صفیر گیلان؛بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی که از شامگاه سه شنبه شب در رشت با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و جمع کثیری از عاشقان و دلدادگان حسینی و مسئولان استان آغاز شده، که با حضور مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق به مدت سه روز ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛پیرغلامان حسینی از سراسر ایران اسلامی و هشت کشورخارجی ظهر روز (سه شنبه) همزمان با میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) به منظور شرکت در بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی گیلان  با استقبال دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در استان  و جمعی از مسئولان استان وارد فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت شدند.

استقبال ازحضور پیرغلامان حسینی جمهوری اسلامی ایران و هشت کشور خارجی در استان ولایتمدار گیلان به منظور برگزاری و میزبانی بیستمین اجلاس بین المللی در استان ابراز خرسندی کرد.

بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با شعار محوری “گیلان حسین بن علی(ع)” از ساعت ۱۹ روز در منطقه زیباکنار رشت با حضور و سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان گشایش یافت.

بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی که از شامگاه سه شنبه شب در رشت با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و جمع کثیری از عاشقان و دلدادگان حسینی و مسئولان استان آغاز شده، که با حضور مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق به مدت سه روز ادامه می یابد.

برگزاری نخستین اجلاسیه ویژه بانوان مداح و خادمان پیشکسوت حسینی (ع) و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه در حرم حضرت فاطمه اخری(ع) خواهرامام رضا(ع) در رشت، برپایی شب شعر آیینی در دانشگاه آزاد این شهر، حضور مداحان در شهرهای مختلف گیلان، برپایی یادواره شهدا با حضور حجت الاسلام ماندگاری در گلزار شهدای رشت و برگزاری مراسم اختتامیه در مصلی امام خمینی (ع) رشت از مهمترین برنامه های این اجلاسیه است.

قرائت پیام حضرت آیت الله جعفر سبحانی، اجرای نوای زورخانه توسط یکی از مرشدان، خاطره گویی صابر خراسانی، شعرخوانی توسط دختر نونهال گیلانی، تجلیل از چند مداح و پیرغلام گیلان و همچنین مداحی یکی از پیرغلامان در وصف سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های آیین گشایش بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی در رشت بود.

عکس/خبرنگار افتخاری صفیر گیلان

  • نویسنده : تنظیم گزارش؛زلیخا صفری