مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به بدهی ۳۸۵ میلیارد تومانی مشترکین به این شرکت گفت: گذر از تابستان بدون خاموشی دستاورد بزرگ گیلان است.

صفیر گیلان/محمدتقی مهدیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته و شش ماهه ابتدای سال جاری با وجود برخی مشکلات اقتصادی، با برنامه ریزی صحیح و بسیج امکانات برای تأمین برق مطمئن مشترکین و اصلاح شبکه‌های توزیع برق با توجه به رشد مصرف انرژی در استان گام‌های بزرگ و مؤثری برداشته شد.

وی با تقدیر از همراهی اصحاب رسانه و پرسنل خدوم توزیع برق گیلان در گذر از فصل بار افزود: با تلاش کارکنان ساعی این شرکت از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه بیش از ۴۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در کل استان احداث شد و هدف اصلی آن بازسازی شبکه‌های فرسوده با کابل خود نگهدار بود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان از احداث ۳۱ کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط (۲۰ کیلوولت) در استان خبر داد و اضافه کرد: این اقدام در راستای اصلاح شبکه و تأمین برق پایدار به صورت زمینی، هوایی و کابل خود نگهدار صورت گرفته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مهدیزاده با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های توزیع برق گیلان بیان کرد: با توجه به ضرورت تقویت و بهسازی تأسیسات و خطوط در شش ماهه اول سال جاری قریب به ۷۰۰ پایه چوبی فرسوده فشار ضعیف و متوسط برکنار و ۳۴۸۱ پایه جدید بتونی و فلزی فشار ضعیف و متوسط در سطح استان نصب شد.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، تعداد ۲۰۸ دستگاه ترانسفورماتور (کمپکت، زمینی و هوایی) با ظرفیت ۳۱۷۶۰ کیلوولت آمپر، نصب و افزایش قدرت داده شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان از افزایش ۱۷ هزار و ۲۷۷ مشترک شهری و روستایی در استان خبر داد و اضافه کرد: از این میزان ۱۰۲ مشترک در حوزه مصارف سنگین قرار دارند.

مهدی زاده با بیان اینکه گذر از تابستان بدون خاموشی دستاورد بزرگی برای گیلان است، گفت: مشترکان گیلانی حدود ۳۸۵ میلیارد تومان به توزیع برق بدهی دارند.

وی با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی‌های مشترکین افزود: وصول مبلغ بدهی بخش‌های مختلف مشترکین به شرکت، تأثیر چشمگیر و بسزایی در خدمت رسانی مطلوب‌تر و با کیفیت بهتر به مردم دارد.

گفتنی است، در حال حاضر قریب به یک میلیون و ۶۱۸ هزار نفر مشترک توزیع برق گیلان هستند که در زمره یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات رسان کشور قرار دارد.