به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان ، دکتر اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی با اشاره به طرح مسائل ، مشکلات و طرح انتظارات مردم گیلان در این جلسه گفت: معضلات گیلان با مدیریت استاندار فعال و مسئولان ذی‌ربط در دست پیگیری است. دکتر جهانگیری افزود: کارگروهی برای […]

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان ، دکتر اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی با اشاره به طرح مسائل ، مشکلات و طرح انتظارات مردم گیلان در این جلسه گفت: معضلات گیلان با مدیریت استاندار فعال و مسئولان ذی‌ربط در دست پیگیری است.

دکتر جهانگیری افزود: کارگروهی برای حل مشکلات مطرح شده در این نشست در تهران تشکیل و بررسی دقیق و پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه گیلان سرزمین غیورمردان و شیر زنان است گفت: گیلان سرزمین نخبه پرور کشور بوده و در تشکیل انقلاب اسلامی و در عرصه‌های سیاسی گام‌های تاثیرگذاری را مردمان غیور دیار میرزا برداشته‌اند.

وی اظهار داشت : مهمترین مسئله پیش روی کشور مسائل اقتصادی است و نیازمند این هستیم که اقتصاد کشور را به نقطه ای برسانیم که چالش های کشور را رفع کنیم .
وی با اشاره به این که کاهش قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به ۴۰ دلار تاثیر خود را در درآمدهای دولت گذاشته بود افزود : بیکاری کشور مثل دوران قبل نیست و اگر گفته می شود بیکاری کشور نرخش ۱۱ درصد است بیکاری جوانان تحصیل کرده کشور بالای ۲۵ درصد است.
معاون اول رییس جمهوری ، حل مسئله بیکاری را نیازمند تولید و سرمایه گذاری دانست و راهکار افزایش تولید و رشد اقتصادی را نیز تامین منابع بانکی و جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.
وی تصریح کرد : مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی سیاست اجماع سازی است و همه دستگاه ها باید در یک مسیر قرار بگیرند برای فراهم کردن زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اینکه هرکس بداند برای اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی چه کاری باید انجام دهد.
دکتر جهانگیری یاداور شد: در سال ۹۵ دولت و مجموعه بخش خصوصی و نهادهای دیگر برای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی حمایت کردند و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری وضع خوبی پیدا کرد البته سرمایه گذاری هنوز جای کار دارد.
وی با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها گفت :برای همه مدیران دولتی و غیر دولتی در سیاست های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی نقش تعریف شده که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد : امسال ۶ هزار واحد صنعتی در کشور راه اندازی می شود و از این تعداد سهم قابل توجهی به گیلان اختصاص می یابد .
به گفته وی در دولت دوازدهم واحدهای کوچک متوسط در یک تعامل مالیاتی تعیین میکنند چقدر مالیات باید بدهند .
دکتر جهانگیری با تاکید بر این که صادرات کالاهای غیر نفتی در گیلان باید نقش پررنگ تری ایفا کند و بایدجایگاه خود را بالا ببرد افزود : ارتباط مان با بخش خصوصی باید بیشتر شود و در جهت رفع قید و بندهای بخش خصوصی باید تلاش بیشتری کرد .
وی با اشاره به این که گیلان استان معمولی نیست و برای آن نقش فراملی قائل هستیم اظهار کرد : این استان محور توسعه گردشگری و یکی از کانون های مهم گردشگری کشور است و ورود ۳۸میلیون مسافر به این استان عدد بزرگی است که باید اقتصاد استان را متحول کند .

معاون اول رییس جمهور افزود: اقتصاد این استان باید با گردشگری بچرخد.
وی گفت : گیلان می تواند در توسعه اینده کشور نقش زیادی ایفا کند و به یکی از کانون های اصلی صنایع دانش بنیان و به کانون صادرات کشور تبدیل شود.
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد : اگر سرمایه گذار برای پتروشیمی استان پیدا شود بیش از یک میلیارد دلار ظرفیت سرمایه گذاری در گیلان وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: انتخابات مهمی در ایران برگزار شد و از نظر مشارکت سیاسی و آرامش و نظم و آگاهی ایران را به عنوان یک کشور دارای دموکراسی در سطح دنیا معرفی کرد .
دکتر جهانگیری متذکر شد: باید قدردان این مردم باشیم که در شرایط خاص به گونه ای عمل می کنند که برای کشور به عنوان سرمایه می شود.
وی تصریح کرد : انتخابات سرمایه بزرگ اجتماعی برای کشور ایجاد کرد و امید و اعتماد در کشور به شدت بالا رفت و شرایطی به وجود اورده که ما با اتکا به این سرمایه می توانیم از بسیاری از مشکلات عبور کنیم.
معاون اول رییس جمهوری گفت : فرقی نمی کند هر کسی به هر فردی که رای داده الان باید برای تغییر و تحول برای حل مشکلات پیش روی کشور دست به دست هم بدهند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در دوران انتخابات جوانان گیلان دارای شور و نشاط وصف ناپذیری نسبت به دولت تدبیر و امید بودند که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات امسال از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود افزود: باید همه قدردان این مملکت باشیم چرا که حضور در انتخابات، ایران اسلامی را در دنیا سربلند کرده و شرایط تبدیل به سرمایه برای کشور مهیا شده است.

دکتر جهانگیری اظهار کرد : ما در منطقه حساسی قرار داریم و در شرایطی هستیم که مدیران امریکایی دارند در منطقه دست به تحرکات مختلفی می زنند و قراردادهای کلان با کشور عربستان و سایر کشورها می بندند و معنای ان این است که امریکاییها می خواهند دست به اقداماتی بزنند .
وی خاطرنشان کرد : ما در کشور و منطقه از امنیت و ثبات برخورداریم و ولی دشمنان می خواهند امنیت پایدار ایران را برهم بزنند ولی با اگاهی ملت و نیروهای خدوم این امر اتفاق نمی افتد.
معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد : ما باید باید قدر این امنیت را بدانیم و با همدلی و هماهنگی بیشتر به رفع مسایل کشور بپردازیم .
دکتر جهانگیری خاطرنشان کرد : کلیه برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ ابلاغ و اعلام شده و امیدواریم موفق شویم در دولت دوازدهم اجرای کامل آن را داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: گیلان می‌تواند یکی از کانون‌های دانش بنیان کشور در حوزه کشاورزی باشد و به جهت موقعیتی که دارد می‌تواند محور توسعه صادرات از طریق دریا و زمین باشد؛ یکی از محدودیت‌های مهم گیلان در بخش حمل و نقل و راه آهن است.

وی اضافه کرد: در بخش پتروشیمی گیلان هم اگر سرمایه گذاری پیدا شود، با این حوزه هم موافقت می‌شود و بیش از یک میلیارد دلار سرمایه در نظر گرفته می‌شود.