رئیس قوه قضائیه در بیست و یکمین سفر استانی، فردا به استان گیلان می آید.

اختصاصی/صفیر گیلان؛درود بر شما ،امیدوارم با قلبی سرشار از شادمانی و نگاه عمیق قدم در استان رنج و برنج بگذارید.

 رئیس قوه قضائیه در بیست و یکمین سفر استانی خود، فردا پنج شنبه(۱۶ بهمن) در رأس یک هیئت عالی قضایی به استان گیلان سفر می‌کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، قرار است که در این سفر ‌علاوه بر بررسی مسائل و مشکلات قضائی و حقوقی این استان در شورای قضایی استان، با نماینده ولی‌فقیه در استان و مسئولان استان گیلان دیدار کند.

دیدار با قضات، کارکنان و مسئولان قضایی و حضور در شورای اداری از برنامه‌های رئیس قوه قضائیه در سفر به این استان گیلان خواهد بود و ‌ این سفر با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی این ستاد صورت می‌پذیرد.

اما بخاطر شرایط خاص کشور و رعایت پرتوکل های بهداشتی در این دنیای آشفته کرونایی تعداد حضور خبرنگاران استانی بسیار محدود است که جای هیچ نگرانی نیست زیرا دنیا، دنیای مجازی است و خبرنگاران نیز باید بتوانند در این فضا مطالبات خود را از مجموعه دولت مردان داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی ، رئیس  محترم قوه قضائیه  با شناخت  مقتدرانه که از شما داریم می خواهم در این سفر گیلان را بیست ،بیست دریابی و بعد نمره ۲۰ در بیستمین سفر استانیت به استانم بدهید.

می گویم از اعتیاد، بیکاری، خشونت، بی‌اعتمادی اجتماعی، فقر اقتصادی، فساد، تبعیض اجتماعی، بی‌عدالتی در برخورداری از قدرت، نزول ارزش‌ها، افزایش میزان جرایم،مرگ شالیزارها،مرگ رودخانه های پر آب،مرگ صنعت، سیاست‌های اقتصادی، معضل ترافیک، مسائل آموزش و پرورش، عدم رعایت حقوق شهروندی و نابرابری در اجرای قانون  و ….

اما در میان این مشکلات نیز اعتیاد، بیکاری، خشونت، بی‌اعتمادی، فقر و فساد و بدتر از همه مهاجرت در اولویت بالاتری در مقایسه با دیگر مشکلات قرار دارند.

شرایط گیلان به گونه ای است که بخاطر طبیعت بکر و در کنار آن، وجود مکانهای زیارتی و گردشگری و همچنین موقعیت جغرافیایی که در مسیر مواصلاتی استانهای کشور قرار گرفته، جمعیت زیادی وارد این استان و خارج می شوند.

بررسی های صورت گرفته در مراکز حمایتی(بهزیستی،زندان،کمپ و ..) نشان می دهد که مهاجرت بزرگتین چالش گیلان است.
به عبارتی دیگر این افراد سرریز آسیب های اجتماعی استان های دیگر می باشند و متاسفانه در بسیاری از مواقع آمار این افراد به عنوان آسیب های اجتماعی گیلان نیز  مطرح می شود.

روند مهاجرت به شهرهای گیلان معضل است و  به طور طبیعی در چنین بافت هایی ازدواج های بین فرهنگی رشد قابل ملاحظه ای دارد و بر همین اساس مسائل و مشکلات پس از ازدواج و طلاق نیز زیاد می شود.

جناب رئیسی گیلان با مهاجرت های بی حد و مرز جولانگاه سوداگران مرگ شده و سو داگران مرگ روی جوانان ما سر سر بازی راه انداخته و امروز دیگر بهزیستی و پایگاه خدمات اجتماعی و مراکز کمپ و ندامتگاه جوابگوی این به ریز و به پاش ها نیست.

امروز به عنوان یک رسانه که از جای جای گیلان عزیزم اطلاعات اندک دارم اعلام می کنم که افزایش  تعداد افراد و آمار خانوارهای تحت پوشش مراکز بهزیستی و کمیته امداد و …. زنگ خطری بزرگ برای گیلان با فرهنگ و تمدن دیرینه ماست.

جناب رئیسی کاش ازغالب دیدارها و جلسه شورای اداری پا فراتر نهی و یک گشت و گذار عادی در شهر و روستاهای گیلان داشته باشی تا ببینی که اشکال کار در کجاهاست و در آن زمان لب بگشایید و تذکرات را جاری و ساری کنید.

اگر چه  اگر سر نخ ها را بگیرید در انتها به جایی خواهید رسید که به راحتی روشن می شود اشکال کار در کجاهای وزارتخانه های ماست.

و در پایان ؛امروز که این مطالب را  در قاب نامه به رشته تحریر در می آورم  روز مزین به نام نامی فاطمه زهرا (س)  و روز مادر است و بنده بعنوان یک بانوی خبرنگار و مادر از شما می خواهم که تدابیر و نگاه ویزه تری  را برای حفظ جایگاه مادر و زن در دستگاهها ی دولتی و زیر مجموعه های خود داشته باشید.

ومن الله توفیق…..

/زلیخا صفری 

مسئول پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری