اختصاصی/صفیر گیلان؛به تردد ۹۵ هزاری خودرو در یک ماه از فصل زمستان امسال اشاره و افزود:این عدد و ارقام را ما از دوربین پلاک خوان مسیر احمد سر گوراب به امامزادگان شهرستان ثبت و ضبط نمودیم که می تواند یک امار و پتانسیل مهم و ارزشی در حوزه گردشگری نیز باشد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ محمد تقی زاده فضای رسانه ای شهرستان شفت را فضای مثبت خواند و گفت: رسانه های شهرستان در آرامش حرفه ای،تخصصی و برای رسالت خود نسبت به جامع  کار کردند و ما توانستیم حائز رتبه برتر استان در بازنشر اخبار در فضای مجازی باشیم.

تقی زاده با بیان اینکه رسالت رسانه آموزش و فرهنگ سازی برای داشتن جامعه ارام و بدور از تنش و خشونت و آسیب های اجتماعی  دانست و گفت: مهم نیست که رسانه شما چه میزان الور داشته باشد بلکه مهم کیفیت  کهر است که با ارزش تر است.

فرمانده انتظامی شهرستان شفت به عملکرد درست رسانه در شهرستان که بدون تذکر انجام می شود اشاره و تصریح کرد؛زبانم در مقابل اخلاق مداری رسانه ها قاصر است و من ممنون شما هستم.

سرقت سیم برق بیشترین آمارها را در شهرستان به خود اختصاص داد 

تقی زاده بیشترین سرقت در شهرستان را در حوزه روستایی و کابل سیم برق خواند و گفت؛رسانه ها مطالبه گری نصب دوربین و پایش تصویری از دهیاران بخشداران و شوراهای اسلامی و همچنین نصب دوربین منازل و ویلاها را برای اتصال بودن به  پلیس هوشمند برای مردم این شهرستان در راستای کاهش سرقت مطالبه گری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شفت این شهرستان را به دلیل داشتن بافت روستایی با مسیر های دسترسی موازی زیاد خواند و افزود:این می تواند مهمترین دلیل سرقت زیاد در شهرستان باشد.

وی به تردد ۹۵ هزاری خودرو در یک ماه از فصل زمستان امسال اشاره و افزود:این عدد و ارقام را ما از دوربین پلاک خوان مسیر احمد سر گوراب به امامزادگان شهرستان ثبت و ضبط نمودیم که می تواند یک امار و پتانسیل مهم و ارزشی در حوزه گردشگری نیز باشد.

وی تصریح کرد؛ رسانه ها می توانند با این حجم تردد در یک ماه از فصل سال آنهم در زمستان  که یک اهرم و کلید بازگشایی برای گردشگری است از میراث فرهنگی و استاندار و مدیران استانی مطالبه کنند زیرا با بهتر شدن وضعیت اقتصادی امنیت بیشتر و سرقت نیز کاهش پیدا می کند.

گرایش به مواد مخدر در بین جوانان امروز یک افتخار محسوب می شود؟

وی در حوزه کشف مواد مخدر که نسبت به سال گذشته با ازایش ۱درصدی همراه بوده اشاره و تاکیدکرد؛در دستگیری مواد فروشان ما با ۱۶ درصد افزایش مواجه بودیم و این به دلیل این است که هشدارها برای خانواده کم است.

تقی زاده گرایش به مواد مخدر را امروز یک افتخار برای نوجوانان و جوانان خواند و گفت: ما در شهرستان سه مرکز ترک اعتیاد(کمپ) داشتیم که دو مرکز تعطیل و برای درمان و آموزش ما فضا نداریم.

وی از کشف ۳۶% مواد مخدر در شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان شفت به دلیل نزدیک بودن به مرکز استان به ویژه مناطق آلوده و دسترسی آسان به مواد و فروشندگان مواد مخدر بیشتر در معرض آسیب است.

فرمانده انتظامی شهرستان شفت از کاهش ۸درصدی نزاع و درگیری خبر داد و اظهار نمود؛رسانه برای کاهش خشم و کنترل خشم و تصمیم گیری درست و ایجاد ارامش قلم فرسایی و فرهنگ سازی کند زیرا رسانه مهمترین نرم افزار امروز جامعه است.

سرهنگ تقی زاده در بحث تصارات درون شهری و برون شهری در جمع رسانه ها گفت: در تصادات درون شهری  تا این لحظه در طی امسال با آمار صفر هستیم که بسیار خوشایند است اما در حوزه برون شهری علارغم کاهش ۴۰% ما شاهد ۱۰ نفر فوتی در مسیر شهرستان بودیم و تصادات جرحی ما هم ۷% بوده است.

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری