صفیرگیلان/معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان گیلان در حوزه های مختلف تولید محصولات کشاورزی و زراعی بویژه در بخش طیور از زنجیره های بسیار قوی کشور است

به گزارش صفیر گیلان روابط عمومی استانداری گیلان؛ محمدابراهیم حسن‌نژاد روز یکشنبه در حاشیه بازدید از غرفه گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴(فرصت های سرمایه گذاری کشور) اظهار کرد: همه حلقه‌های حوزه طیور گیلان ،از لایه های بالای صنعت تا واحدهای پرورشی، فرآوری و بسته بندی در استان انجام می شود و حجم بالایی از اشتغال را تولید به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: گیلان در بخش طیور از حیث اقلیمی و توانمندی هایی که در بخش‌های خصوصی ایجاد شده از استانهای تامین کننده طیور کشور است و بخش بزرگی از تولیدات گیلان در استان تهران مصرف می شود؛ این استان یکی از استانهای پشتیبان در حوزه تامین پروتئین تهران محسوب می شود.
وی ادامه داد: غرفه ای که از استان گیلان در این نمایشگاه برپاشده بسیار متفاوت است و استعداد زیاد استان را در حوزه های مختلف کشاورزی، زراعی و بویژه طیور به نمایش گذاشته است.
حسن نژاد اضافه کرد: شرکت هایی که در حوزه های مختلف اعم از صنایع دستی، محصولات زراعی و بسته بندی در این نمایشگاه حضور دارند از توانمندی بالایی برخوردارند که امیدواریم بتوانند با معرفی خود در این نمایشگاه به توسعه فعالیت خود کمک کنند.
وی گفت : حضور استان‌های مختلف در این نمایشگاه نشان می دهد ایران با همه تنوع و استعدادهای بسیاری که در حوزه های مختلف دارد توانسته اقدامات موثری در بخش تولید خصوصا در محصولات کشاورزی انجام دهد؛ استان گیلان نیز از استانهای پر استعداد کشور در حوزه تولید محصولات کشاورزی است.
استان گیلان با ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ همت اعتبار در نمایشگاه اکسپو (فرصت های سرمایه گذاری کشور) حضور دارد. این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.