در حالی که سال ها و ماه‌ها و روزها از وعده مسئولان اد شهرستان فومن مبنی بر آسفالت راه روستای چمران در خیابان شهید واحدی می گذرد که این مسیر همچنان در محرومیت به سر می برد و اهالی چشم انتظار تدبیری از سوی مسئولین این شهرستان هستند تا کفش هایشان در گل ننشیند و .

اختصاصی/ صفیرگیلان؛اگر هر روز با خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه و حتی پیاده نیز در مسیر جاده‌های برخی مناطق روستایی  تردد کنید، حتما به جاده خاکی نامناسب، چاله‌های ناخوشایند و دست‌اندازهای آزار دهنده روبرو خواهید شد.

راههای نامناسب جاده‌ها و کوچه های روستایی که امروزه به معضل زندگی هرروستایی تبدیل شده است و حتی سالها کار رسانه‌ای و فشارهای متعدد نیز نتوانسته آن را حل کند.

سالهای سال است که مردم اکثر روستاهای شهرستان فومن به ویژه  برخی مناطق روستایی با کمبودهایی به مثل وجود راه های خاکی، عدم آنتن دهی تلفن همراه یا خطوط ثابت، عدم دسترسی به راه های ارتباطی، آب آشامیدنی و غیره مواجه اند که در این راستا چشم انتظار تدبیر و همت مسئولان هستند تا بلکه فکری به حال وضعیت جاده خاکی و پر چاله این روستا کنند.

در همین رابطه راه های خاکی روستای چیران کوچه شهید واحدی در شهرستان فومن باعث شده تا تردد اهالی به شدت در آن کم شود و اهالی روستا به اجبار از برخی از موتور سیکلت ها و یا خودروهای قدیمی برای تردد از این مسیر استفاده کنند البته سفر در این مسیر در این فصل از سال با آن هجمه از گل و لای خود دیدنی است و دیدنی هاست.

خانوار در کوچه شهید محمد واحدی چیران چشم انتظار تایید یک اختصاص بودجه یا شن ریزی

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن، در حالی که اداره راه و شهرسازی این شهرستان و مسئولان استانی و شهرستانی دو سال قبل قول تایید بودجه آسفالت راه روستای را داده بودند اما این مسیر همچنان در محرومیت به سر می برد و با توجه به نامه نگاری و همچنین پیگیری اهالی روستا همچنان چشم انتظار تدبیری از سوی مسئولین این شهرستان است.
در مسیر این روستا  و در این خیابان که  خانوارها در انتظار همت مسئولانند اما این مسیر همچنان در سراشیبی فراموش قرار دارد.
مسئولین  بارها گفته اند پس از تایید بودجه این راه خاکی آسفالت خواهد شد اما اکنون پس از دو سال از گفته های آنها و قول و وعده ها همچنان این مسیر شکل گذشته خود را حفظ کرده است.

گفتنی است چیران روستایی در گیلان، فومن، بخش مرکزی
با جمعیت: ۱۲۰۴ نفر در دهستان رودپیش قرار گرفته است است 

 

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری