دکتر روستایی، نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت و خمام:

گیلان بی بهره از ظرفیت اوراسیا و شانگهای/جای خالی تفکر بین المللی در ساختار اجرایی/لزوم ورود جدی چهره علمی و تجربی به کارزار انتخابات

  پرینت
گیلان بی بهره از ظرفیت اوراسیا و شانگهای/جای خالی تفکر بین المللی در ساختار اجرایی/لزوم ورود جدی چهره علمی و تجربی به کارزار انتخابات
شناسه خبر : 77910 | تاریخ انتشار : 06 اسفند 1402 - 16:26 | 143 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

اختصاصی/صفیر گیلان ؛دکتر روستا به  مارکت بزرگ  جهانی در اوراسیا یعنی روسیه  اشاره و افزود؛ارتباط با این مارکت می تواند برای محصولات کشاورزی ما یک ظرفیت باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان ؛داوود روستایی نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام با اشاره به ضعف عدیده در زیرساخت‌های استان و لزوم ورود جدی چهره علمی و تجربی به کارزار انتخابات، اظهار کرد: مردم استان به ویژه رشت و خمام به شدت در مقوله زیرساختی عمرانی، توسعه ای، نوین و عام‌المنفعه عقب هستند و باید برای این عقب‌ماندگی‌ها راه چاره‌ای اندیشید.

این استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به غفلت از ظرفیت اوراسیا در گیلان، گفت: اوراسیا و پیمان شانگهای یک ظرفیت بی‌نظیر در کشور و استان گیلان است که بهره‌مندی از آن بسیار کمرنگ است .

دکتر روستا به  مارکت بزرگ  جهانی در اوراسیا یعنی روسیه  اشاره و افزود؛ارتباط با این مارکت می تواند برای محصولات کشاورزی ما یک ظرفیت باشد.

وی با اشاره به رشد جهش گونه علم در ایران، گفت: ایران مهد علم و دانش است و میتوان با واگذاری امور به دانشمندان علمی، نخبه و مجرب سرنوشت مناطق  تغییر داد

وی استان گیلان  را با ظرفیت  آب و هوایی،محصولات کشاورزی،راههای دسترسی و هزاران ظرفیت یک پتانسیل خواند و تصریح کرد ؛امروز به جهت اینکه افراد با تفکر  بین المللی در ساختار اجرایی نداریم  بسیار عقب هستی.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام  با بیان اینکه  برای اجرای پروژه بزرگ اول باید تحقیقات انجام شودو دوم  اینکه از افراد  با دانش و تفکر  استفاده کنند گفت ؛تفکر جمعی در غالب کارگروه دیپلماسی علمی بهترین راهکار رفع مشکلات و معضلات است.

دکتر روستا اولویت و دغدغه امروز  هر نامزد انتخاباتی را  مشارکت در انتخابات پرشور خواند و گفت ؛امروز معیشت مردم اذیت کننده است و نیاز است پتانسیل های استان دیده  و احیا شود.

باید دیپلماسی علمی و بهره‌گیری از ظرفیت اوراسیا مورد توجه باشد/ زباله و رودخانه‌ آلوده راهکار دارد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت و خمام با اشاره به کاهش زادآوری و افزایش سالمندی در استان، گفت: باید سیاست‌های زادآوری در گیلان تشویق و حمایت سالمندی و توان خواه مورد توجه قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت چندین شرکت تولید مواد اولیه و دارو در مرکز استان، افزود: گیلان از جمله استان‌های پر شمار در انواع سرطان است و باید شرکت‌های دارویی فعال در استان بخشی از هزینه‌های درمان مردم را به سبب ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، متقبل شوند.

دکتر روستایی با اشاره به وجود دو رودخانه در شهر رشت، افزود: بسیاری از کشورها برای زیبا کردن شهر رودخانه مصنوعی ایجاد می‌کنند اما رشت از داشتن دو رودخانه آلوده در رنج است و مردم به شدت از آلودگی‌های آن بیزار هستند.

وی یکی دیگر از چالش‌های رشت و خمام را زباله و مدیریت ناصحیح پسماند دانست و افزود: باید از طریق تفکیک زباله در مبدأ و تخصیص سوبسید به مشارکت کنندگان در مدیریت پسماند، موفق عمل کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به دیپلماسی علمی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و تدوین سیاست‌های کلی نظام بر ضرورت دیپلماسی علمی و بهره‌گیری از علم در سلطه گری بر دیگران مورد تاکید قرار داد.

دکتر روستایی با اشاره به محصولات استراتژیکی نظیر برنج، زیتون، بادام و دیگر محصولات کشاورزی در استان، خاطرنشان کرد: با وجود بازار بزرگی به نام روسیه نباید برنجکار گیلانی دغدغه فروش محصول خود را داشته باشد بلکه باید با ایجاد درگاه مشترک و تسهیل گری در فروش محصولات، کشاورزی را رونق بخشید.

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری
برچسب ها
نوشته های مشابه
پیشرفت ۳۴درصدی پروژه های طرح میثاق رشت/ حمایت استاندار گیلان از پروژه های مدیریت شهری رشت/ تیرهای برق رها شده در خیابان ها موجب خسارت به شهروندان می شود/ معابر رشت نیمه خاموش هستند
با تغییر عملکرد پزشکان فرهنگ مصرف دارو در مردم تغییر خواهد کرد
گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
بازدید معاون تعزیرات حکومتی استان گیلان و هیئت همراه از انبار مرکزی اموال تملیکی استان
تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور در استان گیلان
برگزاری مزایده فروش ۳ ملک به ارزش ۸۷ میلیاری ریالی املاک و مستغلات در استان گیلان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.