آیت‌الله فلاحتی با اشاره به گلایه مردم از روند اطاله دادرسی عنوان کرد: برای حل این مشکل و رفع دغدغه مردم تلاش شود و از فرهیختگان جامعه کمک گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم تکریم و معارفه رییس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر درباره پیوستن و نزدیک شدن به اهل پرهیزگاری و صدق اظهار داشت: امیرالمومنین علی(ع) خطاب به مالک فرمودند اگر عده‌ای از خواص، تو را ستایش کنند اما توده و مردم از تو ناراضی باشند، این خشم مردم موجب از بین رفتن رضایت عامه می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اساس و هدف حکومت اسلامی را تمدن‌سازی اسلامی عنوان کرد و افزود: همانطور که بسیاری از امور تکوینی نظام هستی برای تکامل انسان است، احکام الهی و قضایی اسلام نیز برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اهمیت دستگاه قضا و نقش این دستگاه در تمدن اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی درصدد است حکومتی را به دنیای بشر عرضه کند که نمونه‌ای از حکومت انبیاء است و تحقق این هدف، بساط تمام اصول و قوانین غلطی که توسط حکومت‌های سلطه به ملت‌ها تحمیل شده را برچیده خواهد کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در این شرایط، رسالت عظیمی برعهده داریم‌ گفت: نتایج و ثمره رسالت خود را قطعاً زمانی‌که اعمال‌مان در ترازوی عدل الهی برای پاداش و جزا بررسی شود، دریافت خواهیم کرد و ما باید به آن روز فکر کنیم.

وی در ادامه از تلاش‌های حجت‌الاسلام خلیلی رییس‌کل سابق دادگستری گیلان، همکاری‌ها و تلاش ایشان در عرصه برخورد با درشت‌خواران تشکر کرد و برای رییس‌کل جدید دادگستری گیلان نیز آرزوی موفقیت کرد و ادامه داد: دستگاه قضا یکی از نهادهای دینی و قانونی است که نقش به‌سزایی در فراهم‌ کردن بستر تمدن‌سازی اسلامی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مانع‌زدایی و بسترسازی را دو کار اساسی و مهم دستگاه قضا برشمرد و افزود: مردم وقتی ببینند که با مفسدان در عرصه اقتصاد، ادارات و منابع انسانی، برخورد بی‌امان و قاطعانه می‌شود رضایت‌شان افزایش می‌یابد و ما نیز موظف به جلب رضایت مردم هستیم چراکه امت اسلامی پشتوانه نظام اسلامی است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به گلایه مردم از روند اطاله دادرسی عنوان کرد: برای حل این مشکل و رفع دغدغه مردم تلاش شود و از فرهیختگان جامعه کمک گرفته شود.

وی با اشاره به معضلات عدم تناسب میام جرم و مجازات و هزینه‌های تعیین شده برای مجرم گفت: دستگاه قضا و آحاد فرهیخته جامعه برای این موضوع نیز فکری کنند تا توازن لازم برای مسئله مذکور ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: در بعضی استان‌های کشور‌، مردم سلاح‌های غیرمجاز و تیربار دارند که درست نیست و لذا قوای سه گانه باید برای‌ این موضوع هم فکری کنند.

در این مراسم حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی به عنوان رئیس کل دادگستری استان گیلان معرفی شد.