به گزارش صفیر گیلان؛فرهاد دلق ‌پوش ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان  با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تبادلات کالا و خدمات با خارج از مرزها می باشد ، ادامه داد: بازار ۴۰۰ میلیون نفری حاشیه دریای خزر یک فرصت است که با توجه به این مهم ، […]

به گزارش صفیر گیلان؛فرهاد دلق ‌پوش ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان  با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تبادلات کالا و خدمات با خارج از مرزها می باشد ، ادامه داد: بازار ۴۰۰ میلیون نفری حاشیه دریای خزر یک فرصت است که با توجه به این مهم ، همه فعالان اقتصادی گیلان باید برنامه ریزی مدونی را در حوزه تولید و صادرات کالا داشته باشند.

وی اظهارکرد: در سفر روز گذشته استاندار گیلان به آستارا و حضور بالغ بر ۲۵ مدیر استانی در شهرستان ، راهکارهای توسعه اقتصادی ، ایجاد اشتغال و راه اندازی واحدهای تولیدی در این بندر مرزی بررسی شد.

ایشان تصریح کرد؛ شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی استان می توانند در حوزه تولیدات کالاهای صادراتی با کیفیت فعالیت کنند و سازمان سازمان صنعت ، معدن و تجارت از هر آنچه را که در راستای تولید باشد ، حمایت می کند.

دلق پوش با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای در این زمینه دارد و منابعی را تعریف کرده است ، خاطر نشان کرد: ظرف چند سال آینده گیلان به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور مطرح می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به از “بندر آستارا” به عنوان دروازه طلایی ورود به اروپا نام برد و اضافه کرد: آستارا به لحاظ بهره مندی از حمل و نقل خشکی ، دریایی و ریلی پتانسیل های زیادی دارد و در استان گیلان شاهد پیگیری ها و همت مجموعه استانداری و مجموعه مدیران استانی جهت پیشرفت این شهرستان هستیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه در شهرک صنعتی آستارا ۳۶ واحد تولیدی داریم ، تصریح کرد: تعدادی از این واحدها به شکل نیمه تعطیل و راکد هستند و در تلاش هستیم با فعال کردن واحدهای صنعتی نیمه فعال ، ظرفیت اشتغال را به دو برابر افزایش دهیم.

وی واحد تولیدی فعال در خارج از شهرک صنعتی را نیز ۱۹ واحد برشمرد و گفت: در مجموع باید تلاش کنیم تا این واحدها از ظرفیت تولید مطلوب بهره مند شویم.

وی با تأکید بر اینکه حدود ۱۵۰ نفر به شکل مستقیم در شهرک صنعتی آستارا فعالیت می کنند ، افزود: این رقم قابل پذیرش نیست و این نوع اشتغال‌ زایی چندان به درد نمی‌خورد.

فرهاد دلق پوش در بخش دیگر سخنان خود از حمایت سازمان از اشتغال خانگی خبر داد و ادامه داد: فعالیت هایی از قبیل تولید گلیم و سایر طرح هایی از این دست مورد حمایت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اقتصاد شهرستان مرزی بندر آستارا به کالای همراه مسافر وابسته بوده و است، گفت: بهتر است یک پروتکل همکاری با جمهوری آذربایجان امضاء شود./ایسنا