صنعت را برای نجات تولید و اشتغال  الزامی خواند و گفت:ما در شهرک صنعتی کوچیچال از سال ۱۴۰۰ توانستیم که تعداد اشتغال ۱۵۰ نفر بوده را تا امروز به ۳۲۰ نفر برسانیم و بیشتر این افراد از کمیته امداد و بهزیستی با حمایت بسیج کارگری و بسیج صنعت که پیگیری طرح اشتغال و پایش شرکت را دارند داشتیم .

وی از زیر مجموعه بودن شهرک صنعتی در لیست برنامه و بودجه شهرستان خبر داد و گفت:متاسفانه تا امروز هیچ کمکی از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه در شهرستان دریافت نکردیم.

مدیر شرکت شهرک صنعتی کوچیچال  فومن خواستار شد تا فرمانداری شهرستان برای بیرون شهرک در آسفالت،برق معابر و … کمک کند تا زیبا سازی فضای بیرونی شهرک شکیل تر باشد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی کوچیچال حدود ۱۵ هکتاربا ۵۶ امتیاز که هر کدام یک واحد صنعتی است و از این تعداد ۲۹ واحد فعال و ۲۷ واحد راکد است گفت: ما توانستیم ۸ هکتار را که تصرف شده به عرصه با کمک مدیر عامل محبوبی برگرداندیم که اماده برای واگذاری برای اجرای طرح است.

مهندس فرزانه آخرین برنامه در راستای تجهز زیر ساختی شهرک کوچیچال را محصور کردن شهرک و نصب دوربین نظارتی و ایجاد راه بند در جلوی درب ورودی شهرک خواند.

مدیر شرکت شهرک صنعتی کوچیچال  فومن افزود؛ برخی مدیران واحد امتیاز سه واحد را هم دارند که برای طرح توسعه تولید و اشتغال فعال هستند.

وی  از راه اندازی کلنیک صنعت در شهرستان خبر داد و گفت: فرماندار و مدیران محیط زیست و مدیران واحد شهرک می توانند عضو  این کلنیک باشند.

فرزانه از هزینه کرد ۲۵۰ میلیونی برق معابر شهرک توسط مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خبر داد و گفت؛سرقت سیم برق در گذشته در شهرک این هزینه رابر دوش ما گذاشت و امیدوارم اداره برق شهرستان تعامل بیشتری داشته باشد تا مشکلات برق شهرک رفع شود.

مدیر شرکت شهرک صنعتی کوچیچال فومن تصریح کرد؛با توجه به فراهم سازی زیر ساخت ها و مزایایی از جمله نزدیکی به شهر و مرکز استان، قرار گرفتن در جاده اصلی و شریان های ارتباطی، امیدواریم بزودی شاهد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این شهرک باشیم.

مدیر شهرک صنعتی کوچیچال خواستار شد تا به جهت دولتی بودند شهرکهای صنعتی به ویژه شهرک کوچیچال هماهنگی لازم برای ورود به شهرک توسط مسئولان و نظارت بر مجموعه و تعامل برای ساختار بهتر مجموعه هماهنگی لازم را داشته باشند .

وی در پایان از همراهی مدیر شرکت شهرکهای صنعتی گیلان جناب مهندس محبوبی و معاونین ایشان در پرداخت هزینه های زیر ساختی شهرک صنعتی کوچیچال فومن  و همکاری صنعت ،معدن و تجارت و محیط زیست تقدیر کرد.

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری